// کد مطلب: ۱۵۵۸۳۸

فروش خودرو | فروس مسابقه ای خودرو | سامانه یکپارچه | سامانه یکپارچه خودرو

راه اندازی مجدد ماراتن ثبت نام ؛ فروش مسابقه ای آغاز می شود

راه اندازی مجدد ماراتن ثبت نام ؛ فروش مسابقه ای آغاز می شود
لینک کوتاه کپی شد

در آخرین اطلاعاتی که از نمایندگی های فروش خودروسازان خصوصی به دست‌مان رسیده است، متوجه شدیم قرار است به زودی فروش مسابقه ای را مجدداً راه اندازی کنند.

به گزارش طلانیوز: در آخرین اطلاعاتی که از نمایندگی های فروش خودروسازان خصوصی به دست‌مان رسیده است، متوجه شدیم قرار است به زودی فروش مسابقه ای را مجدداً راه اندازی کنند.

 

فروش مسابقه ای چیست؟

در گذشته، خودروسازان دولتی و خصوصی محصولات خود را طی فرآیندی، که به فروش مسابقه ای مشهور بود، می فروختند و مردم و نمایندگی ها می بایست طی مدت زمان محدودی ثبت نام خود را تکمیل می کردند و موفق می شدند؛ از این رو، با توجه به مدت زمان کمی که فرد ثبت نام کننده در اختیار داشت، می بایست سرعت عمل خود را بالا می برد تا در فرآیند ثبت نام موفق شود و بتواند خودروی مورد نظر خود را از چنگال خودروساز خصوصی و دولتی بیرون بکشد. به همین دلیل و با توجه به شباهت این نوع ثبت نام به مسابقه و یا ماراتن، به آن فروش مسابقه ای می گویند.

 

یک مثال از فروش مسابقه ای

بهمن موتور

خودروسازهای خصوصی و دولتی قبلاً از همین روش برای ثبت نام محصولات‌شان استفاده می کردند، اگر به یاد داشته باشید چند سال قبل، بهمن موتور با همین روش قصد داشت آخرین مزدا ۳های تولیدی اش را به فروش برساند، اما در کسری از ثانیه فروش تکمیل ظرفیت شد و دیگر کسی نتوانست ثبت نام کند؛ پس از این اتفاق، مشخص شد اصلاً قرار نبوده است کسی از میان مردم عادی بتواند مزدا ۳ ثبت نام کند و تمام مزداها در نهایت به دست اشخاص خاص رسید.

 

آیا شکایت ها نتیجه داده است و ارگان های ناظر توانسته اند پیگیری کنند؟

پس از این اتفاق، مردم بسیار شاکی شدند و ارگان های ناظر نیز قول بررسی موضوع را دادند، اما حالا پس از گذشت حدود ۵ سال هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است و قرار نیست بازخواستی صورت گیرد. بنابراین اگر در فروش های مسابقه ای پیشِ رو هم تخلفاتی صورت گرفت و دست مردم باز هم از ثبت نام کوتاه ماند، بهتر است کلاً بی‌خیال شوند، زیرا نه قرار است فرد یا ارگانی پاسخ‌گو باشد و نه این که شخص و یا شرکتی جریمه و یا بازخواست شود.

 

آیا تا به حال پس از سامانه یکپارچه فروش مسابقه ای داشته ایم؟

مدیران خودرو

بله همین دیروز بود که مدیران خودرو در ساعت ۵ عصر فرآیند ثبت نام را آغاز کرد و پس از گذشت چند دقیقه ظرفیت ها تکمیل شد. لازم به ذکر است که از موضوع فروش مسابقه ای مدیران خودرو حتا نمایندگی هایش هم خبر نداشتند و فقط حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع ثبت نام به آن ها اطلاع داده شد.

 

شرایط و قوانین لازم برای حضور در فروش مسابقه ای چیست؟

با توجه به پروسه ثبت نام دیروز مدیران خودرو، شرایط خاصی برای این نوع فروش در نظر گرفته نشده است و هر شخص بدون هیچ محدودیتی می تواند نسبت به ثبت نام اقدام کند. به این ترتیب، کافی است در درجه اول پول داشته باشید و سپس شانس با شما یار باشد تا بتوانید در فروش مسابقه ای موفق شوید. از این پس نیز باید منتظر شروع به کار دیگر شرکت های خصوصی در زمینه فروش مسابقه ای باشیم و البته انتظار موفق شدن هم نداشته باشیم، زیرا مانند تجربیاتی که داریم صددرصد این بار هم رانت موفق خواهد بود.

البته این را هم باید در نظر بگیرید که در هفته های آتی شاید چند سازمان و یا ارگان با این نوع فروش مخالفت کنند و آن را غیرقانونی بدانند که مطمئناً چنین مخالفتی قرار نیست زیاد طول بکشد و سریعاً ارگان ها و یا ناظران شاکی راضی خواهند شد. در پایان نیز پس از دریافت چراغ سبز، علاوه بر خودروسازان خصوصی، دولتی ها نیز با بهانه هایی که می آورند به جمع فروش مسابقه ای ها می پیوندند و محصولات‌شان را در این قالب به فروش می رسانند.

 

فروش مسابقه ای چیست؟

با توجه به مدت زمان کمی که فرد ثبت نام کننده در اختیار دارد، می بایست سرعت عمل خود را بالا برد تا در فرآیند ثبت نام موفق شود و بتواند خودروی مورد نظر خود را از چنگال خودروساز خصوصی و دولتی بیرون بکشد. به همین دلیل و با توجه به شباهت این نوع ثبت نام به مسابقه و یا ماراتن، به آن فروش مسابقه ای می گویند.

 

آیا تا به حال پس از سامانه یکپارچه فروش مسابقه ای داشته ایم؟

بله همین دیروز بود که مدیران خودرو در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه عصر فرآیند ثبت نام را آغاز کرد و پس از گذشت چند دقیقه ظرفیت ها تکمیل شد. لازم به ذکر است که از موضوع فروش مسابقه ای مدیران خودرو حتا نمایندگی هایش هم خبر نداشتند و فقط حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع ثبت نام به آن ها اطلاع داده شد.

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه