// کد مطلب: ۱۷۰۷۳۲

بیمه پاسارگاد/

رشد ۲۱ هزار برابری پرتفوی بیمه پاسارگاد در ۱۸ سال

رشد 21 هزار برابری پرتفوی بیمه پاسارگاد در 18 سال
لینک کوتاه کپی شد

در زنجیره گلچین برترین بیمه‌های کشور توسط معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی، بیمه پاسارگاد را می‌توان حلقه طلایی این انتخاب برشمرد چرا که این بیمه خصوصی برخلاف رقبای خود بیشترین درصد تولید حق بیمه را از محل بیمه های زندگی که اهرم اجبار برای خرید آن وجود ندارد کسب کرده و در حلقه 10 بیمه برترجای گرفته است.

به گزارش طلانیوز، ازسوی دیگر اختصاص بخش قابل توجهی از درآمد شرکت بیمه پاسارگاد به بیمه‌های عمر نقطه اتکاء دیگری به شمار می رود. چرا که دستورات سخت گیرانه آئین‌نامه بیمه‌های زندگی نسبت به سرمایه‌گذاری منابع حاصل از فروش بیمه های عمر، باعث شده سهم بیمه پاسارگاد از جمله سهام مطلوب بازار سرمایه معرفی می‌شود.

جهش سرمایه و پرتفوی

زمانی که بیمه پاسارگاد در بهمن سال 1385 با سرمایه 45 میلیارد تومانی برای ارائه خدمات بیمه‌ای در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی (به طور مستقیم و قبولی اتکائی)کار خود را آغاز کرد، شاید تصور آن نمی‌رفت که پس از 18 سال فعالیت با دارا بودن 7 هزارو 500 میلیارد تومان سرمایه ثبتی رتبه دوم را به خود اختصاص داده و جلوتر از شرکت های قدیمی تر قرار گیرد.

در کنار سیر صعودی سرمایه، حق بیمه تولیدی نیز روند مطلوبی را طی کرده است به طوری که پرتفوی 333 میلیارد تومانی سال 1391، در پایان 5 ماهه سال‌جاری با گذر از مرز 7 هزار میلیارد تومان 21 هزار برابر رشد داشته است.

بررسی پاسارگاد در سال 402

بیمه پاسارگاد در سال 1402با دارا بودن 92 شعبه، یک هزارو 201 نفر پرسنل و همراهی و تلاش 48 هزارو 72 نماینده فعال جنرال و عمر توانسته 13 هزارو 791 میلیارد تومان حق بیمه تولید کند.

سرمایه گذاری در سهام  و سپرده‌های بانکی به عنوان دیگر بازوی مهم کسب درآمد شرکت های بیمه‌ای حاکی است، بیمه پاسارگاد در سال مورد بررسی توانسته با تحقق 24 هزارو 684 میلیارد تومان درآمد حاصل از سرمایه گذاری در سهام و سپرده گذاری، مهره‌های این اقدام پرمخاطره را درست حرکت دهد.

موفقیت‌‌های مالی فوق و همچنین 41هزارو 931 میلیارد تومان دارایی، به مثابه فرش قرمزی برای ورود این شرکت به سال 1403 بوده است. یک شروع پر قدرت که در سایه پر مهر بیمه‌های زندگی  تا امروز همچنان ادامه دارد.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه