// کد مطلب: ۱۶۰۹۰۹

بیمه سلامت

سازمان بیمه سلامت حفاظت مالی از اقشار آسیب پذیر را با جدیت پیگیری می کند

سازمان بیمه سلامت حفاظت مالی از اقشار آسیب پذیر را با جدیت پیگیری می کند
لینک کوتاه کپی شد

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از اهداف اصلی برنامه تحول نظام سلامت است.

علیرضا اعرابی در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برگزاری جلسات منظم بین کارشناسان ناظر بیمه سلامت و مسئولین بیمارستان ها جهت کاهش کسورات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های مصوب شورای عالی بیمه، نقص مدارک، درخواست های اضافه، عدم تطابق اسناد با خدمات ارائه شده و … می باشد که گزارش جلسات به معاونت درمان و ادارات کل بیمه سلامت ارسال می گردد.

وی افزود: نیاز است که هماهنگی بیشتری جهت انجام برنامه های مشترک در زمینه مدیریت هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن منابع در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، بر الزام پزشکان به رعایت استانداردهای بالینی ابلاغ شده در مورد تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک تاکید کرد و گفت: عدم توجه کافی برخی از پزشکان به راهنماهای بالینی و پروتکل های درمانی در تجویز دارو و خدمات می تواند باعث ایجاد مشکلات برای بیماران و هدررفتن منابع گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو، لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج بیمارستان ها در سطح استان انجام شده و لازم است بیمه سلامت حمایت لازم و همکاری مداوم در جهت رفع مشکلات را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج، پرداخت های بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی، تعامل و همکاری دو جانبه جهت رفع مشکلات، هزینه های کمرشکن درمان و کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان و … بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه