// کد مطلب: ۱۶۷۷۴۲

اقتصاد|طلا

با آغاز محرم رکود و کاهش تقاضای خرید طلا تشدید شد

با آغاز محرم رکود و کاهش تقاضای خرید طلا تشدید شد
لینک کوتاه کپی شد

بذرافشان عنوان کرد: این هفته در بازارهای جهانی قیمت اونس طلا افزایش چشمگیری داشت و از ابتدای هفته تا کنون اونس جهانی طلا 56 دلار افزایش قیمت داشت که این افزایش قیمت بسیار دور از انتظار بود و اکنون قیمت اونس طلا در بازار های جهانی به 2467 دلار رسیده است.

به گزارش طلانیوز: نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران در تشریع وضعیت بازار طلا در محرم بیان داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری از شنبه و روز اول محرم علیرغم اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییر نداشت ولی بازار های داخلی تغییر قیمت داشت و قیمت سکه  طلا حدود 2 میلیون تومان و هر گرم طلای 18 عیار 148 هزار تومان کاهش قیمت داشت و تا پایان هفته این کاهش ادامه دار بود و با آغاز محرم رکود و کاهش تقاضا تشدید شد.

افزایش قیمت طلا و سکه در پی افزایش اونس طلا

وی افزود: علیرغم تعطیلی بازار طلا به مناسبت عزای حسینی، افزایش 56 دلاری اونس جهانی بازارهای داخلی را تحت تاثیر گذاشت و امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 38 هزار تومان افزایش به 3 میلیون 423 هزار تومان رسید و سکه هم با 450 هزار تومان افزایش به 40 میلیون و 800 هزار رسید.

بذر افشان ادامه داد: : قیمت سکه طلای طرح قدیم نیز با 500 هزار تومان افزایش به 37 میلیون و 600 هزار رسید و قیمت نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش به 22 میلیون و 800 هزار و ربع سکه با 200 هزار تومان افزایش 14 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی هم با 200 هزار تومان افزایش 7 میلیون و یکصد هزار تومان شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اذعان داشت: حباب سکه هم نسبت به هفته گذشته با 250 هزار تومان افزایش به 7 میلیون و 400 هزار تومان بود و انس نقره با 30 دلار و 87 سنت هر گرم نقره هم با قیمت 60 هزار و 300 در بازار های داخلی خرید و فروش شد.

تعطیلی هرساله بازار تهران در ایام محرم

وی اظهار داشت: طبق سنوات گذشته در ایام محرم و صفر که اعیاد و برگزاری مراسم جشن و ازدواج کمتر است و مردم کمتر خرید طلا دارند و بازار طلا و جواهر تهران نیز طبق سنوات دیرینه از هفتم محرم تا سوم امام حسین(ع) به صورت رسمی تعطیل است و قیمت های این هفته  به دلیل تعطیلی ایام عزاداری به صورت  رسمی و فیزیکی نبوده و رسما مبادله ای با این قیمت ها انجام نشده است.

بذر افشان اذعان داشت: قیمت های این هفته بر اساس قیمت انس جهانی است و قیمت های رسمی بعد از تعطیلی ایام محرم و بازگشایی بازارها و بعد از اولین معامله قیمت ها به صورت رسمی آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: صنف طلا و جواهر در ایام محرم در هیئت های صنف طلا و جواهر در خیابان خیام، هیات سرای اردیبهشت و بازار زرگرها شرکت و اقامه عزای حسینی می کنند.

برگزاری عزای حسینی در هیئت صنف طلا با قدمت 85 سال

بذر افشان تصریح کرد: یکی از هیاتهای قدیمی صنف طلا «هیات دینی رفقا» است  که بالاترین قدمت را دارد و از سال 1318 فعالیت خود را آغاز کرده و در این هیات بسیاری از پدران همکاران صنف ما عضو بوده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این هیات بیش از 85 سال قدمت دارد  و 132 نفر از بانیانی که در این هیئت بودند تا کنون فوت کرده اند بیان داشت: در مراسمات این هیئت از این درگذشتگان یاد می شود.

وی گفت: برگزاری مراسم زیارت عاشورا ، سخنرانی ، مداحی، در ایام محرم و سفره نذری در تاسوعا و عاشورا از جمله مراسم های این هیئت قدیمی صنف طلا  در تهران است.

نادر بذرافشان

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه