// کد مطلب: ۱۶۶۲۲۲

نمایشگاه خودرو شیراز | اخبار نمایشگاه خودرو شیراز

با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، ماراتن نمایشگاهی ایران آغاز می شود؟

با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، ماراتن نمایشگاهی ایران آغاز می شود؟
لینک کوتاه کپی شد

شیراز به دلیل موقیعت جغرافیایی و مواصلاتی‌اش جایگاه ویژه ای در حمل و نقل کشور دارد. همین امر موجب شده است نمایشگاه های خودرویی که در این شهر برگزار می شود، معمولاً پربار باشد. به طور کلی نیز بسیاری از شرکت های فعال، در این رویداد حاضر می شوند.

به گزراش طلانیوز: اولین رویداد خودرویی سال ۱۴۰۳ از ۲۲ خردادماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.

با توجه به رونمایی های متعدد از محصولات وارداتی و تولید داخل به نظر می رسد خودروسازان در اولین رویداد خودرویی سال حضور پررنگی داشته باشند. این نمایشگاه همچنین امسال با مجری جدید برگزار خواهد شد و شرکت بازرگانی ایده رو، شاهد اولین تجربه خود در شیراز خواهد بود.

 

از تهران تا شیراز چخبر

نمایشگاه خودرو شیراز

نمایشگاه خودرو شیراز

 

بهمن سال گذشته بود که نمایشگاه خودرو تهران با نام تجاری اتو اکسپو تهران برگزار شد و تقریبا تمام خودروساز های بخش دولتی و خصوصی و نیز بخش اعظمی از وارد کنندگان خودرو در آن رویداد حضور داشتند. کار را با مدیران خودرویی ها آغاز می کنیم. خودروسازی که با تمام برند ها و تمام محصولات جدید خود اعم از سه مدل اکستریم، آریزو ۸، تیگو ۷ و ۸ پلاگین هیبرید و… حضور داشت و از آن زمان تاکنون، محصول جدیدی را معرفی و یا رونمایی نکرده است. گروه بهمن نیز با نمایش جتور داشینگ یا همان فیدلیتی XB1 و نتا L به عنوان خودرو های جدید، عملا برگ برنده های خود را در تهران رو کرد و بعید است خودرو های بی ام اسپیس نظیر بی وای دی سانگ و نتا جی تی را با خود به شیراز بیاورد. فیدلیتی پرستیژ هم که اتفاقا سال گذشته در همین شهر شیراز برای نخستین بار رونمایی شد و دیگر تازگی خاصی ندارد. در بین کشنده های شرکت بهمن دیزل نیز فقط مدل بایک X9 می تواند جذابیت داشته باشد که البته آن هم در اصفهان و تهران پیشتر به نمایش در آمده است.

گروه صنعتی ایران خودرو هم که با نمایش چندین و چند باره ری‌را و نیز نمایش خودرو های برقی خود در تهران، عملا در ثورت حضور در شیراز هیچ دستاورد تازه ای نخواهد داشت. البته احتمالا در شیراز به علت اهمیت مواصلاتی این شهر در حمل و نقل جاده ای، ایران خودرو دیزل حضور یابد که این شرکت هم محصول جدیدی را با خود همراه ندارد.

برویم سراغ کرمان موتور؛ این شرکت و نیز شرکت KTL عملا هر آنچه را که در خط تولید و واردات داشتند و یا صرفا قصد تولید و وارداتش را نیز داشتند در تهران به نمایش در آوردند و از بهمن سال گذشته تاکنون اتفاق ویژه ای را در کرمان موتور و به طور کلی کرمان خودرو شاهد نبوده ایم. پس عملا در صورت حضور کرمان موتور در شیراز نیز باز هم همان قبلی ها را می بینیم.

 

از وارداتی ها در شیراز چخبر؟

نمایشگاه خودرو شیراز

نمایشگاه خودرو شیراز

 

طبق اخبار جدید پرشیا خودرو قرار است با محصول تولیدی و نمونه خودروی جانبازان خود یعنی ب ام و های وارداتی به شیراز بیاید، معین خودرو اگر بیاید، صرفا با نمایش آئودی Q5 برقی می تواند شور و حال و جذابیت را به نمایشگاه شیراز بیاورد. هوندا وزل و هوندا eNS1 و نیز تویوتا کرولا و لوین را هم از دیگر محصولات وارداتی غیر چینی هستند،از طرفی نادین خودرو باید آئودی Q4 برقی را با خود به همراه بیاورد که کمی حضورش بعید به نظر می رسد. محصولات کوشا خودرو هم که در تهران تمام و کمال به نمایش درآمدند.

در بین وارد کننده ها، فردا موتورز هم چنانچه با سبد کامل ام جی و رووی نظیر ام جی ۴ و ام جی سایبرستر حضور یابد، می تواند یکی از بهترین و پربازدید ترین غرفه ها را داشته باشد و در غیر این صورت حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت چراکه دو محصول ام جی ۵ و ام جی GT در نمایشگاه تهران نیز به نمایش درآمدند و تازگی ندارند.

 

سخن پایانی

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز، روز سه شنبه  ۲۲ خرداد آغاز و روز جمعه  ۲۵ خرداد ماه جاری به پایان خواهد رسید. ساعات بازدید از این نمایشگاه نیز به دلیل جلوگیری از تداخل با ساعات کاری و کاهش دمای هوا از ۱۷ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است.

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه