// کد مطلب: ۱۶۶۵۷۳

پرشیا خودرو | نمایشگاه خودرو شیراز | اوپل

رونمایی از شاسی بلند کامپکت اوپل در نمایشگاه خودرو شیراز

رونمایی از شاسی بلند کامپکت اوپل در نمایشگاه خودرو شیراز
لینک کوتاه کپی شد

گروه پرشیا خودرو وارداتی جدید اروپایی را به نمایشگاه شیراز آورده است. در ادامه به معرفی شاسی بلند کامپکت اوپل در نمایشگاه شیراز می پردازیم.

به گزراش طلانیوز: گروه پرشیا خودرو که از قبل نمایندگی نشان بی ام و را بر عهده دارد به تازگی به سراغ محصولات نشان اوپل رفته و قصد دارد بار دیگر پای محصولات اوپل را به ایران باز کند. این شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از سه خودرو اوپل کورسا، اوپل موکا و اوپل کراس لند رونمایی کرده است. ما در این مطلب سعی داریم تا به بررسی اوپل کراس لند بپردازیم.

 

اوپل پرشیا خودرو

 

اوپل کراس لند یک کراس اوور در سگمنت و کلاس طراحی B است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بر اساس نسخه اصلاح شده پلتفرم PS1 گروه PSA طراحی و تولید شده و در سال ۲۰۲۰ نیز نسخه فیس لیفت آن وارد بازار های جهانی شده است. جالب است بدانید که این خودرو در کشور بریتانیا با نام Vauxhall crossland شناخته می شود.

 

طراحی بدنه شاسی بلند کامپکت اوپل

به طور شاسی بلند کامپکت اوپل طراحی قابل قبولی را به نمایش می گذارد و تا حد زیادی به الگو های طراحی محصولات اپل پای بند بوده است. نمای جلو این خودرو طراحی به نسبت ساده ای داشته و طراحی چندان به روزی را در این قسمت مشاهده نمی کنیم. با این حال گرافیک چراغ های جلو جلوه خوبی را به این خودرو داده استفاده از نوار های کرومی رنگ تاثیر به سزایی در طراحی و دیزاین قسمت های جلو این خودرو داشته است.

 

اوپل پرشیا خودرو

 

طراحی نما های جانبی اوپل کراس لند به خوبی صورت گرفته و استفاده از خطوط بر آمده بر روی در ها، جلوه اسپرتی را به این خودرو داده است. در کنار این موارد باید سبک طراحی رینگ های آلومینیومی را نیز در نظر گرفت چرا که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده و باعث جذابیت این شاسی بلند کامپکت اوپل شده است.

 

اوپل پرشیا خودرو

 

با ابن حال طراحی بخش عقب این خودرو کمی عجیب و غریب است و به نوعی با سبک طراحی خاصی روبرو هستیم که ممکن به ذائقه همه خوش نیاید. اصلی ترین عامل این سبک طراحی چراغ فرم طراحی و گرافیک چراغ های عقب است که چهره به نسبت خشنی را به این بخش داده است. اما سبک طراحی سپر عقب این شاسی بلند کامپکت اوپل  طراحی قابل قبولی داشته و به این خودرو چهره به نسبت به اسپرتی داده است. نکته دیگری که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد این است که خروجی اگزوز این خودرو به صورت مخفی طراحی شده و بر روی سپر عقب اوپل کراس لند خبری از خروجی اگزوز نیست.

 

مشخصات فنی

اوپل کراس لند همانند اوپل موکا از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی محرکه را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا صد کراس اوور کامپکت اوپل ۱۰.۲ ثانیه اعلام شده و نهایت سرعت آن ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

اوپل پرشیا خودرو

 

دیزاین داخل کابین و امکانات شاسی بلند کامپکت اوپل

در داخل کابین اوپل کراس لند از متریال باکیفیتی استفاده شده که می تواند سرنشینان را راضی نگه دارد و از طرفی استفاده از تریم رنگی مناسب در داخل کابین این خودرو باعث ایجاد احساس هیجان در سرنشینان می شود. در کنار این موارد باید امکانات خوب این خودرو را نیز در نظر گرفت که این امکانات می تواند سواری این خودرو را دلپذیر تر کند. از جمله امکاناتی که در شاسی بلند کامپکت اوپل دیده می شود می توان به؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، حالت های مختلف رانندگی، گرم کن آینه های جانبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، TPMS، خروجی USB، تهویه خودکار نیمه اتوماتیک، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.

 

اوپل پرشیا خودرو

 

/منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه