// کد مطلب: ۱۵۷۰۱۵

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

بیش از ۱۰۰۰ قلم دارو شامل طرح دارویار می باشد

بیش از ۱۰۰۰ قلم دارو شامل طرح دارویار می باشد
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: تاکنون یک هزار و ۷۲۰ قلم دارو شامل طرح دارویار‌ شده و تمام داروها در سامانه ها بارگذاری شده اند لذا بیمارانی که با نسخه الکترونیکی به داروخانه مراجعه می‌کنند، نیازی به افزایش پرداختی ندارند.

فریبرز نیاستی با اعلام این خبر، افزود: یکی از طرح های مهم در دولت سیزدهم این بود که ارز ترجیحی دارو به جای واردکننده یا تولید کننده به مصرف کننده تعلق گرفت و این مساله یکی از سیاست های اصولی در حوزه اصلاحات اقتصادی بشمار می آید. 

وی اظهار داشت : دارو یکی از استراتژیک‌ترین اقلام مصرفی در هر کشور است و طرح  دارویار در ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ با محوریت خروج دارو از سبد ارز ترجیحی و تمرکز بر نظام بیمه‌ای، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، مدیریت بهینه زنجیره تامین و توزیع و تسهیل دسترسی بیماران به دارو اجرایی شد و در استان همدان نیز به صورت کامل اجرایی گردیده است. 

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، این اداره کل از تمام توان و ظرفیت خود جهت پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده نموده است و هفته گذشته همزمان با روز داروساز (پنجم شهریورماه) مطالبات ارز ترجیحی مرداد ماه همه داروخانه های استان پرداخت شد.  

نیاستی با اشاره به اینکه در حال حاضر  415  داروخانه (پرداخت مستقیم و پرداخت غیر مستقیم) در سطح استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت می باشند ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات  داروخانه ها، این مراکز دغدغه کمتری برای تهیه اقلام دارویی مورد نیاز بیماران داشته باشند.  

وی با اعلام اینکه همه داروخانه ها در سطح استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستندعنوان داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲پیش بینی شده تا ۲۰ درصد نسخ کاغذی در داروخانه پذیرفته شود و سازمان بیمه سلامت نیز به تعهدات خود در این باره عمل می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه ۵ دهک اول جامعه بیمه رایگان دارند، چهار دهک دیگر دارای تخفیف حق بیمه‌ هستند و هم استانی هایی که فاقد پوشش بیمه درمانی اند بر اساس دهک بندی و ارزیابی وسع ، چنانچه در ۵ دهک اول درآمدی جامعه قرار گیرند ؛ بیمه سلامت رایگان برای آنها صادر می شود و دهکهای ۶ تا ۹ نیز از  30 تا 50 درصد تخفیف در حق بیمه سلامت برخوردار هستند؛ تنها دهک ۱۰ درآمدی است که می بایست حق بیمه سالیانه خود را به صورت کامل به مبلغ یک میلیون و 436 تومان پرداخت کند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه