// کد مطلب: ۱۶۲۸۹۷

بیمه آسماری

روش های افزایش امنیت ساختمان در برابر سارقین و حوادث

روش های افزایش امنیت ساختمان در برابر سارقین و حوادث
لینک کوتاه کپی شد

امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. خرابکاری، سرقت و ورود ناخواسته امنیت و همچنین آرامش افراد خانه را تهدید می‌کند؛ چه ساختمان اداری یک طبقه، چه برج مسکونی مرتفع یا یک تاسیسات صنعتی چند ساختمانی داشته باشید، مسئولیت محافظت از ساختمان و مستاجران مهم‎ترین دغدغه هر مالک ساختمان است.

خوشبختانه، فناوری‌های جدید ساختمانی راه‌های بسیاری را برای افزایش امنیت ساختمان در دسترس قرار می‌دهند. اگر پی یافتن  بهترین روش امنیت خانه هستید پیشنهاد می‎کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

۱- با نصب درهای مقاوم و غیر قابل نفوذ در ورودی ساختمان را ایمن کنید

در ورودی، نخستین نقطه آسیب‌پذیر ساختمان محسوب می‎شود؛ بنابراین، ضروری است که از استحکام این در اطمینان حاصل کنید. ساختار در ورودی باید در مقابل حریق و عوامل نفوذ مقاومت داشته باشد. همچنین، قفل در باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دسترسی به درون از طریق شکستن شیشه یا صندوق پستی امکان‌پذیر نباشد.

به عبارت دیگر، تنها راه باز کردن در از بیرون باید با استفاده از کلید باشد.درصورتی‌که نگهبان در ساختمان وجود ندارد، در لابی ضدسرقت حداکثر امنیت را ایجاد خواهد کرد. این در‌ها از ورق فولادی مستحکم ساخته شده‌اند و سطح آن‌ها با چوب پوشیده شده است.

۲- امنیت آپارتمان را با استفاده از دوربین مداربسته به شکل چشمگیری بالا ببرید

نصب دوربین مدار بسته (CCTV) یکی از موثرترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای بهبود امنیت ساختمان است. یک سیستم نظارت دوربین مداربسته که چندین نوع دوربین مداربسته را با یک ضبط کننده ترکیب می‌کند، امکان نظارت ساختمان بدون هزینه‌ای برای استخدام نگهبان فراهم می‌کند. البته یک نگهبان می‌تواند دوربین‌های کل یک ساختمان یا مجتمع را نظارت کند. استفاده از دوربین مدار بسته تا حد بسیاری به شناسایی سارقین و پیشگیری از سرقت کمک می‎کند.

اما اگر صاحب کارگاه صنعتی هستید به احتمال زیاد نگران ساعات تعطیلی کارگاه خود هستید، چرا که ممکن است سارقین در ساعات استراحت مالک، به کارگاه دستبرد زده و خسارت سنگینی را وارد کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم کارگاه‌تان را مجهز به انواع بیمه‌ حادثه از جمله بیمه دزدی و بیمه آتش سوزی کارگاه کنید.

دوربین مدار بسته؛ راهی برای پایش لحظه ای امنیت ساختمان

۳- با استفاده از قفل های ضد سرقت امنیت منزل مسکونی را دو چندان کنید

یک در ضدسرقت را تصور کنید که به صورت تئوری تحت هیچ شرایطی شکسته نمی‌شود ولی قفل روی خود دارد؛ این در به‌راحتی باز می‌شود و استفاده از آن باعث افزایش ایمنی منزل نمی‎شود. بنابراین، در‌های ضدسرقت با بهترین کیفیت نیز زمانی کارآمد هستند که سارقین قادر به باز کردن قفل‌های نصب شده روی در نباشند.

در حال حاضر، حتی اگر در از جنس فولاد غیرقابل نفوذ باشد و با استانداردهای جهانی نیز تطابق داشته باشد، بدون نصب یک قفل ضدسرقت، تفاوت چندانی با یک در معمولی نخواهد داشت. داشتن بیمه سرقت منزل باعث می‎شود حتی درصورتی‌که دزد به خانه دستبرد زد، بخشی از خسارت‎های متحمل شده را جبران کنید.

۴- نصب در ضد سرقت برای ورودی خانه را جدی بگیرید

نصب در ضد سرقت به‌منظور پیشگیری از نفوذ سارقان به داخل خانه نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بنابراین، هر واحد مسکونی بهتر است به‌درستی با یک در ضدسرقت تجهیز شود. در ضدسرقت، علاوه‌بر داشتن ساختاری خاص نسبت به در‌های معمولی، باید از اجزای مقاوم و نفوذناپذیر تشکیل شده باشد. مقاومت در برابر نفوذ آن زمانی اثربخش خواهد بود که تمامی اجزای در، حتی یک پیچ کوچک، از بهترین و محکم‌ترین مواد اولیه تهیه شده باشند. به همین دلیل شناخت دقیق اجزای در ضدسرقت به‌عنوان یکی از موارد اساسی محسوب می‌شود.

در ضد سرقت؛ کابوسی برای سارقین

۵- با استفاده از دزدگیر هوشمند سارقین را غافلگیر کنید!

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر از جمله تجهیزات کاربردی است که هرگونه تهدید به امنیت ساختمان را به مدیر ساختمان یا فرد دیگر مشخص شده اعلام می‌کند. دزدگیرها به دو نوع بی‌سیم و باسیم تقسیم می‌شود و گاهی به صورت هیبریدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این انواع، ضریب امنیتی از خوب تا عالی را برای حفاظت از ساختمان و واحدهای غیر صنعتی فراهم می‌کند.

اگر واحد غیرصنعتی مانند مرکز تجاری و فروشگاهی دارید که به هر دلیل همواره نگران مورددستبرد قرار گرفتن آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای آن بیمه سرقت تهیه کنید. همچنین در کنار این بیمه می‌توانید بیمه آتش سوزی غیر صنعتی را به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های غیر پیش‌بینی نشده تهیه کنید.

۶- برای ساختمانتان نگهبان استخدام کنید

استخدام نگهبان برای ساختمان مسکونی هر چند شما را متحمل هزینه می‌کند، اما تاثیر بسزایی در افزایش امنیت ساختمان دارد. نگهبان ساختمان هم با حضور خود مانع ورود افراد متفرقه و مشکوک به ساختمان می‌شود و هم با چک کردن دوربین های مدار بسته می‎تواند موارد مشکوک را مشاهده کرده و از سرقت احتمالی ساختمان و منزل جلوگیری کند.

سارقین ممکن است با ایجاد حریق مصنوعی قصد داشته باشند تا ساکنین منزل را به بیرون کشیده و توجه آن‌ها را به آتش‌سوزی جلب کنند تا به منزلتان ورود کرده و اقدام به سرقت نمایند. وجود نگهبان در ساختمان به همراه چک لحظه‌ای تصاویر دوربین‌های مدار بسته تا حدود بسیاری از این اقدام سارقین جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای منزل مسکونی و آپارتمان خود بیمه آتش سوزی تهیه کنید تا در برابر خسارت‌های احتمالی ایمن باشید.

استخدام نگهبان؛ راهی برای نظارت بیشتر بر عبور و مرور ساختمان

۷- قفل کردن پنجره و نصب حفاظ برای پنجره را دست کم نگیرید

پنجره نیز همانند در، یک نقطه مناسب برای نفوذ سارقین به منازل و ساختمان‎ها محسوب می‌شود، به ویژه در طبقات پایین یا طبقاتی که امکان دسترسی از خانه‌های همسایه وجود دارد. اکثر پنجره‌ها یک زبانه یا یک قفل در پشت خود دارند، با این حال برخی از این قفل‌ها به اندازه کافی قوی نیستند تا در برابر تلاش‌های مزاحمان مقاومت کنند؛ بنابراین، مناسب است که قفل یا زبانه پشت پنجره را بازرسی کرده و اگر امنیت کافی را فراهم نکرده‌اند به اقدامات مناسب فکر کنید. در حال حاضر، از شیشه سکوریت، محافظ پنجره یا سنسورهای امنیتی می‌توان برای تقویت امانت پنجره استفاده کرد.

امن کردن ساختمان در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی

در این مقاله راه‌های افزایش امنیت ساختمان را بررسی کردیم. ساکنین ساختمان‌های مسکونی و تجاری با رعایت نکات ساده‌ای مثل بستن پنجره‌ها، نصب دوربین مدار بسته، استفاده از در‌های ضد سرقت و چند روش دیگر امنیت خانه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اما سارقین نیز پیوسته در حال یادگیری روش‌های نوین سرقت و دور زدن ابزارها و تجهیزات ضد سرقت به‌منظور ورود به منزل و آپارتمان و دستبرد زدن به اموال و دارایی‌تان هستند.

در نتیجه بهتر است با تهیه بیمه آتش سوزی و بیمه سرقت منزل خاطرتان را تا حدود بسیاری از جبران خسارت‌های احتمالی ناشی از سرقت و آتش‌سوزی راحت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه سرقت و آتش سوزی منزل، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه