// کد مطلب: ۱۶۸۲۲۴

اقتصاد|طلا

وضعیت بازار ارز و طلا پس از تحلیف رییس جمهور

وضعیت بازار ارز و طلا پس از تحلیف رییس جمهور
لینک کوتاه کپی شد

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در چهارمین روز هفته جاری در حالی برگزار شد که سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران برای شرکت در این مراسم به‌احتمال استارت احیای برجام دامن زده بود.

به گزارش طلانیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آخرین باری که عراقچی و مورا با هم دیدار کرده‌اند تقریباً سه سال پیش بوده است.

داغ شدن گمانه زنی ها درباره تیم اقتصادی پزشکیان

البته فارغ از این ماجرا، گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم اقتصادی دولت در بین معامله‌گران داغ است و آن‌ها در انتظار مشخص‌شدن این موضوع هستند.

توجه بازار ارز به یک دستور

در کنار این اتفاقات، عصر امروز یک خبر درباره ابطال تمام مصوبات و انتصابات ۲۵ روز اخیر با دستور پزشکیان توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد. شرق در کانال تلگرامی خود اعلام کرد به دستور رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت معلق شد و تمام انتصابات و استخدام‌های این مدت باطل اعلام شد. همچنین تمام قیمت‌های جدید ایران‌خودرو و سایپا و خودروهای مونتاژی باطل شد.

قیمت دلار در تهران چقدر شد؟

با تمام این اوصاف، نگاهی به روند حرکتی شاخص ارزی تهران حکایت از نوسان افزایشی نرخ ارز دارد.

قیمت دلار تهران که روز گذشته پس از سه هفته مرز ۵۹ هزار تومان را فتح کرده بود امروز سه‌شنبه ۹ مردادماه نیز در همین کانال نوسان داد. گفتنی است قیمت دلار روز گذشته با ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد و در روز جاری با ۵۹ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی کرد.

اما بنا بر آنچه که معامله‌گران ادعا کردند با شروع بازار درهم، اسکناس آمریکایی در تهران اندکی رشد کرد و در نهایت بر روی ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت. البته عصر امروز نرخ دلار در جریان معاملات فردایی تا محدوده ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت و در ساعت ۱۸:۰۰ به‌وقت‌تهران دلار فردایی با ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

دلار هرات به مرز جدید رسید

از سوی دیگر، بازار مجاور نیز شاهد نوسان صعودی نرخ ارز بود. به‌این‌ترتیب هرات که روز گذشته در کانال ۵۸ هزار تومان به کار خود خاتمه داده بود یک روز پس از تهران وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد؛ درصورتی‌که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم نرخ دلار هرات عصر امروز بر روی پله اول مرز ۵۹ هزار تومان ایستاد.

در شرایط کنونی فنی‌های هرات معتقدند که مرز مقاومتی ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان برای دلار مهم است و درصورتی‌که از دست برود در گام بعدی مرز حمایتی ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان و ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان فعال خواهد شد.

اما معامله‌گران در خصوص علت نوسان افزایشی نرخ ارز چه می‌گویند؟

به گفته آنها یکی از دلایل این اتفاق ناشی از حال و هوای بازار درهم است. قیمت درهم دیروز به کانال ۱۶ هزار تومان نفوذ کرد و در امروز خود را به مرز مهم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رساند. نرخ برابری دلار به درهم نیز در حدود ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان قرار دارد که نشان‌دهنده انتظارات صعودی معامله‌گران است.

مرز مهم برای قیمت درهم

از منظر فعالان بازار محدوده ۱۶ هزار و ۲۰۰ تا ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان برای درهم مهم است و اگر بالای آن تثبیت دهد احتمال هیجانی شدن بازار محتمل است.

یک ادعا درباره درهم پتروشیمی ها

همچنین برخی از معامله‌گران مدعی بودند که با تحویل دولت تزریق درهم پتروشیمی‌ها از دبی قطع شده و افزایش درهم موجب نوسان صعودی سایر بازارها شده است.

قیمت ارز اربعین چقدر است

از سوی دیگر، قیمت ارز اربعین در جریان بازار امروز با احتساب ۲۰۰ هزار دینار در حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به دست آمد.

طلا صعودی شد؛سکه تغییر کانال داد

از حال و هوای بازار ارز که بگذریم، قیمت طلای جهانی امروز تا سطح ۲۳۹۷ دلار بالا رفت و عصر در حدود ۲۳۸۹ دلار به فروش رسید.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با رشد تقریباً ۳۲ هزارتومانی نسبت به روز کاری گذشته با ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین سکه بازان نیز امروز شاهد کانال شکنی قیمت سکه امامی بودند. براین‌اساس طبق آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده است قیمت این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان رسیده و بر روی پله دوم این کانال معامله شد

دلار و سکه

منبع: خبرآنلاین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه