// کد مطلب: ۱۶۲۵۱۶

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی:

اقدامات قابل تقدیری در حوزه بیمه سلامت انجام شده است

اقدامات قابل تقدیری در حوزه بیمه سلامت انجام شده است
لینک کوتاه کپی شد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: اقدامات خوب و قابل تقدیری در حوزه بیمه سلامت انجام شده است.

به گزارش طلانیوز از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران و به نقل از شهر آرانیوز، هادی طباطبایی در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات بسیار خوبی در این مدت کوتاه در حوزه بیمه و سلامت جامعه انجام شده است. دولت سیزدهم با شعار عدالت و گسترش عدالت در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و همچنین شعار سلامت به معنای پاک‌دستی روی کار آمد و تمام تلاشش در این مدت در این حوزه بوده است.

وی بیان کرد: جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر بوده که ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۳ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. در گذشته دهک‌های یک تا سه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشتند که در دولت سیزدهم شامل دهک‌های یک تا پنج شد. در بیمه سلامت روستایی نیز تمام دهک‌ها تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند. در مجموع تعداد این افراد در استان ۳میلیون و ۱۷ هزار و ۵۷۵ نفر یعنی ۷۸ درصد بیمه‌شدگان را شامل می‌شود که جای تقدیر دارد.

طباطبایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از سال ۵۷ تحت تحریم دولت‌های استکباری قرار داشت، عنوان کرد: جنگ تحمیلی را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که براساس آمار سازمان ملل ۵۲ کشور در مقابل جمهوری اسلامی قرار داشتند و از ۱۳ کشور اسیر داشتیم. ما در زمینه تجهیزات تحریم بودیم، سیم خاردار به ما نمی‌فروختند و فشنگ را وارد می‌کردیم. اکنون که ۴۳ سال از عمر جمهوری اسلامی گذشته، به تعبیر مقام معظم رهبری ما در حال رسیدن به قله‌های پیشرفت هستیم که به برکت خون ۲۱۳ هزار شهید در جنگ تحمیلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: یکی از پیشرفت‌های ما در حوزه صنایع دفاعی است که سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد از این حوزه داریم. امروزه انواع موشک‌ها را می‌سازیم. مردم فلسطین که با سنگ مقابل اسرائیلی‌ها می‌ایستادند، امروز ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل می‌فرستند. حوثی‌ها با همین موشک‌ها مقابل آمریکایی‌ها ایستادند. ما پنجمین کشور تولیدکننده پهپاد از نظر کیفی و کمی هستیم که این افتخاری برای ایران است. کارشناس اسرائیلی می‌گوید پهپاد‌های ایرانی ارزان، باکیفیت و غیر قابل رهگیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما الان موشک هایپرسونیک که پنج کشور قبل از ایران تولید می‌کردند را می‌سازیم. این موشک توسط رادار قابل رویت نیست؛ زیرا سرعت آن ۲۵ برای سرعت صوت است. دیروز مقر‌های جیش‌الظلم در پاکستان مورد حمله موشک‌های ایران قرار گرفت و روز قبل هم که دیدید و شنیدید. یک هدف پرتاب موشک، زدن نقطه به نقطه و هدف قرار دادن پایگاه‌های داعش بود، اما پیامی برای اسرائیل داشت که ما کنار گوشتان هستیم. این وضعیت جمهوری اسلامی است.

طباطبایی ادامه داد: زمانی که حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند و مقام معظم رهبری فرمودند ما انتقام می‌گیریم. امیرعبداللهیان می‌گوید ترامپ گفت که ما ۵۲ نقطه ایران را شناسایی کردیم، اگر یک تیر بزنید ما همه ۵۲ نقطه را می‌زنیم. دو روز نگذشت که آمریکایی‌ها پیام دادند تحریم‌ها را کم می‌کنیم شما انتقام نگیرید. وقتی پایگاه عین‌الاسعد را زدیم امیرعبداللهیان گفت تنها پیامی که دادند این بود، بس کنید. چه کسی تصور می‌کرد بتوان به سمت آمریکا تیر زد؟ اما این اتفاق افتاد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت ۳۰ درصد پزشکان ما حتی تا سال ۶۲ وارداتی بودند، تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار دانشجوی پزشکی از کشور‌های خارجی داریم و از ۵۲ کشور ترجیح می‌دهند که برای عمل‌های جراحی خود به ایران مراجعه کنند. در حال حاضر ۹۵درصد دارو‌ها را خودمان می‌سازیم و در این زمینه خودکفا هستیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین امری ضروری و فوری است که همه باید در این زمینه ورود پیدا کنیم. باید به نوجوانان و جوانان این سرزمین بگوییم که در اغتشاشات، دشمن تنها از احساسات آن‌ها استفاده کرد و این قشر از نوجوانان را به کف میدان آورد؛ زیرا ما نگفته بودیم که با این تحریم‌های کمرشکن از کجا به کجا رسیدیم. باید جامعه را از پیشرفت‌ها در حوزه سلامت آگاه کنیم. ما به تحریم‌ها اعتماد نمی‌کنیم، وحدت و یکدلی جامعه ایرانی بسیار مهم است.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه