// کد مطلب: ۱۶۶۴۴۹

نمایشگاه خودرو شیراز | فورس F۳۸ | بایک X۹

آغاز عرضه کشنده بایک X۹ و رونمایی از کامیونت فورس F۳۸

آغاز عرضه کشنده بایک X9 و رونمایی از کامیونت فورس F38
لینک کوتاه کپی شد

عصر دیروز، ۱۹ خرداد، گروه بهمن و به طور مشخص زیرشاخه کار و تجاری ساز این خودروساز، بهمن دیزل، از دو محصول بایک X9 و فورس F38 رونمایی کرد.

به گزراش طلانیوز: دیروز گروه بهمن به صورت رسمی از دو محصول کار و تجاری جدید تحت عناوین کشنده بایک X9 و کامیونت فورس F38 در مجموعه هتل المپیک تهران رونمایی کرد. کشنده بایک X9 به عنوان یک خودروی کار و تجاری سنگین با طراحی به‌روز و آپشن های متعدد شناخته می شود و فورس F38 به عنوان یک کامیونت سبک ۳.۸ تُنی به بازار عرضه خواهد شد. بهمن دیزل پس از مشاهده رقبا در ارائه کشنده هایی با قدرت موتور بالاتر از امپاور و نیز ارائه کامیونت های سبک، بار دیگر برای حفظ فضای رقابتی و سهم بازار، وارد میدان شده است و به نظر می رسد دو محصول جدید این خودروساز در زمینه خودروهای کار و تجاری بتوانند بار دیگر موفق ظاهر شوند.

 

بایک X9

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

کشنده بایک X9 به یک پیشرانه حجیم ۱۲۹۰۰ سی سی موسوم به ۱۳ لیتری توربو دیزل کامینز مجهز است، که از نوع ۶ سیلندر با تزریق مستقیم است. پیشرانه مذکور قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر است و قدرت تولیدی از طریق یک جعبه دنده ۱۲ سرعته اتوماتیک ZF که دارای ریتاردر پنج‌مرحله ای است، به چرخ ها منتقل می شود. کلاچ این کشنده از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی است. سیستم تعلیق جلو بایک X9 از مدل فنر تخت چند لایه پارابولیک مجهز به میل موج‌گیر و کمک فنر هیدرو تلسکوپی و تعلیق عقب از نوع بادی با چهار بالشتک هواست.

 

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

 

در بحث سیستم های ترمز، بایک X9 به مواردی همچون ترمز اتوماتیک ضد قفل هوشمند مجهز سیستم کنترل الکترونیکی ترمز، سیستم ضد لغزش، ترمز اضطراری هوشمند و کنترل پایداری مجهز است.

 

امکانات و تجهیزات بایک X9

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

در بایک X9 امکاناتی همچون رادار و کروز کنترل تطبیقی، هشدار حرکت بین خطوط، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی، تأییدیه ADR برای حمل کالای خطرناک، محدودکننده سرعت، تعویض دنده از پشت فرمان، استارت دکمه ای، اتولایت، دی لایت، سیستم مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی، کولر درجا، یخچال مسافرتی، مایکروویو، شارژر وایرلس، چراغ های LED و… دیده می شود. با این امکانات می توان گفت، کشنده جدید بهمن دیزل یکی از پرآپشن ترین خودروهای کار و تجاری در بازار ایران است.

قیمت بایک X9 برای مشتریان ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

 

فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

فورس F38 را می توان با وزن ناخالص مجاز ۳.۸ تن و ظرفیت حمل بار مجاز ۱.۴ تن، سبک ترین کامیونت بازار دانست. این کامیونت به یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس ۵ دنده دستی DAE مجهز است. به این ترتیب با در نظر گرفتن تناژ بار و بنزینی بودن پیشرانه فورس F38، می توان آن را جایگزینی برای پیکاپ های کاری فرسوده و از رده خارج بازار دانست.

 

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

بایک X9 و فورس F38

 

در فورس F38 امکاناتی همچون ترمز جلو دیسکی، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل الکترونیکی ترمز، سیستم ضد لغزش، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری، فرمان هیدرولیکی، هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید عقب، سیستم مولتی مدیا، کروز کنترل، فرمان با کلید های کنترلی، دی لایت، اتو لایت، تهویه مطبوع اتومات و… دیده می شود.

قیمت فورس F38 برای مشتریان ۸۹۵ میلیون تومان تعیین شده است.

 

بایک X9 چه مشخصاتی دارد؟

کشنده بایک X9 به یک پیشرانه حجیم ۱۲۹۰۰ سی سی موسوم به ۱۳ لیتری توربو دیزل کامینز مجهز است، که از نوع ۶ سیلندر با تزریق مستقیم است. پیشرانه مذکور قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر است و قدرت تولیدی از طریق یک جعبه دنده ۱۲ سرعته اتوماتیک ZF که دارای زیتادگردر پنج‌مرحله ای است، به چرخ ها منتقل می شود. کلاچ این کشنده از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی است.

 

فورس F38 چه مشخصاتی دارد؟

فورس F38 را می توان با وزن ناخالص مجاز ۳.۸ تن و ظرفیت حمل بار مجاز ۱.۴ تن به عنوان سبک ترین کامیونت بازار دانست. این کامیونت به یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس ۵ دنده دستی DAE مجهز است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه