// کد مطلب: ۱۶۷۷۱۴

بیمه خدمات درمانی

بیمه خدمات درمانی چیست؟ پوشش‌های بیمه خدمات درمانی + سایت بیمه خدمات درمانی

بیمه خدمات درمانی چیست؟ پوشش‌های بیمه خدمات درمانی + سایت بیمه خدمات درمانی
لینک کوتاه کپی شد

بیمه خدمات درمانی، راهکاری ایده‌آل برای برقراری عدالت در دسترسی همه افراد به خدمات سلامت است! این بیمه، با پوشش بخشی قابل‌توجه از هزینه‌های درمان، هنگام بیماری به شما در استفاده از خدمات سلامت کمک می‌کند. اکنون همه افراد امکان استفاده از بیمه خدمات درمانی را دارند؛ اگر می‌خواهید بهترین نوع بیمه را برای خود انتخاب کنید و از پوشش بیمه‌ای لازم برخوردار شوید، در ادامه مطلب هرآنچه باید درباره بیمه سلامت بدانید را به شما می‌گوییم.

بیمه خدمات درمانی چیست؟

بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) از ضروی‌ترین بیمه‌‌های پایه در حوزه سلامت برای پوشش مراقبت‌های بهداشتی اصلی است. این بیمه با هدف حمایت از سلامت همه افراد و اقشار جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی آن‌ها ایجاد شده است و به همه افراد امکان دسترسی به خدمات پایه سلامت به‌طوریکسان را می‌دهد. درمان سرپایی یا بستری، زایمان، خدمات دندان‌پزشکی و درمان‌های کلینیکی و پاراکلینیکی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند. با این بیمه، شما و افراد تحت‌تکلف‌تان از خدمات بهداشتی متنوع با هزینه کم برخوردار می‌شوید. علاوه‌بر این، انواع بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیز برای پوشش هزینه‌های بیشتر و خدمات خاص (که بیمه سلامت آن‌ها را پوشش نمی‌دهند، مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی) به‌ کار می‌روند. سازمان بیمه سلامت ایران مسئول مدیریت این بیمه‌هاست.

بیمه خدمات درمانی مخصوص همه افراد

پوشش‌های بیمه خدمات درمانی شامل چه مواردی می‌شود؟

به‌طورکلی پوشش‌های مالی خدمات بیمه درمانی، شامل تشخیص بیماری و روش درمان، خدمات دندان‌پزشکی و هزینه دارو و تجهیزهای پزشکی موردنیاز می‌شوند.

پوشش بیمه سلامت برای تشخیص و درمان بیماری‌ها

تشخیص و درمان بیماری‌ها با بیمه خدمات درمانی، در مراکز مختلف دولتی و خصوصی تحت‌پوشش این بیمه انجام می‌شوند. بیمه‌شدگان خدمات درمانی می‌توانند با استفاده از تعرفه‌های مصوب دولت از خدماتی مانند آزمایش‌ها، ویزیت پزشک و درمان‌های تخصصی بهره‌مند شوند. برای مثال، اگر نیاز به انجام آزمایش خون دارید، به یکی از مراکز تحت‌پوشش بیمه مراجعه و با پرداخت هزینه‌ای کمتر از خدمات استفاده کنید.

پوشش هزینه‌های دندان‌پزشکی توسط بیمه خدمات درمانی

براساس گفته مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۱۶ خدمت دندان‌پزشکی شامل کشیدن دندان، جرم‌گیری، عصب‌کشی، عکس‌برداری تکی، فلورایدتراپی و پروفیلاکسی تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ این موضوع هزینه‌های دندان‌پزشکی را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همچنین بیمه تکمیلی خانواده آسماری همه خدمات دندان‌پزشکی به‌غیراز ارتودنسی و ایمپلنت را پوشش می‌دهد.

خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی

بیمه خدمات درمانی برای پوشش دارو و تجهیزهای پزشکی موردنیاز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که ۲۲۹۰ دارو شامل داروهای دیابت، فشارخون و اسکیزوفرنی، تحت پوشش بیمه سلامت هستند. شما می‌توانید با مراجعه و بررسی لیست دارو و تجهیزهای پزشکی در سایت بیمه خدمات درمانی، از پوشش موارد موردنیازتان توسط بیمه مطمئن شوید. علاوه‌بر بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی نیز داروهای زیادی را تحت‌پوشش دارد. همچنین این بیمه هنگام ازکارافتادگی به‌دلیل بیماری، گروه‌های خاصی از افراد مانند اسکیزوفرنی‌ها را تحت حمایت می‌گیرد. برای شناخت این بیماری‌ها مقاله «لیست بیماریهای از کار افتادگی تامین اجتماعی» را مطالعه کنید.

داروهای تحت پوشش بیمه خدمات درمانی

انواع بیمه خدمات درمانی چیست؟

انواع بیمه سلامت شامل همگانی، روستاییان و عشایر، کارکنان دولت، ایرانیان، بیماری‌های خاص و سایر اقشار جامعه می‌شوند. در همه انواع بیمه‌های زیر، امکان درخواست برای پرداخت خسارت بیمه خدمات درمانی با داشتن اصل دستور پزشک معالج امکان‌پذیر است.

بیمه خدمات درمانی همگانی ایرانیان؛ پوشش بیمه‌ای گسترده برای همه

بیمه سلامت همگانی به افراد دهک‌های اول تا پنجم به‌صورت رایگان (بدون پرداخت هزینه بیمه خدمات درمانی) ارائه می‌شود. بیمه خدمات درمانی ایرانیان مشابه همگانی است اما متقاضیان باید مبلغ بیشتری از هزینه‌های درمان را بپردازند. برای دهک‌های ششم تا نهم نیز امکان بهره‌مندی از بیمه ایرانیان با پرداخت درصدی از حق بیمه مصوب (در سال ۱۴۰۳ دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد) فراهم است. این بیمه پوشش گسترده‌ای از خدمات درمانی پایه مانند داروها و خدمات دندان‌پزشکی را ارائه می‌دهد.

بیمه خدمات درمانی روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر

این نوع بیمه مخصوص افرادی است که در روستاها، مناطق عشایری و شهرهایی با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر زندگی می‌کنند. افراد ساکن در روستاها با داشتن پرونده سلامت فعال در خانه بهداشت روستا و عشایران با تأییدیه اداره امور عشایر، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. همچنین ساکنان شهرهای کوچک نیز با ارائه مدارک مالکیت یا اجاره‌نامه و قبض‌های مختلف، تحت‌پوشش بیمه خدمات درمانی روستاییان قرار می‌گیرند.

بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت؛ پرداخت حق بیمه از زمان استخدام

همه کارکنان دولت که مشمول قانون استخدام کشوری هستند (یعنی افرادی که به‌صورت رسمی یا پیمانی استخدام شده‌اند) و کسورات بازنشستگی‌شان به صندوق بازنشستگی کشوری واریز می‌شود، از زمان استخدام بیمه می‌شوند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات بیمه تکمیلی گروهی آسماری، همه کارمندان شرکت را هم‌زمان بیمه کنند.

بیمه سلامت بیماران خاص؛ برای افرادی با بیماری‌های صعب‌العلاج

بیماران خاص (افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج مانند تالاسمی، هموفیلی و ام‌اس) به‌دلیل هزینه‌های درمان بالا، از کمک‌های دولتی برای درمان بیماری خود بهره‌مند می‌شوند. علاوه‌بر بهره‌مندی از بیمه خاص، افراد مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از انواع مرخصی‌های بدون حقوق نیز استفاده کنند؛ باید بدانید که امکان عدم موافقت با مرخصی بدون حقوق از سوی کارفرما بعد از اتمام سه ماه مرخصی استعلاجی برای این افراد وجود ندارد و کارفرما باید با این مرخصی موافقت کند.

بیمه خدمات درمانی مخصوص بیماران خاص

بیمه خدمات درمانی برای سایر اقشار؛ مخصوص همه افراد جامعه!

افرادی که تحت پوشش بیمه‌های گفته‌شده (کارکنان دولت، روستاییان، همگانی و بیمه ایرانیان) قرار نمی‌گیرند، باید از بیمه سلامت سایر اقشار استفاده کنند.

سایت بیمه خدمات درمانی؛ برای بررسی پوشش‌های بیمه‌ای و تعرفه‌ها

در سال ۱۳۹۰ نام سازمان بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تغییر کرد؛ بنابراین بیمه خدمات درمانی همان بیمه سلامت است. شما باید برای پیگیری امور بیمه درمانی خود به سایت بیمه سلامت ایران (ihio.gov.ir) مراجعه کنید. در این سامانه امکان مشاهده آنلاین انواع پوشش‌های بیمه‌ای، تعرفه‌ها و کد بیمه خدمات درمانی شما وجود دارد.

استفاده از خدمات بیمه آسماری؛ تضمین سلامت شما!

در این مقاله، به بررسی انواع بیمه‌های خدمات درمانی و ویژگی‌های هریک پرداختیم. انواع بیمه سلامت شامل همگانی، بیمه روستاییان و عشایر، کارکنان دولت، بیماران خاص و سایر اقشار می‌شوند. این بیمه‌ها به‌طور گسترده‌ خدمات درمانی، دندان‌پزشکی و هزینه‌های دارو را پوشش می‌دهند و باعث کاهش هزینه‌های درمان شما می‌شوند. برای اطمینان از سلامت خود و خانواده‌تان، بیمه آسماری با پوشش گسترده و خدمات متنوع مانند بیمه گروهی و تکمیلی، بهترین انتخاب برای شماست. هم‌اکنون با مشاوران ما تماس بگیرید و از مزایای بی‌نظیر بیمه آسماری بهره‌مند شوید.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه