// کد مطلب: ۱۶۵۸۳۵

خودرو|تیگارد

رشد تولید برای تیگارد موتور

رشد تولید برای تیگارد موتور
لینک کوتاه کپی شد

آمار رسمی تولید در سال ۱۴۰۲ حاکی از رشد تولید برای تیگارد موتور و همچنین رکورد زنی بی سابقه خودروسازان خصوصی کشور است.

به گزارش طلانیوز : در سال ۱۴۰۲ به طور کلی رشد تولید را برای خودروهای سواری شاهد بودیم و تولید این رده از خودروها نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد رشد داشت. مثل همیشه دو خودروساز بزرگ و دولتی سردمدار تولید بودند اما هر دو نسبت به سال گذشته افت تولید داشتند. ایران خودرو و سایپا در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۱ افت تولید ۵ و ۴ درصدی را تجربه کردند و نتوانستند رکورد تولید خوبی را نسبت به ظرفیت شان ثبت کنند. البته برخی از خودروسازان خصوصی هم آمار ناامید کننده ای در بحث تولید داشته اند. برای مثال سروش دیزل مبنا افت تولید ۹۸ درصدی را نسبت به سال قبل داشته و شرکت های دیگری نظیر خودروسازان راین و نورا موتور به ترتیب ۶۲ و ۵۳ درصد افت تولید داشته اند. البته جور این کاهش تولید را دیگر خصوصی ها کشیده اند آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته اند.

خودرو-طلانیوز

رشد تولید ۲۰۶ درصدی برای تیگارد موتور

در بین خودروسازان خصوصی کشور، تیگارد موتور بیشترین رشد درصدی را ثبت کرده است. این خودروساز در سال ۱۴۰۲ رشد تولید ۲۰۶ درصدی را ثبت کرده که بالاترین میزان درصدی در آمار وزارت صمت به حساب می آید. البته این را در نظر داشته باشید که تولید تیگارد موتور در سال ۱۴۰۱ بسیار محدود بوده و عملا در سال ۱۴۰۳ تولید گسترده تیگارد X35 کلید خورد. اما به هر ترتیب رشد تولید این خودروساز در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد این شرکت نوپا برنامه های جدی برای توسعه و گسترش محصول دارد. لازم به ذکر است در سال جاری قرار است پیکاپ L7 پلاس هم به محصولات تولیدی این خودروساز اضافه شود.

رشد بی سابقه خصوصی های قدرتمند

در سال ۱۴۰۲ خودروسازان خصوصی قدرتمند رشد بی سابقه ای ثبت کردند. مدیران خودرو در سال هزار و چهارصد و دو ۱۴۸,۶۷۸ دستگاه خودرو تولید کرد و ۶۰ درصد رشد تولید داشت! کرمان موتور با ثبت رکورد فروش ۵۸,۳۴۱ دستگاهی ۱۲۴ درصد رشد تولید را تجربه کرد و گروه بهمن هم با فروش ۲۳,۱۴۷ دستگاه توانست تا رشد تولید ۵۲ درصدی را رقم بزند. آرین پارس موتور و فرداموتور هم رشد تولید خوبی داشته اند و به طور کلی برآیند تولید خودروسازان خصوصی به مراتب بهتر از دو خودروساز دولتی کشور بوده است.

منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه