// کد مطلب: ۱۵۸۹۶۵

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت:

پوشش پنچاه و نه کد خدمتی توانبخشی توسط بیمه سلامت

پوشش پنچاه و نه کد خدمتی توانبخشی توسط بیمه سلامت
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در دو سال اخیر، ۵۹ کد خدمتی در حوزه توانبخشی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم، زیرا توجه به حوزه توانبخشی هم از دیدگاه پیشگیری و هم از نظر درمانی اهمیت دارد.

محمد مهدی ناصحی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، افزود: نظام و انقلاب اسلامی بر پایه عدالت اجتماعی پایه ریزی شده و باید در جامعه به این امر مهم توجه ویژه شود. بر اساس قانون اساسی، سازمان بیمه سلامت و قانون بیمه همگانی به این دلیل شکل گرفت که جمع بندی مناسبی در ارائه خدمت و حفاظت مالی از بیماران داشته باشد و این اصل مهم، در سرلوحه اقدامات سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

وی ادامه داد: نگاهی که دولت سیزدهم به مقوله سلامت داشته مترقی بوده و از ابتدای دولت سیزدهم مباحثی را پیشنهاد کردیم که با استقبال مجلس شورای اسلامی و دولت مواجه شد. در این راستا، بیمه رایگان سه دهک اول جامعه مطرح شد که امیدواری ایجاد کرد.

ناصحی گفت: زمانی که وزارت رفاه، اسامی ۶ میلیون نفر از افراد بیمه نشده سه دهک اول را به سازمان بیمه سلامت ارائه کرد، انتظار این بود که حدود دو ماه این اقدام طول بکشد، اما همکاران ما در سازمان بیمه سلامت ظرف یک هفته این اقدام مهم را انجام دادند و این افراد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: موضوع صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر نیز مطرح شد که مدت‌ها بود صحبت آن انجام می‌شد، اما این اتفاق مهم رخ نداده بود و با همکاری مجلس شورای اسلامی، در سال اول ۵ هزار میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص یافت که با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، بیماری‌های مهم شناسایی شدند. بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌ها در کنار بیمه پایه، از محل این صندوق پوشش داده می شود؛ همچنین لازم به ذکر است اعتبار این صندوق در سال جاری به ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: نگاه ما با تاسیس معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت این است که از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنیم. سرطان‌ها بیشترین هزینه ما را در صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر داشته‌اند. با ایجاد واحد امور مشتریان به دنبال این هستیم که نقص‌ها را برطرف کنیم.

ناصحی گفت: علاوه بر سه دهک اول، دو دهک دیگر را نیز اضافه کردیم و ارزیابی ما این بود که دو هک دیگر هم به کمک نیاز دارند. در این زمینه دولت به ما کمک کرد و جمعا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دهک کم درآمد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همکاران ما در حوزه خدمات الکترونیک سلامت پیشگام بوده و تامین اجتماعی نیز در این زمینه به ما کمک کرد. استقرار این برنامه در کشور بسیار اهمیت دارد. توانستیم در نقاط مختلف کشور که حتی دسترسی به اینترنت مناسب نبود هم توفیق کسب کنیم. بیشتر نقص ما در استان تهران و شهرهای بزرگ است. وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در این زمینه همکاری می‌کنند.

ناصحی افزود: پرونده الکترونیک سلامت توسط وزارت بهداشت در دست اقدام است و در حال حاضر نگاه متعالی پزشکی خانواده و نظام ارجاع از ۵۹ شهر کشور شروع شده و در حال گسترش است و امیدواریم همه مردم ایران بتوانند خدمات مناسبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ هیچ‌ قراردادی با مراکز درمان ناباروری نداشتیم، اما اکنون با ۱۹۹ مرکز درمان ناباروری و برخی بیمارستان‌ها در این زمینه قرارداد داریم و ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش دولتی با تعرفه دولتی و سایر بخش‌ها را با تعرفه عمومی غیردولتی پوشش می‌دهیم که سبب شده ۵۷ هزار زوج نابارور در سامانه‌های ما نشان‌دار شوند. در ۵ ماه نخست امسال بالغ بر ۳۷۵میلیارد تومان در زمینه همین قانون هزینه شده است که باید با مدیریت منابع در این زمینه کار کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت ایران به روز شده و به همه موسسه‌های خصوصی و دولتی این نوید را می‌دهیم که پرداختی‌ها تا مهر ماه نیز به زودی به روز خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی هنوز اطلاع ندارند که بیمه سلامت می‌تواند افرادی که در دهک‌های ۶ تا ۹ قرار دارند را هم با حداقل هزینه، تحت پوشش بیمه قرار بدهد که این نیازمند اطلاع رسانی بیشتر توسط رسانه‌ها و سفیران بیمه سلامت است.

ناصحی همچنین تاکید کرد: از سفیران سازمان بیمه سلامت ایران ( بهداد سلیمی و نازنین ملایی) انتظار داریم تا در این راستا ما را همراهی کنند تا بتوانیم خدمات مطلوب تری را به تمامی آحاد جامعه ارائه دهیم.  پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه