// کد مطلب: ۱۶۷۱۲۱

اقتصاد|طلا جهانی

طلا کارشناسان وال استریت را سردرگم کرد

طلا کارشناسان وال استریت را سردرگم کرد
لینک کوتاه کپی شد

«آهسته و پیوسته» همچنان روند در بازار طلا طی هفته گذشته بود، زیرا فلز زرد بار دیگر در کانالی باریک بین 2300 تا 2340 دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش طلانیوز: پس از شروع هفته گذشته با قیمت 2321.87 دلار، طلای نقدی یکشنبه شب تا اوایل صبح سه شنبه به معاشقه با قیمت های بالای 2330 پرداخت، اما پیشروی گاوها (معامله گران با انتظار افزایش قیمت) با شکست مواجه شد و پس از ماندن در منطقه 2320 دلاری برای بقیه روز، خرس ها (معامله گران با انتظار کاهش قیمت) سرانجام در طول جلسه شبانه کنترل را به دست گرفتند. بازارهای آمریکای شمالی پس از آن بیدار شدند و تا ساعت 9:30 صبح چهارشنبه به وقت شرقی طلا را به پایین‌ترین حد هفتگی خود یعنی 2295.23 دلار رساندند.

قیمت نقدی پس از آن آزمایش‌های متعددی را برای سطح از نظر روان‌شناختی مهم 2300 دلاری انجام داد تا اینکه در معاملات شبانه روز پنجشنبه، زمانی که بار دیگر 2330 دلار را آزمایش کرد، در نهایت به روند صعودی بازگشت.

صبح جمعه، درست قبل از باز شدن بازار ایالات متحده، به بالاترین حد هفتگی 2339.78 دلار در هر اونس رسید، پس از آن در اواسط دهه قیمتی 2320 برای باقیمانده جلسه آمریکای شمالی عقب نشینی کرد.

آخرین نظرسنجی هفتگی :

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت قصد دارند هفته آینده در حاشیه باشند، در حالی که احساسات خرده‌فروش ها بر سر چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا تقسیم شده است.

در پیش بینی قیمت طلا ، این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکونیوز شرکت کردند و اتفاق نظر برای هفته آینده این بود که گاهی اوقات اجتناب از یک موقعیت خطرناک معقول ترین کار ممکن است. چهار کارشناس به نمایندگی از 33 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو تحلیلگر یا 17 درصد کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. شش کارشناس باقی مانده، دقیقا 50 درصد از کل، نمی خواستند به مسیر طلا در هفته آینده اعتماد کنند.

شمش طلا

در همین حال، 178 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه‌گذاران مِین استریت در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا به اندازه همتایان وال استریت خود در هفته گذشته اختلاف داشتند. 86 تاجر خرده‌فروشی یا 48 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 50 نفر یا 28 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد پایین بیاید، در حالی که 42 پاسخ دهنده، که 24 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، بر این باور بودند که طلا در هفته بعد هم در محدوده فعلی خود نوسان خواهد کرد.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در اف اکس پرو، در مورد فلز زرد نظری نزولی دارد زیرا قیمت طلا ،به زیر میانگین متحرک 50 روزه خود رسیده است.

مارک چندلر، مدیر عامل بانوکبرن گلوبال فارکس اما فکر می‌کند پس از عملکرد خوب هفته گذشته،قیمت طلا ،در موقعیتی قرار دارد که هفته پیش رو افزایش یابد.

در همین حال کوین گریدی، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس گفت که هفته آینده احتمالاً شاهد بازارهای محدودی خواهیم بود، اما این به معنای ریسک نوسانات بیشتر است.

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه