// کد مطلب: ۱۶۹۷۱۷

بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد شاخص صنعت بیمه در زندگی / توانگری و مدیریت ریسک، بازتابی از عملکرد موفق “بپاس”

بیمه پاسارگاد شاخص صنعت بیمه در زندگی / توانگری و مدیریت ریسک، بازتابی از عملکرد موفق “بپاس”
لینک کوتاه کپی شد

بیمه پاسارگاد در نقطه شروع سالجاری به وقت فروردین ماه، با تولید بیش از یک هزارمیلیارد تومان حق بیمه، مصداق "سالی که نکوست از بهارش پیداست" را تعبیرکرده و مسیر فعالیت بیمه‌گری خود را که به رنگ زندگی است، موفق پیش برد.

 این شرکت تا پایان مرداد ماه با ریل گذاری درست توانست درآمد را در مدار صعودی نگه داشته و تا پایان ۵ ماهه سالجاری با تولید بیش از ۷ هزار میلیارد تومان حق بیمه، رشد ۴۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه رقم زند.

*همچنان زندگی*

در بررسی عملکرد بیمه پاسارگاد، رشته بیمه زندگی اندوخته دار فصل مهمی را به خود اختصاص داده است، چرا که تیم مدیریتی “بپاس” با وجود تمام سختی های بازاریابی این رشته بیمه‌ای، توانسته‌اند همچنان سهم قابل توجهی از پرتفوی را به نام این رشته زنند.

همچنان که گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۱ مرداد ماه، نشان داد رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار چون ماه‌های گذشته صدر نشینی خود را حفظ کرده و بیشترین سهم از پرتفوی را به خود اختصاص داده است.

این رشته بیمه‌ای با سهم ۴۳درصدی از پرتفوی مرداد ماه و ۳۸ درصدی از پرتفوی ۵ ماهه‌سالجاری، در مجموع ۲ هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان آورده داشته و در مقابل تنها ۶۶۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، از این روست که بیمه پاسارگاد در انتخابی هوشمندانه با اختصاص۵۰ درصد پرتفوی به بیمه‌های زندگی به عنوان رشته کم ریسک، نسبت به دیگر شرکت‌های هم‌صنف خودکمترین حجم مطالبات را دارد.

*سناریویی رشته‌های درمان و ثالث در پرتفوی*

در تکمیل چرخه حق بیمه صادره تا پایان مرداد ماه سهم رشته‌های بیمه درمان و ثالث نیز قابل توجه بود. هرچند بیمه درمان با یک هزارو ۳۴۲ میلیارد تومان درآمد، سهم ۱۹ درصدی و بیمه ثالث با حق بیمه یک هزارو ۵۳ میلیارد تومانی سهم ۱۵ درصدی از پرتفوی ۵ ماهه داشته اند ولیکن باتوجه به ریسک بالای این دو رشته، ۵۹۹ میلیارد تومان خسارت درمان معادل ۲۵ درصد از کل پرتفوی و ۵۲۵ میلیارد تومان خسارت ثالث، معادل ۲۳ درصد از پرتفوی پرداخت شده است.

سایررشته‌های بیمه‌ای از جمله آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، پول و غیره یک تا ۸ درصد سهم داشته‌اند.

*”بپاس”، کم ریسک و توانگر*

در ارزیابی پرونده بیمه پاسارگاد، برخورداری از عنوان “کم ریسک‌ترین شرکت بیمه‌” را می‌توان نقطه اتکایی برای این شرکت برشمرد. کاهش و کنترل ریسک که با ۵ اقدام؛ فعالیت و حضور موثر و گسترده در بخش بیمه‌های زندگی و غیر زندگی، با اتکاء به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه‌گری در انتخاب ریسک،انتقال بخشی از ریسک بیمه نامه‌های صادره از طریق واگذاری به بیمه‌گران اتکایی، توجه به مبانی تعیین نرخ حق بیمه با رعایت اصول مدیریت ریسک، نظارت مستمر در فرآیند برآورد و پرداخت خسارت و احتساب ذخیره خسارت معوق و انجام محاسبات مربوط به ذخایر فنی با رعایت آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه و ضوابط تعیین شده توسط بیمه مرکزی ج.ا.ایران میسر شده، این شرکت را در زمره بنگاه‌های اقتصادی سودآور و مهمتر از آن منتخب برای سهامداران و بیمه گذران قرار داده است.

حال بیمه پاسارگاد با دارا بودن سهم ۵.۵ درصدی از بازار بیمه در مقام رتبه چهارم بعد از بیمه ایران، بیمه دانا و بیمه آسیا، با داشتن سرمایه مناسب، سود انباشته قابل قبول، افزایش حق بیمه و داشتن ذخایر مناسب و نسبت خسارت مناسب از نسبت توانگری ۳۲۰ درصدی برخوردار بوده و از توانگران صنعت بیمه بشمار می‌رود.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه