// کد مطلب: ۱۶۷۷۰۹

سرمایه گذاری روی سکه ؛

حباب سکه چه موقع به صفر می رسد؟

حباب سکه چه موقع به صفر می رسد؟
لینک کوتاه کپی شد

فعالان بازار سرمایه جهت پوشش ریسک های موجود دربازار سرمایه از پشتوانه طلا جهت پوشش ریسک معاملاتشان استفاده میکنند.

به گزارش طلانیوز: حباب سکه های طلا هیچ وقت در این شرایط اقتصادی به صفر نمیرسد؛ اما میتوانیم با افزایش بیش از حد این حباب ها و فاصله گرفتن آن با قیمت بازار اقدام به فروش و یا سیو سود کنیم و از طرفی با کاهش حباب به زیر محدوده اشباع فروش اقدام به خرید کنیم.

در حال حاضر، ارزش ذاتی فعلی تمام سکه طرح جدید (امامی) به قیمت ۳۳ میلیون تومان با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب، نیم سکه به ارزش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حباب و در نهایت ربع سکه به ارزش ذاتی ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با حباب ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان میباشد که این حباب ها به صورت دقیق و بر اساس قیمت روز اونس جهانی و دلار آزاد محاسبه شده است.

به یاد داشته باشیم که هر وقت حباب تمام سکه امامی به زیر ۶ میلیون تومان، حباب نیم سکه به زیر ۵ میلیون تومان و حباب ربع سکه به زیر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، جذابیت خرید سکه های طلا به اوج خود خواهد رسید و میتوان به صورت پله ای خرید های خود را تکمیل کرد.

عوامل اثر گذار بر حباب سکه

ارزش ذاتی دلار را برای سال ۱۴۰۳ رقم ۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان و اونس جهانی طلا را نیز ۲۶۵۵ دلار به دست آوردیم. در نهایت، ارزش ذاتی تمام سکه طرح جدید را به قیمت ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۳ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان برای سال ۱۴۰۳ برآورد میکنیم. ارزش گذاری دلار را بر مبنای شاخص تورم و ارزش گذاری اونس جهانی طلا را نیز بر مبنای میانگین ارزش کف ۲۰۸۰ دلاری و تارگت پیش بینی شده ۳۲۳۰ دلار انجام دادیم که معقول تر و محتاطانه ترین روش محاسبات و تحلیل است.

هدف نهایی قیمت تمام سکه را محدوده ۱۱۶ میلیون تومان، نیم سکه ۷۰ میلیون تومان و ربع سکه را ۴۶ میلیون تومان برای سیکل بعدی در سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ پیش بینی میکنیم. اگر بخواهیم از دید تکنیکالی به قیمت نگاه کنیم، ۶۰ میلیون تومان برای تمام سکه، ۳۰ میلیون تومان برای نیم سکه و ۲۲ میلیون تومان برای ربع سکه میتواند هدف قیمتی درون روندی باشد که به عنوان مقاومت هم عمل کند.

کف واقعی تمام سکه را ۳۹ میلیون تومان، نیم سکه ۲۰ میلیون تومان و ربع سکه را هم ۱۴ میلیون تومان در نظر میگیریم و در این نواحی به دنبال موقعیت های خرید خواهیم بود.

بازدهی سکه های طلا

تمام سکه طی یک سال اخیر به میزان ۷۳ درصد، سه سال ۴۰۰ درصد و پنج سال ۱۱۲۰ درصد بازدهی داشته است و این نشان میدهد از نرخ تورم جلوتر حرکت می کند و نرخ رشد خوبی را به ثبت میرساند. در مقابل، ربع سکه در حالت میانگین بیشتر از تمام سکه رشد دارد و طی پنج سال اخیر ۱۴۵۰ درصد بازدهی داشته است که ۳۳۰ درصد بیشتر از تمام سکه میباشد.

شاخص کل بورس نیز با ثبت بازدهی ۱۵۷۰ درصدی تاپ گینر بازار های پرسود است و پس از آن هم دلار آزاد ۵۶۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است ولی از تمام بازار ها نوسان کمتری دارد.

سکه-طلانیوز

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه