// کد مطلب: ۱۶۶۵۶۶

کرولا کراس هیبریدی

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد
لینک کوتاه کپی شد

در تازه ترین به روز رسانی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، کراس اوور هیبریدی تویوتا به این سامانه اضافه شده است.

به گزارش طلانیوز: سامانه خودرو های وارداتی به تازگی به روز شده است و جدیدترین بروزرسانی آن شاهد یک مهمان تازه وارد هستیم و آن خودرو در حقیقت همان کرولا کراس هیبریدی است که چندی پیش آن را معرفی کردیم.

کرولا کراس در حقیقت یک کراس اوور در کلاس و سگمنت طراحی C است که از سال ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم TNGA-C به عنوان جایگزینی برای تویوتا CHR روی خط تولید رفته است. این خودرو جذاب در کشور های مختلفی تولید و مونتاژ می شود اما نسخه هایی که وارد بازار ایران می شوند توسط شرکای تجاری گروه تویوتا در چین یعنی FAW و GAC، تولید می شوند و از این طریق به بسیاری از کشور ها صادر می شوند.

 

کرولا کراس هیبریدی

 

در حال حاضر شرکت برساوش واردات کراس اوور هیبریدی تویوتا را انجام می دهد اما به نظر می رسد شرکت معین خودرو نیز برنامه هایی برای عرضه این خودرو داشته باشد. همچنین احتمال می رود نسخه بنزینی این خودرو نیز به زودی وارد بازار ایران شود.

 

معرفی و مشخصات فنی کراس اوور هیبریدی تویوتا

کراس اوور هیبریدی تویوتا از دو پیشرانه برقی و بنزینی بهره می برد. پیشرانه بنزینی آن، یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند روی هم رفته ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این پیشرانه بنزینی جز کم استهلاک ترین موتور های ساخت تویوتا است و در بسیاری از محصولات جدید این برند نیز از این موتور استفاده شده است.

 

کرولا کراس هیبریدی

 

در مقابل پیشرانه برقی کرولا کراس قابلیت این را دارد که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در این خودرو توان تولید شده به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل می شود. یکی از مهم ترین مزایای خودرو های هیببریدی مصرف سوخت پایین آن ها است. مصرف سوخت میانگین کراس اوور هیبریدی تویوتا که وارد سامانه خودرو های وارداتی شده، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۵۶ لیتر است که عدد قابل توجهی به حساب می آید.

 

امکانات تویوتا کرولا کراس

تا کنون اکثر خودرو هایی که وارد کشور شده اند به دلیل سقف و تعرفه واردات خودرو های وارداتی، در نسخه های پایه و کم آپشن عرضه شده اند و همین عامل مووجب نارضایتی از روند واردات خودرو شده بود. اما کراس اوور هیبریدی تویوتا با اینکه در بازار های جهانی قیمت بالایی ندارد اما پکیج کاملی از امکانات و آپشن ها را در خود جای داده است. همچنین هیبرید بودن آن باعث شده است تا با قیمت منطقی تری نسبت به خودرو های بنزینی در داخل کشور حضور یابد.

 

کرولا کراس هیبریدی

 

از جمله امکاناتی که می توانیم در تویوتا کرولا کراس ببینیم می توانیم به؛ ۷ کیسه هوا شامل ایربگ سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای و زانوی راننده، ایزوفیکس، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، TPMS، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، نوربالای اتوماتیک، تابلو خوان، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل، اپل کارپلی، اندروید اتو و… اشاره کرد.

 

 

/منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه