// کد مطلب: ۱۵۷۳۵۳

شاهین اتوماتیک | مخصات شاهین اتوماتیک

ببینید | مشخصات شاهین اتوماتیک چگونه است؟

ببینید | مشخصات شاهین اتوماتیک چگونه است؟
لینک کوتاه کپی شد

به تازگی شورای رقابت قیمت مصوب شاهین اتوماتیک گروه خودروسازی سایپا را اعلام کرده است. در این گزارش به سراغ معرفی این سدان داخلی می رویم و مشخصات و امکانات شاهین اتوماتیک را بررسی می کنیم.

به گزارش طلانیوز: شورای رقابت قیمت مصوب کارخانه ای (بدون احتساب هزینه الزامات قانونی) شاهین اتوماتیک را ۵۴۵ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان اعلام کرده است. برای همین می توان گفت که در حال حاضر قیمت نهایی شاهین اتوماتیک بیشتر از تارا اتوماتیک خواهد بود. اما این سدان سایپایی که حال به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز شده است، چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

 

90192

 

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک بر اساس پلتفرم SP100 سایپا توسعه پیدا کرده است و در اصل نمونه ارتقا یافته شاهین دنده ای تیپ G به حساب می آید. این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توربوشارژر مجهز است که ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده شاهین اتوماتیک CVT است که توسط کمپانی پانچ بلژیک تولید می شود و قابلیت اسپرت، برفی و تیپ ترونیک ۷ سرعته مصنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. جعبه فرمان این سدان ملی سایپا مانند نسخه دنده دستی از نوع فرمان کمکی برقی است و تعلیق مک فرسون در بخش جلو و توییست بیم در بخش عقب آن دیده می شود.

 

download (86)

 

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک CVT از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی در جایگاه بهتری نسبت به نسخه دنده ای تیپ G قرار دارد. در کنار دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، سنسور نور، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی و چراغ روشنایی روز که در شاهین G هم وجود دارد در نمونه اتوماتیک CVT این خودرو امکانات دیگری مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی بزرگتر، تریم داخلی جدید، کروم کاری جدید و… دیده می شود.

در بحث ظاهری هم شاهین اتوماتیک به جلو پنجره کرومی، دستگیره های کرومی، نوار کرومی روی درِ صندوق و نشان CVT روی گلگیر مجهز شده است.

 

download (87)

 

تفاوت‌های شاهین اتوماتیک با شاهین دنده‌ای تیپ G

در شاهین اتوماتیک تریم داخلی جدید با دکوراتیو طرح چوب و دوخت صندلی‌های متفاوت مواجه می‌شویم. همچنین جلو پنجره، دستگیره‌های بیرونی و قاب کلاستر به صورت نقره‌ای و کرومی در آمده اند. آنتن کوسه هم بر روی سقف خودرو دیده می‌شود و نمایشگر لمسی شاهین اتوماتیک به جای نمونه ۷ اینچی، از نوع ۱۰ اینچی و بزرگتر است.  

 

download (88)

 

تیپ‌های بعدی شاهین

شاهین قرار است که در کنار تولید با نمونه‌های دنده‌ای G و اتوماتیک CVT، با نسخه شاهین پلاس هم در سال ۱۴۰۲ به بازار معرفی شود. شاهین پلاس در بحث کیفیت متریال کابین و قالب‌های داخلی بهتر از نمونه‌های فعلی است و پیشرانه ME۱۶ بر روی آن نصب می‌شود. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک AT بر روی شاهین پلاس نصب خواهد شد و پیشرانه این خودرو که نمونه ایرانیزه پیشرانه EC۵ گروه PSA است، با حجم ۱.۶ لیتر و چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. در تیپ‌های بعدی شاهین از جمله شاهین پلاس قرار است امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، صندلی‌های برقی با گرمکن، سنسور باران و... اضافه شوند.

 

download (89)

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه