// کد مطلب: ۱۶۶۸۸۷

اقتصاد|تحلیل بازار

عوامل ژئوپلیتیک باعث افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو می شود؟

عوامل ژئوپلیتیک باعث افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو می شود؟
لینک کوتاه کپی شد

بازار طلا در هفته گذشته شاهد یکی از یکنواخت ترین هفته های سال خود را سپری کرد، اما همانطور که اخیراً معمول شده، کمی درام را برای فعالان بازار در آخر هفته حفظ کرد.

به گزارش طلانیوز: طلای نقدی معاملات هفته را با 2332.64 دلار آغاز کرد و پس از کاهش به کمترین قیمت روزانه 2311.50 دلار در حوالی ظهر روز دوشنبه، به جز تعیین حداقل قیمت هفتگی 2307.38 دلار در اوایل صبح سه شنبه، حرکت بسیار اندکی داشت.

نوسان جانبی قیمت طلا ، آنقدر کم و در محدوده باریکی بود که تا اواسط روز چهارشنبه، که همچنین تعطیلات ژوئن در ایالات متحده بود، طلا فقط در محدوده 20 دلاری معامله شده بود و در هفته ثابت مانده بود.

شمش-طلانیوز

معامله گران آمریکایی با بازگشت خود در صبح پنجشنبه انرژی تازه ای را به بازارها آوردند و طلا را از 2332 دلار در اوایل صبح به بالاترین سطح آن 2364.09 دلار تا ساعت 10:45 صبح به وقت شرق آمریکا رساندند. طلا سپس در محدوده جدید افزایش یافته خود بین 2,350 دلار و بالاترین سطح هفتگی 2,367.70 دلار معامله شد تا اینکه با افت شدید صبح جمعه که شاهد کاهش قیمت لحظه ای طلا از 2,363.71 دلار در ساعت 9 صبح به وقت شرق آمریکا تا 2,317.70 دلار بود، معامله گران و سرمایه گذاران را متحیر کرد. سطح حمایت روانی 2300 دلار در هر اونس تا پایان روز جمعه باقی ماند.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان داد که کارشناسان در مورد مسیر حرکتی قیمت طلا ،در کوتاه مدت مردد هستند اما هیجانات خرده فروشان مثبت باقی مانده است.

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و پاسخ های آنها تعادل کاملی از عدم تصمیم گیری در مورد چشم انداز کوتاه مدت فلزات گرانبها ایجاد کرد. پنج کارشناس که 62 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا ،در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تعداد مشابهی از تحلیلگران کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. چهار مورد باقیمانده یا 28 درصد از کل، انتظار دارند که طلا در هفته آینده در محدوده فعلی باقی بماند.

در همین حال، 209 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه گذاران مِین استریت چشم انداز مثبت خود را در مورد فلز زرد حفظ کردند. 114 خرده فروش یا 55 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 38 نفر یا 18 درصد دیگر انتظار داشتند که بهای فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 57 پاسخ دهنده، که 27 درصد باقی مانده را نشان می دهند، معتقد بودند طلا در هفته پیش رو صعود یا نزول قابل توجهی نخواهد داشت.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، معتقد است که عوامل ژئوپلیتیک باعث افزایش قیمت طلا در هفته آینده می شود.

او گفت: «نرخ‌های بهره آمریکا پایین باقی می‌ماند و اگرچه رئیس‌جمهور منتخب مکزیک برخی انتصاب‌های مناسب بازار در کابینه را انجام داده است، تنش‌های سیاسی همچنان در اروپا (اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا) بالاست همچنین باید به افزایش تنش بین چین و فیلیپین اشاره کنیم.»

در پیش بینی قیمت طلا ، آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی در پاسخ به سوال درباره قیمت طلا در هفته پیش رو گفت: «پایین». او ادامه داد: «طلا در هفته جاری در محدوده معاملاتی کوتاه مدت قرار داشت و پس از رالی هفته گذشته، ممکن است هفته پیش رو عقب نشینی کند. بازار در یک الگوی ثابت قرار دارد و به دنبال اخباری در مورد ازسرگیری خرید رسمی طلای چین و همچنین شفافیت در مورد تورم و اشتغال در ایالات متحده است که بینشی در مورد زمان کاهش هر گونه نرخ ارائه می دهد.»

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه