// کد مطلب: ۱۵۷۵۷۹

بیمه اتکایی

شرکت های بیمه اتکایی به اکچوئرهای قوی صنعت بیمه تبدیل شوند

شرکت های بیمه اتکایی به اکچوئرهای قوی صنعت بیمه تبدیل شوند
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بیمه اتکایی امین در میزگردی که با حضور دو تن از مدیران عامل بیمه های اتکایی در دفتر مجله بیمه داری نوین برگزار شد، از آینده بازار اتکایی ایران گفت.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین در میزگردی که با حضور دو تن از مدیران عامل بیمه های اتکایی در دفتر مجله بیمه داری نوین برگزار شد، از آینده بازار اتکایی ایران گفت.

خوش کیش در این میزگرد با اشاره به آینده بازار اتکایی ایران از عولامل برون زا و درون زای صنعت و همچنین نهاد ناظر و آینده آن در بیمه های اتکایی گفت.

بخش های از این میزگرد که در سی و نهمین شماره نشریه بیمه داری نوین با یک پرونده مبسوط در خصوص صنعت بیمه اتکائی کشور منتشر شد را با هم می خوانیم:

صنعت بیمه با وجود تحریم ها با یک تفکر و تجربه‌ منحصر بفرد توانسته به این مکانیزم برسد که بتواند ریسک ها را مدیریت کند. در همین راستا صندوق تحریم‌ با ۳۰۰ میلیون دلار شکل گرفت.

بنابراین یکی از مهمترین شاخص‌های یک ساختار اتکایی قدرتمند، اکچوئری و نرخ‌شناسی منطقه‌ای و بومی آنجاست. یک شرکت بیمه اتکائی قوی می‌تواند به یک اکچوئر و محاسب قوی برای صنعت بیمه کشور تبدیل شود.

افزایش تعداد شرکتهای بیمه نه تنها با موازین بازار آزاد هم خوانی دارد بلکه موجب رشد و توسعه می شود . من همیشه در شورای عالی بیمه از ورود بازیگران جدید به صنعت بیمه حمایت کردم. همانطور که کشور تصمیم گرفت در راستای توسعه خصوصی سازی و واگذار امور به مردم تعداد بانک ها و بیمه ها را افزایش دهد، در شرایط فعلی نیز ورود بازیگران جدید به بازار ضروری است.

یکی از بحث‌های بسیار جدی که کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کند، و احتمالاً در مجلس آینده مطالبه‌گری و اجرا می‌شود، ساختار قانون بیمه کشور است که تغییر خواهد کرد. این تغییر یکی از فاکتورهای مهمی است که روی بیمه های اتکایی تأثیر می‌گذارد زیرا طبق تغییرات جدید نهاد ناظر دیگر شریک اتکایی شرکت بیمه نخواهد بود. به عبارتی در صورتیکه قانون جدید به تصویب برسد، بیمه مرکزی در کسوت یک ناظر ظهور می کند و اتکائی اجباری و اتکائی اختیاری از لیست وظایف ناظر خارج می شود.

انتظار این است که نهاد ناظر فقط نظارت کند و وارد بازار اتکایی نشود. یکی از مهمترین دلایل ایجاد بیمه اتکایی ملی این است که جایگزین بیمه مرکزی شود و این خلأ یک‌دفعه در کشور حس نشود، چون قانون دارد به سمتی می‌رود که اتکایی بیمه مرکزی به صفر برساند. اصلاً قرار نیست شرکت اتکایی ملی، دولتی باشد، کاملاً جایگزین همان اوراقی است که در بورس می‌خواهیم عرضه کنیم. تبدیل می‌شود به سهام‌های ریزی که مردم بخرند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه