// کد مطلب: ۱۵۶۷۴۵

نمایشگاه خودرو | نمایشگاه خودرو مشهد

آغاز نمایشگاه خودروی مشهد با امیدها و رونمایی های جدید

آغاز نمایشگاه خودروی مشهد با امیدها و رونمایی های جدید
لینک کوتاه کپی شد

بیست و سومین نمایشگاه مشهد با امیدها و رونمایی های جدید، در حالی امروز آغاز خواهد شد که همچنان صنعت خودروسازی کشور با چالش ها، مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش طلانیوز: نمایشگاه خودروی مشهد هر چند اولین رویداد خودرویی کشور نیست، اما می توان آن را مهم ترین و بزرگ ترین نمایشگاه خودروی سال جاری دانست. البته این عناوین در حالی به نمایشگاه خودروی شیراز و مشهد می رسد که نمایشگاه خودروی تهران گرفتار تقسیم غنائم و نورچشمی بازی برگزار نشد.

هر چند نمایشگاه خودروی شیراز به عنوان اولین رویداد خودرویی کشور به خوبی برگزار شد، نمایشگاه خودروی مشهد از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است و آن را می توان به عنوان قدیمی ترین نمایشگاه خودروی کشور دانست. در همین رابطه، مجری برگزاری بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد با تشریح شرایط کنونی صنعت خودرو کشور، این نمایشگاه را که با استانداردها و برنامه‌های جانبی جدید برگزار خواهد شد نشان‌دهنده پویایی این صنعت و سخت‌کوشی فعالان این عرصه دانست.

علیرضا عاجزی ادامه داد: «با توجه به سوابق دوره های قبل، پیش بینی می شود امسال نیز استقبال خیلی خوبی از این رویداد شود.»

وی افزود: «نمایشگاه خودرو مشهد به‌دلیل جایگاه استراتژیک استان خراسان و شهر مشهد از اهمیت ویژه‌ای بین فعالان این حوزه برخوردار است و این امر نمایشگاه مشهد را پس از نمایشگاه خودرو تهران، به‌عنوان دومین نمایشگاه بزرگ و کاربردی خودرو و صنایع مرتبط به صنعت خودرو ایران و جهان، شناسانده است.»

در نمایشگاه خودروی مشهد سایپا، ایران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور، آسنا، سیبا موتور، آمیکو، مایان، پادران موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، کامل دیزل، زامیاد، سایپا دیزل، نیکران موتور، ایران دوچرخ با انواع محصولات سبک و سنگین حضور دارند.

در این رویداد برخی محصولات مانند KMC A5 و KMC X5 کرمان موتور، کشنده P9 کامل دیزل، X5000 D و X5000 L آرین دیزل، لاماری هیبرید آرین موتور و لاماری فول آپشن X، ریرا ایران خودرو، سهند، اطلس و شاهین پلاس سایپا، تاگا پادران موتور به عنوان اولین خودروی وارداتی با پلاک ملی رونمایی و برای اولین بار به نمایش عمومی دربیایند. سایر شرکت کنندگان مانند گروه بهمن، آمیکو سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل با سبد کامل در این رویداد حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در حالی برگزار خواهد شد که طی ماه های اخیر چالش ها و مشکلاتی نظیر بلاتکلیفی واردات و روند طولانی و کندی که در پیش گرفته است، مصائب قیمت گذاری دستوری برای خودروسازان خصوصی، افزایش زیان انباشته خودروسازان بزرگ ، تردید مسئولین برای خروج از خودروسازی ، تحریم ها ، کمبود و عدم تخصیص ارز، سامانه فروش یکپارچه و دستورالعمل های خلق الساعه همچنان دست و پای فعالان این صنعت را بسته و مردم را سردرگم و نگران کرده است.

با این حال، حضور خودروسازان در این گونه رویدادها نشان می دهد که به رغم تمام این مشکلات همچنان آنان به آینده امیدوار هستند. آن ها امیدوار هستند که بالاخره یک روز این صنعت براساس برنامه جامع و کامل و بلندمدت مدیریت شود. امیدوار هستند که نگاه های شخصی و جناحی جایی در خودروسازی نداشته باشد و هر گروه و جریان با هر فکر و ایده منافع ملی را در اولویت قرار بدهد.

بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از ۹ شهریور آغاز و تا ۱۲ همین ماه ادامه خواهد داشت. این رویداد که در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر قدس مشهد برگزار می شود از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه