// کد مطلب: ۱۶۹۶۶۱

پست بانک ایران

بخشنامه تغییر ساعت کار سامانه چکاوک، به شعب و باجه‌های پست بانک ایران ابلاغ شد

بخشنامه تغییر ساعت کار سامانه چکاوک، به شعب و باجه‌های پست بانک ایران ابلاغ شد
لینک کوتاه کپی شد

با توجه به بازگشت ساعت کاری بانک ها و ادارات به روال عادی قبل از اوقات پرمصرف انرژی، معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پست بانک ایران، بخشنامه تغییر ساعت کار سامانه چکاوک را به شعب و باجه‌های بانکی روستایی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ما از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، اداره کل معاملات ریالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال بخشنامه ۰۳/۱۳۳۹۷۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ به بانک‌ها و موسسات مالی کشور تغییر ساعت کار سامانه چکاوک را از روز شنبه ۱۷ شهریورماه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بر اساس این بخشنامه، ساعت پایان واگذاری چک‌های عادی ۱۱ و پایان تعیین وضعیت آنها ۱۴/۳۰ و پایان واگذاری چک‌های رمزدار ۱۲ و پایان تعیین وضعیت آنها ۱۳/۴۵ اعلام شده است و زمان بسته شدن سیستم بانک مرکزی بوده و پس از زمان اعلام شده در صورت عدم تعیین تکلیف به موقع، تمام چک‌ها از سوی بانک مرکزی به منزله وصولی تلقی شده و مسئولیت و عواقب ناشی از آن بر عهده مسئولین شعب است. بنابراین شعب برای جمع بندی نهایی توسط اداره کل خزانه داری و نظامهای پرداخت تا نیم ساعت قبل از زمان پایان کار سامانه، نسبت به تعیین وضعیت چکهای شعبه خویش اقدام کنند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه