// کد مطلب: ۱۶۹۵۵۳

رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

واحدهای تولیدی چشم انتظار بازگشت رونق به بازار طلا

واحدهای تولیدی چشم انتظار بازگشت رونق به بازار طلا
لینک کوتاه کپی شد

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: حالت رکودی از ابتدای سال جاری در بازار طلا و سکه وجود داشت و این رکود در ماه‌های محرم و صفر تشدید یافت. امیدواریم پس از ماه صفر و پایان تعطیلات رونق دوباره به صنعت طلا باز گردد زیرا واحدهای تولیدی ما از ابتدای سال با آسیب‌های مالی جدی روبه‌رو بوده‌اند.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا و سکه روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در مدار نزولی قرار گرفت و از نوسانات کاهشی انس طلا پیروی کرد. فعالان بازار طلا تعطیلات مذهبی هفته جاری و افت تقاضا را علت اصلی ریزش دسته‌جمعی قطعات سکه و طلا عنوان می‌کنند و مدعی‌اند قیمت‌ها در بازار طلا در هفته جاری تغییر محسوسی نخواهد کرد. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت فعلی بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت سکه طی دو ماه اخیر در محدوده ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون تومان و هر گرم طلا حوالی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در نوسان بود. احتمال کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها با توجه به ثبات بهای طلا و سکه در این دو ماه کم است. البته نوسانات ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت طلا جهانی می‌تواند بازار داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

خواب تابستانی بازار طلا و سکه

اعداد و ارقام مندرج بر روی نمایشگر طلا فروشی‌های شهر از ریزش جزئی قیمت طلا و سکه در سیزدهمین روز از شهریور ماه ۱۴۰۳ حکایت می‌کند و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با ۸۵ هزار تومان کاهش، با رقم ۱۵ میلیون و۸۳۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار با افت ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی روی پله سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت طلای دست دوم نیز سه میلیون و ۶۰۴ هزار تومان به ثبت رسید.

سکه تمام با کاهش ۴۰ هزار تومانی با بهای ۴۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان معامله شد. نیم سکه افت ۲۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۲۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب کاهش جزئی هشت و پنج هزار تومانی را تجربه کردند تا ربع سکه ۱۵ میلیون و۳۹۲ هزار تومان و سکه گرمی هفت میلیون و ۱۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شود. در این لحظه انس طلا نیز حوالی ۲۴۹۰ دلار در نوسان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود بازار طلا در سال ۱۴۰۳ بیان داشت: حالت رکودی از ابتدای سال جاری در بازار طلا و سکه وجود داشت و این رکود در ماه‌های محرم و صفر تشدید یافت. اکنون تقاضا برای طلا و سکه در بازار وجود ندارد و باتوجه به مراسمات مذهبی در هفته جاری انتظار نمی‌رود تغییری در میزان تقاضا برای سکه و طلا ایجاد شود.

در پایان بذرافشان با ابراز امیدواری نسبت به آینده خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از ماه صفر، پایان تعطیلات و سفرها رونق دوباره به صنعت طلا باز گردد زیرا واحدهای تولیدی ما از ابتدای سال با آسیب‌های مالی جدی روبه‌رو بوده‌اند.

جواهر

منبع:ایراسین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه