// کد مطلب: ۱۶۹۴۶۶

اقتصاد|طلا

دلیلی که مانع کاهش قیمت طلا خواهد شد

دلیلی که مانع کاهش قیمت طلا خواهد شد
لینک کوتاه کپی شد

سرمایه‌گذاران تحولات خاورمیانه را به دقت بررسی می‌کنند. تشدید تنش‌ها در این منطقه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا در روز دوشنبه از سطح 2500 دلار پایین‌تر آمده است. افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. اما کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر می‌تواند از قیمت این فلز گرانبها حمایت کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2497 دلار رسید

در هفته پیش رو نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد کارشناسان نسبت به افزایش یا کاهش قیمت فلز زرد،‌ اتفاق نظر ندارند. با این حال،‌ سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور 0.2 درصد در ماه ژوئیه افزایش ماهانه داشته که مطابق با انتظار بازار بوده است. این شاخص نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و 2.5 درصد اعلام شده است.

به گفته اقتصاددان‌ها، این شاخص نشان می‌دهد تورم دیگر نگرانی اصلی فدرال رزرو آمریکا نیست و تمرکز آنها به اطلاعات مربوط به بیکاری در این کشور معطوف شده است که می‌تواند تعیین‌کننده حجم کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشد.

مارک چندلر پیش‌بینی می‌کند قیمت فلز زرد کاهش یابد که علت آن، بهبودها در مشاغل آمریکا و دلار قوی‌تر است. دارین نیوسوم نیز انتظار دارد قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

تاجران حالا 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد در اجلاس ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا پایین بیاید و 30 درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد. پس هرچه کاهش نرخ بهره بیشتر باشد، بیشتر از قیمت طلا حمایت می‌شود.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران تحولات خاورمیانه را به دقت بررسی می‌کنند. تشدید تنش‌ها در این منطقه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود.

اما نگرانی در مورد تقاضای فیزیکی برای طلا و ضعف اقتصاد چین به عنوان بزرگترین خریدار طلا در دنیا، مانع افزایش قابل توجه قیمت آن می‌شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.02 درصدی 929 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های اشتغال و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که اواخر این هفته ارائه می‌شود.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا، 15 کارشناس شرکت داشتند و یک نظر قطعی درباره کاهش یا افزایش قیمت وجود نداشت. پنج کارشناس معادل 33 درصد انتظار دارند قیمت‌های طلا در هفته معاملاتی آتی افزایش یابد، در حالیکه پنج تحلیل‌گر دیگر پیش‌بینی کردند قیمت‌های فلز زرد با کاهش همراه خواهد شد. پنج تحلیل‌گر باقی‌مانده معتقدند قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

در همین حال، 199 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد و بیشتر سرمایه‌گذاران خرد نسبت به رشد طلا، خوش‌بین باقی مانده‌اند، اما این حس مثبت نسبت به هفته قبل با کاهش همراه شده است. در این نظرسنجی، 112 معامله‌گر خرد یا 56 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته معاملاتی جدید افزایش یابد. همچنین 47 نفر معادل 24 درصد، پیش‌بینی کردند قیمت فلز زرد کاهش یابد، در حالیکه 40 پاسخ‌دهنده یا 20 درصد، تثبیت قیمت‌های طلا را پیش‌بینی کردند.

طلای جهانی

منبع: سایت طلا

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه