// کد مطلب: ۱۶۷۱۰۱

اقتصادی|طلا

چه چیزی سبب افزایش تقاضای طلامیشود؟!

چه چیزی سبب افزایش تقاضای طلامیشود؟!
لینک کوتاه کپی شد

عدم قطعیت اقتصادی، تمایل به افزایش تقاضا برای طلا را تقویت می‌کند.

به گزارش طلانیوز: اگرچه بازار طلا توانسته است جایگاه خود را بالای 2300 دلار در هر اونس نگه دارد، اما همچنان زیر 2350 دلار در هر اونس به دام افتاده است.

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته که در جلسه قبل به آن رسیده بود، فاصله گرفت. تمرکز بازار بر داده‌های کلیدی تورم آمریکا برای پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 30 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2332 دلار رسید.

پس از آخرین ادعاهای بیکاری و گزارش های تولید ناخالص داخلی تنها طلا توانست بیشترین سود روزانه خود را حفظ کند.

تحلیلگران می گویند: پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر اینکه بزرگترین شرکت های آمریکایی می توانند در برابر سناریوی رکود شدید مقاومت کنند، سهام بانک ها در کانون توجه قرار گرفتند. "سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر آخرین داده های تورم هستند، با شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ماه می در روز جمعه هستند. امید این است که این گزارش کاهش فشارهای قیمتی را نشان دهد و به طور بالقوه راه را برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری هموار کند.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

طلا

انتشار گزارش کلیدی تورم یعنی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که معیار ترجیحی تورم فدرال رزرو است، قرار است در روز جمعه منتشر شود.

بازارها همچنین در حالت آماده‌باش برای نشانه‌هایی از مداخله مقامات ژاپن در بازار یِن بودند زیرا این ارز در نزدیکی پایین‌ترین سطح 38 ساله خود در برابر دلار به سر می‌برد.

طی سال جاری، ین در بحبوحه شکاف سیاستی بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو ایالات‌متحده، ۱۳.۸ درصد سقوط کرده است.

زیان ین در ماه ژوئن افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی ژاپن جزئیات کاهش خرید اوراق قرضه خود را تا نشست ماه جولای به تاخیر انداخت.

این بانک در نشست ماه ژوئن خود، نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد و معامله‌گران متعجب شدند، زیرا هیچ جدول زمانی برای آن ارائه نشد.

عدم قطعیت اقتصادی، تمایل به افزایش تقاضا برای طلا را تقویت می‌کند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار گفت: «برخی داده‌های منتشر شده از بازار طلا حمایت کردند. موجودی‌های عمده‌فروشی که پایین‌تر از حد انتظار بود، محرک اصلی بوده است. همچنین رقم نهایی تولید ناخالص داخلی به‌طور قابل توجهی پایین‌تر است. بنابراین، شاخص دلار که کاهش یافته است، به قیمت آتی طلا رونق می‌دهد.»

کاهش شتاب اقتصادی با داده‌هایی که نشان می‌دهد هزینه‌های کسب‌وکار برای تجهیزات در ماه می کاهش یافته است، همراه بوده در حالیکه افت صادرات باعث افزایش کسری تجارت کالا شده است. دولت آمریکا در سومین برآورد خود از تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه‌ماهه ژانویه تا مارس، تأیید کرد که رشد اقتصادی در سه‌ماهه نخست به شدت کاهش یافته است.

حتی با وجود اینکه بانک مرکزی ایالات متحده تنها یک کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده است اما به طور گسترده، نظر سرمایه‌گذاران همچنان بر دو کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی استوار است.

جوی یانگ، رئیس بخش مدیریت محصول و بازاریابی در مصاحبه اخیر گفت که انتظار دارد قیمت طلا به صورت پلکانی افزایش یابد زیرا اقدام قیمت پس از هر رالی پایه جدیدی ایجاد می کند.

او خاطرنشان کرد که در آغاز سال، طلا یک کف جامد را با قیمت 2000 دلار در هر اونس ساخت و اکنون پس از گذشت نزدیک به هفت ماه، این کف تا 200 دلار افزایش یافته است.

او گفت: « طلا قطعاً در یک محدوده جدید راحت قرار دارد، و من نمی بینم که دوباره به زیر 2200 دلار برسد و در چند ماه دیگر، من انتظار دارم که بتوانیم شاهد افزایش قیمت تا 2400 دلار باشیم.

منبع: سایت طلا

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه