// کد مطلب: ۱۶۷۸۵۷

انتظارات سرمایه گذاران طلا

تحلیل بازار طلا در هفته ی اول مرداد ۱۴۰۳

تحلیل بازار طلا در هفته ی اول مرداد 1403
لینک کوتاه کپی شد

تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که روند کاهشی طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت.

به گزارش طلانیوز: فلز زرد در چند روز گذشته به 2472 دلار هم رسیده بود. اما قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 2399 دلار ثابت ماند.

شاخص دلار 0.2 درصد افزایش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است که هر دو بر قیمت طلا فشار آورده‌اند.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز درباره قیمت طلا حاکی از آن است که کارشناسان به یک دیدگاه متوازن بازگشته‌اند،‌ در حالیکه معامله‌گران خرد نسبت به قیمت طلا در هفته‌ آتی خوش‌بین باقی مانده‌اند.

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و نتایج نشان داد که به چشم انداز متعادل و نامطمئن برای فلز گرانبها بازگشته است. شش کارشناس که 38 درصد را نمایندگی می کنند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که همین تعداد کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. چهار تحلیلگر باقی مانده، روند صعودی طلا را در هفته پیش رو مشاهده می کنند.

در همین حال، 168 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه گذاران نسبت به هفته گذشته روند صعودی خود را حفظ کردند اما انتظارات خود را کاهش دادند. 103 خرده فروش یا 61 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 36 یا 21 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 29 پاسخ دهندگان که 17 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد معاملات قیمت ها در محدوده هفته آینده بودند.

بازارها حالا 98 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

مارک چندلر معتقد است که بازدهی دلار و اوراق قرضه تقویت خواهد شد و سودهای بالقوه طلا را کاهش خواهد داد.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن نرخ بهره قیمت طلا را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد. از طرف دیگر، اگر ضعف اقتصاد دولت را مجبور به معرفی محرک‌های مالی کند، آن وقت همه چیز به نفع طلا و فلزات صنعتی خواهد بود.

خرید فیزیکی طلا در آسیا در این هفته کاهش یافته که نشان دهنده عدم تمایل مشتریان برای انجام خریدهای جدید علیرغم پایین آمدن قیمت‌ها بوده است.

دارین نیوزوم، تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که روند کاهشی طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت.

سرمایه گذاران در هفته آینده با انتشار شاخص هزینه های مصرف شخصی ماه ژوئن در صبح جمعه به داده های کلیدی تورم توجه خواهند کرد.

بازارها اولین نگاهی به تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم با انتشار GDP در سه ماهه اول در روز پنجشنبه، همراه با سفارشات کالاهای بادوام و مطالبات بیکاری هفتگی خواهند داشت. معامله گران همچنین اطلاعات کلیدی مسکن را با فروش خانه های موجود در روز سه شنبه و فروش خانه های جدید در روز چهارشنبه بررسی خواهند کرد .

طلا

منبع:سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه