// کد مطلب: ۱۶۱۱۶۰

بیمه سلامت ایران

نقش تاثیر گذار پژوهش در سازمان بیمه سلامت ایران

نقش تاثیر گذار پژوهش در سازمان بیمه سلامت ایران
لینک کوتاه کپی شد

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، بر نقش تاثیر گذار پژوهش در بیمه سلامت ایران تاکید کرد.

علیرضا اعرابی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: هم اکنون در عصری به سر می بریم که با تولید علم و استفاده از آن، جوامع بشری به شدت مورد تاثیر قرار گرفته و زندگی انسان ها در ابعاد کمی و کیفی هر سال نسبت به سال های قبل تغییر قابل توجهی دارد .

این تولید علم در بستر مطالعات و پژوهش و توسط انسان های فرهیخته و دانش پژوه و دانشمندی صورت می گیرد که دغدغه رفع مشکلات و اعتلای هر چه بیشتر جوامع انسانی را دارند که با نگرش عمیق و با استفاده از فنون پژوهشی و فن آوری و گردآوری اطلاعات که به مدد فن آوری دسترسی به آن نیز جامع تر گردید و با طرح فرضیات و با انجام مداخلات و تحلیل نتایج، آن را به عنوان یک محصول علمی به جامعه بشری ارائه می دهند.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در بسیاری از موارد استفاده و کاربرد پژوهش تحول بنیادی را بنا می نهد و خود منشاء تحولات دیگری می شود و در شرایط کنونی جامعه جهانی را با شتاب روز افزون به سمت استفاده از علوم سوق می دهد.

وی تصریح کرد: سلامتی به عنوان یکی از نیاز های اصلی بشر همیشه در طول تاریخ مورد توجه بود و از گذشته با مطالعات انجام شده که بر حسب امکانات، سیر تحولی چشمگیری داشته است، بخصوص در ده های اخیر و به تبع این تحول ابعاد آن نیز گستردگی بیشتری پیدا نموده است؛

گسترش کمی و کیفی تجهیزات، داروها و خدمات قابل ارائه در نظام سلامت و جزئی تر و تخصصی تر شدن علوم پزشکی به سبب گسترش آن در قالب رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی باعث گردیده در برخی مواقع خدمات ارائه شود در یک رشته یا یک حوزه بدون توجه دقیق به سایر رشته ها و حوزه های تخصصی دیگر صورت گرفته و جامعیت ارائه خدمات مغفول واقع گردد.

اعرابی تاکید کرد: از طرفی ارائه خدمات با هزینه های بالا به افراد ممکن است در مواردی خدمت گیرند را با مخاطرات مالی مواجه نماید و ارائه فرایند درمان دچار مشکل یا زندگی پس از بیماری آنها را با مشکلاتی مواجه نماید.که به نظر توجه به همه این موارد در هنگام ارائه خدمات سلامت می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری نماید.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: نظام بیمه درمان که رسالت اصلی حفاظت مالی از افراد و بیمه شدگان در مواجه با مخاطرات سلامتی را عهده داراست. نقش اساسی را در تعیین روش های ارائه خدمات علمی و در عین حال با هزینه منطقی را بعهده دارد و به نوعی ارائه دهنده روش های ارائه خدمات هزینه اثربخش توسط پزشکان و موسسات ارائه خدمات سلامت می باشد و ارائه این روش ها میسر نخواهد بود مگر با انجام مطالعات و پژوهش های دقیق علمی با استفاده از اطلاعات موجود در سازمانهای بیمه گر و در نظام سلامت کشورکه امید است سازمانهای بیمه گر بیش از پیش به این مهم اهتمام داشته باشند. بویژه سازمان بیمه سلامت بعنوان سازمان پیشرو در عرصه ارائه خدمات و استفاده از فن آوری نوین که شرایط مطالعه و پژوهش را بهتر از گذشته مهیا نموده است.

وی گفت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که توجه و تمرکز بیشتری برای موضوع داشت و با مرور اهداف و برنامه ،تجلیل از پژوهشگران با انگیزه و توان بیشتری در این راستا تلاش نمود و امیدوارم بیمه درمان علمی و پژوهش محور و قدرتمند در حمایت از بیمه شدگان فعالیت کند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه