// کد مطلب: ۱۶۸۸۳۲

اقتصادی|طلا

غافلگیری سرمایه گذاران ناشی از رکورد جدید قیمت طلا!

غافلگیری سرمایه گذاران ناشی از رکورد جدید قیمت طلا!
لینک کوتاه کپی شد

با توجه به افزایش احتمالی کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، قیمت نقدی طلا به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۰۹ دلارو ۴۱ سنت در هر اونس رسید. آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند که قیمت طلا می‌تواند از بالاترین رکوردهای این هفته فراتر رود.

به گزارش طلانیوز: طلا در این هفته یکی از بهترین معاملات پنج روزه خود در سال را تجربه کرد و با افت و خیز به پایان رسید و به بالاترین حد خود در هر دو بازار نقدی و آتی رسید.

طلای جهانی بالاخره وارد کانال 2500 دلاری شد این در حالی است که بازارهای سهام جهانی داده‌های اطمینان بخش در مورد سلامت بزرگترین اقتصاد جهان و کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا به دست آوردند باعث شد قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود برسد

قیمت هر اونس طلا با 52 دلار افزایش نسبت به روز پنج شنبه به 2508 دلار رسید.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند که قیمت طلا می‌تواند از بالاترین رکوردهای این هفته فراتر رود.

معامله‌گران اظهار کردند که انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا باعث تضعیف دلار شد، در حالی که قیمت نفت کاهش یافت زیرا انتظارات ضعیف تقاضای چین، تنش های جاری در خاورمیانه را خنثی کرد.

با توجه به افزایش احتمالی کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، قیمت نقدی طلا به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۰۹ دلارو ۴۱ سنت در هر اونس رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر سیتی ایندکس اظهار کرد که کاهش شدید بازده اوراق قرضه در بحبوحه انتظارات برای کاهش نرخ توسط فدرال رزرو باعث افزایش قیمت طلا شده است.

هر سه شاخص اصلی وال استریت یک رکود اولیه را گذراندند و در روز جمعه بالاتر بسته شدند و یک هفته مثبت را به پایان رساندند.

لندن روند مثبت در اروپا را کاهش داد زیرا تقویت پوند بر درآمد شرکت‌های چندملیتی به دلار تأثیر گذاشت. قیمت نفت کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت از دریای شمال ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که داده‌های ضعیف مشاغل ایالات‌متحده و افزایش نرخ بهره ژاپن در آغاز ماه، بازارهای سهام را مضاعف کرد، زیرا سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری در سهام فناوری آمریکا را با استقراض در ین ضعیف تامین مالی کرده بودند، با چشم‌انداز زیان‌های عظیم روبرو شدند

در این هفته، 9 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اکثریت وال استریت همچنان پتانسیل افزایش بالاتر از بالاترین رکورد این هفته را مشاهده کردند. پنج کارشناس، معادل 56 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که سه تحلیلگر، معادل 33 ​​درصد، بر این باورند که طلا هفته آینده سود خود را تثبیت خواهد کرد. تنها یک نفر، که 11 درصد از کل را تشکیل می دهد، کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کرد.

در همین حال، 219 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه‌گذاران مشابه با کارشناسان تقسیم شدند. 130 تاجر خرده‌فروشی یا 59 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 44 یا 20 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 45 پاسخ دهنده، که 21 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد روند صعودی قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

طلا

منبع:سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه