// کد مطلب: ۱۵۸۴۶۷

طلانیوز گزارش می دهد؛

مدیران زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان

مدیران زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان
لینک کوتاه کپی شد

بروز حادثه هیچگاه خبر نمی‌دهد، گاهی یک پروژه یا یک مراجعه‌کننده می‌تواند برای فرد مسئول دردسر ساز شود و وی را مکلف به پرداخت خسارت مالی، پزشکی ناشی از حوادث و یا حتی پرداخت کامل دیه نماید و برای جلوگیری از آن افراد می‌توانند زیر چتر حمایتی بیمه مسئولیت پارسیان قرار گیرند.

به گزارش اختصاصی طلانیوز ، اگر در شرایطی احتمال این وجود داشته باشد که مسئولیت یک حادثه متوجه فردی شود تنها داشتن بیمه‌نامه مسئولیت می‌تواند پوشش کافی برای فرد را فراهم سازد.

شرکت بیمه پارسیان با ارائه بیمه مسئولیت این امکان را برای فرد فراهم می‌سازد که خسارات ناشی از مسئولیت آنان را جبران نماید.

تنوع در رشته‌های بیمه مسئولیت پارسیان، زیاد است اما می‌توان آنها را به پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد، که عبارتند از :

  • بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
  • بیمه مسئولیت حرفه‌ای
  • بیمه مسئولیت عمومی بیمه گزار در قبال شخص‌ثالث؛
  • بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان محصول در قبال استفاده‌کنندگان؛
  • بیمه مسئولیت ناشی از اجرای قرارداد؛

برخی از کارفرمایان، بر این باورند که با داشتن بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان، از خرید بیمه‌نامه‌های مسئولیت بی‌نیاز خواهند شد. این در حالی است که پوشش‌های این دو بیمه‌نامه کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه کارگری در حین کار دچار نقص عضو یا فوت گردد، بیمه تامین اجتماعی صرفاً مستمری پرداخت می کند وتعهدی در قبال دیه فوت یا صدمات جسمانی نخواهد داشت، در حالی که بیمه مسئولیت متعهد پرداخت غرامات جانی است.

لذا در بیمه پارسیان ، در بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، خسارت حادثه حین کار که منجر به هزینه پزشکی، صدمات جسمانی یا فوت کارکنان می‌شود را پوشش می‌دهد.

بر اساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی در صورتی که فردی به واسطه بی احتیاطی، بی مبالاتی یا عدم مهارت کافی باعث فوت، نقص عضو و یا خسارات مالی به شخص دیگر گردد، محکوم به جبران خسارت خواهد بود.

لذا در بیمه پارسیان ، در بیمه مسئولیت حرفه‌ای ؛ چنانچه هر فرد به تبع شغل و حرفه خود ، خسارت جانی یا مالی به افراد مرتبط با حرفه خود وارد کند، بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای ضامن جبران خسارات ناشی از شغل و حرفه افراد به دیگران در صورت احراز مسئولیت بیمه‌گزار است، برای نمونه بیمه مسئولیت حرفه‌ای برای پزشکان، پیراپزشکان، برای مهندسین طراح و ناظر ساختمان و مدیران مجموعه‌های ورزشی در قبال ورزشکاران، مدیران تورهای گردشگری یا حتی برای مدیران مهدهای کودک‌ و... کارایی بالایی دارد و می‌تواند خسارت‌های احتمالی را جبران نماید.

در بیمه پارسیان، در بیمه مسئولیت مدنی عمومی؛ برای مسئولیت مدیران مراکزی همچون، مراکز توانبخشی و حمایتی درقبال افراد تحت سرپرستی، اورژانس‌ها در قبال مصدومین، شهربازی‌ها، مدیران بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در قبال مراجعین و... ، بیمه‌نامه مرتبط با نوع فعالیت آنان صادر می‌گردد و در صورت وقوع خسارت، به شرط احراز مسئولیت آنان، خسارت از طریق بیمه‌نامه‌های صادره جبران می‌گردد.

شایان ذکر است در بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی عمومی، می‌توان مسئولیت مدنی دارندگان و نصابان تابلوهای تبلیغاتی، دارندگان ماشین‌آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی و یا شهرداری‌ها، دهیاری‌هاو شهرک‌های صنعتی، جایگاه‌داران سوخت، مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و... را در  قبال خسارت جانی و مالی وارد به مراجعین و اشخاص‌ثالث را ناشی از حوادث به وقوع پیوسته ، مشروط به احراز مسئولیت بیمه گزار، تحت پوشش بیمه قرار داد.

بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان محصول در قبال استفاده‌کنندگان؛ در بیمه تولیدکنندگان محصول، خسارات جانی یا مالی وارد به مصرف‌کنندگان و اشخاص‌ثالث را که ناشی از کیفیت نامطلوب کالای تولیدی و عرضه شده توسط تولیدکننده است،جبران می‌کند. در این بیمه مسئولیت خسارات وارد به خود کالا تحت پوشش نیست و مخصوص تولید کنندگان کالا در داخل کشور است و ارائه  پوشش بیمه‌ای جهت محصولات غذایی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی میسر نمی‌باشد.

یکی از انواع بیمه‌های مسئولیت ناشی از اجرای قرارداد، بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل می‌باشد؛ که خسارات ناشی از مسئولیت مدنی بیمه‌گزار به عنوان متصدی حمل، در قبال ارسال‌کنندگان و یا صاحبان کالا به استناد بارنامه‌های صادره و در اثر تحقق حوادث تحت پوشش قرارداد، جبران می‌نماید.

درصورت درخواست اطلاعات بیشتر در زمینه هر یک از رشته‌های مسئولیت می‌توانید با کارشناسان بیمه پارسیان با شماره ....... تماس حاصل فرمائید.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه