// کد مطلب: ۱۶۸۲۹۵

اقتصاد|طلا

بالارفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی

بالارفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی
لینک کوتاه کپی شد

کیتکونیوز نوشت: پس از ضعیف‌تر شدن آمار مشاغل در ایالات متحده، قیمت طلا به شدت افزایش یافت

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات متحده به شدت افزایش یافت.

به دنبال یک گزارش اقتصادی ضعیف دیگر در ایالات متحده که از فدرال رزرو می خواهند هرچه زودتر نرخ بهره را کاهش دهد ، طلا با 34 دلار و 40 سنت افزایش به 2514 دلار و 70 سنت رسید که در بالاترین سطح دو هفته اخیر بود.

نقره سپتامبر 0.668 دلار افزایش یافت و به 29.155 دلار رسید.

در حال حاضر بازار ، کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر FOMC را پیش بینی میکند.

همه چیز به نفع طلا است

در بحبوحه تشدید تنش های خاورمیانه شاهد افزایش تقاضا از جنش پناهگاهی است.

پس از کشته شدن یکی از مقامات ارشد حماس در خاک ایران، ایران تهدید کرده است که به اسرائیل حمله کند. طلا همچنین در این هفته از کاهش ارزش فدرال رزرو سود برده است.

شورای جهانی طلا گزارش داد که ذخایر طلای بانکهای مرکزی همچنان به افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه دوم ادامه می‌دهد.

گزارش تازه منتشر شده مشاغل ماهانه ایالات متحده در ماه جولای از سوی وزارت کار نشان می دهد که تعداد حقوق و دستمزدهای کلیدی غیرکشاورزی 114,000 در مقابل انتظار افزایش 185,000 نفری در مقایسه با افزایش نزولی تجدیدنظر شده ژوئن در مشاغل غیرکشاورزی 179,000 افزایش یافته است.

دیوید موریسون از Trade Nation در یک ایمیل صبح جمعه، قبل از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده، نوشت: «پیشنهاد این است که فدرال رزرو ممکن است اکنون در هنگام کاهش سیاست پولی پشت منحنی باشد. به نظر می رسد سپتامبر اولین فرصت برای کاهش نرخ بهره باشد. اما داده های منتشر شده اخیر، از جمله PMI تولید دیروز ISM و ادعاهای بیکاری هفتگی، نشان دهنده اقتصادی است که ممکن است به سرعت در حال سرد شدن باشد. اگر اینطور باشد، ممکن است فدرال رزرو مجبور به کاهش شدیدتر از آنچه که نشان می‌دهد، شود، نه به این دلیل که به هدف تورم ۲ درصدی خود نزدیک‌تر می‌شوند، بلکه به دلیل ترس از رکود. به نظر می رسد نظرات او پس از انتشار گزارش ضعیف تر مشاغل در ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بهای نفت به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید

پس از فروش وال استریت در روز پنجشنبه، شاخص های سهام آسیایی و اروپایی در یک شب به شدت کاهش یافتند. شاخص نیکی ژاپن بدترین روز خود را از زمان همه‌گیری در سال 2020 سپری کرد. با شروع جلسه روز نیویورک، شاخص‌های سهام ایالات متحده به سمت گشایش کاملاً پایین‌تر حرکت می‌کنند. شاخص ضعیف مدیران خرید بخش تولید ایالات متحده در ماه جولای که صبح پنجشنبه منتشر شد، همچنین باعث ترس بازار سهام شده است.

بازارهای کلیدی خارجی امروز شاهد کاهش شدید شاخص دلار آمریکا و رسیدن به پایین ترین حد در هفت هفته گذشته هستند. قیمت نفت خام نایمکس پس از گزارش مشاغل به شدت پایین‌تر است و به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسیده و حدود 75 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال کاهش است و در حال حاضر به 3.827 درصد رسیده است.

دیگر گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، شامل محموله‌ها و موجودی‌های تولیدکنندگان است.

طلا

منبع:گلدنیوز

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه