// کد مطلب: ۱۶۸۲۸۴

اقتصاد|طلا

قیمت طلا دوباره صعودی شد

قیمت طلا دوباره صعودی شد
لینک کوتاه کپی شد

تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه افزایش یافته است. تنش‌ها در این منطقه به دنبال ترور رهبر حماس در ایران بالا گرفته است.

به گزارش طلانیوز: گرانی قیمت طلا در روز جمعه هم ادامه یافت. تاجران منتظر اطلاعات بازار کار آمریکا شامل لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی و متوسط درآمد ساعتی در ماه ژوئیه هستند.

همزمان با گزارش بازار کار آمریکا که نشان می‌دهد این بازار به آهسته شدن خود ادامه می‌دهد، قیمت طلا در نزدیک به بالاترین سطوح خود در حال نوسان است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 15 دلار افزایش نسبت به روز گذشته در این لحظه به 2462 دلار رسید.

جدیدترین اطلاعات در مورد تولید کارخانه‌ای و اشتغال در آمریکا نگرانی در مورد اقتصاد این کشور را افزایش داده و از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده است.

وزارت کار آمریکا در روز پنچشنبه (11 مرداد) اعلام کرد درخواست‌های اولیه برای دریافت مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به 27 جولای (6 مرداد) با رشد 14 هزار نفری به میزان تعدیل‌شده فصلی 249 هزار نفر رسیده است. این آمار، ضعیف‌تر از حد انتظار بود زیرا کارشناسان انتظار داشتند این آمار به 236 هزار نفر برسد. آمار یاد شده در هفته پیش‌تر از آن در سطح 235 هزار نفر قرار گرفته بود. همچنین اعلام بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح خود از آگوست 2023 رسیده است.

بازار طلا به منفعت بردن خود از واکنش اولیه به داده‌های اشتغال ضعیف‌تر از حد انتظار ادامه می‌دهد.

به علاوه، تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه افزایش یافته است. تنش‌ها در این منطقه به دنبال ترور رهبر حماس در ایران بالا گرفته است.

از طرف دیگر، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه در محدوده 5.25 تا 5.50 ثابت نگه داشت. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.63 درصد افزایش به 28 دلار و 94 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.78 درصدی 971 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس در اوایل صبح چهارشنبه ترور شد، حمله‌ای که تهدید به انتقام از اسرائیل را برانگیخت و نگرانی‌های بیشتری مبنی بر تبدیل درگیری در غزه به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه ایجاد کرد.

صعود طلا-طلانیوز

منبع:سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه