// کد مطلب: ۱۶۶۷۲۱

نمایشگاه خودرو شیراز | تیگو ۷ پرو مکس

کراس اوور دو دیفرانسیل فونیکس در نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش درآمد

کراس اوور دو دیفرانسیل فونیکس در نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش درآمد
لینک کوتاه کپی شد

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از ۲۲ خرداد ماه به صورت رسمی آغاز به کار کرد و زیرشاخه فونیکس از مدیران خودرو برای نخستین بار در این رویداد خودرویی به صورت رسمی از تیگو ۷ پرومکس رونمایی کرد.

به گزارش طلانیوز: بیست و یکمین اتواکسپو شیراز در روزهای ۲۲ تا ۲۵ خرداد در محل دائمی نمایشگاه های این شهر برگزار می شود. علاقه‌مندان می توانند طی ساعات ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید نمایند. بر همین اساس زیرشاخه فونیکس از مدیران خودرو برای نخستین بار در این رویداد خودرویی به صورت رسمی از تیگو ۷ پرومکس رونمایی کرد.

 

ظاهر تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل؛ مشابه با نسخه محور جلو

تیگو ۷ پرو مکس

در بخش ظاهری درست مانند پرومکس تک دیفرانسل شاهد پخته تر شدن طراحی خصوصا در نمای جلو نسبت به نمونه پرو هستیم. جلوپنجره شکل و شمایل منظم تری به خود گرفته و یک نوار کرومی به دور آن کشیده شده و زیر چراغ ها امتداد یافته است.

محفظه دی لایت ها نیز شکیل تر شده است. در نمای پشت خودرو هم گرافیک چراغ ها تغییر کرده و در حالت روشن بودن، کاملا به هم پیوسته هستند. لوگوی فونیکس و نوشته ی FOWNIX هم از نوار میانی چراغ ها حذف شده است. مجموعه سپر و دیفیوزر عقب هم تغییر کرده و خوشبختانه اگزوز ها فیک نیستند. به طور کلی باید گفت تغییرات ظاهری تیگو ۷ پرومکس در هر دو نسخه ی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل اگرچه اندک اند اما کاملا مثبت به نظر می رسند و این نشان از بلوغ تیم طراحی کمپانی چری دارد.

 

کابین و امکانات خودرو

تیگو ۷ پرو مکس

در بخش کابین اما نسبت به تیگو ۷ پرو، تغییرات بسیار عمیق تر و گسترده تر است. داشبورد کاملا تغییر کرده و با داشبوردی شبیه به تیگو ۸ با کلاستر و مانیتور یکپارچه مواجه هستیم. علاوه بر این، پنل تنظیمات تهویه نیز به طور کامل لمسی شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل هم می توان به مواردی همچون سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم آنتی ترپ شیشه ها و سانروف و در صندوق، کروز کنترل تطبیقی، دی لایت، سنسور نور و باران، کرنرینگ لایت، چراغ مشایعت، تریم داخلی چرمی، کلاستر و مانیتور یکپارچه هر یک با ابعاد ۱۲.۳ اینچ، قطب نما، اپل کارپلی و اندرویو اتو، سیستم صوتی SONY با هشت اسپیکر، خروجی برق ۱۲ ولت، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت و روکش چرمی، صندلی های جلوی برقی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتومات، کول باکس، نور مردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتو استارت استاپ، سقف پانورامیک، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم های کمکی رانندگی موسوم به ADAS به طور کامل، روف رک و… اشاره کرد.

 

مشخصات فنی تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل

تیگو ۷ پرو مکس

پیشرانه ای که برای فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده همان ۱.۶ لیتری توربوی تیگو ۸ پرو و فونیکس FX است که می تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه بر موتور، گیربکس این خودرو نیز ۷ دنده دو کلاچه تر (Wet Dual Clutch) است که کاملاً با تیگو ۸ پرو یکی است. به این ترتیب، به طور کلی از همان مشخصات فنی تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ جی تی و فونیکس FX برای فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دو دیف استفاده شده است. تنها تفاوت این خودرو همان چهار چرخ محرک بودن آن نسبت به نمونه پرومکس استاندارد است.

 

سخن پایانی

به طور کلی تیگو ۷ پرومکس در هر دو نسخه محور جلو و چهار چرخ محرک، نسبت به نسخه پرو به روز رسانی بسیار خوبی را تجربه کرده و در هر سه بخش فنی، ظاهری و امکاناتی، بسیار تکمیل تر از قبل شده است. تیگو ۷ پرومکس را می توان مناسب خانواده هایی دانست که پرفورمنس فونیکس FX با فضای کابین بیشتر و خانوادگی تر و توان مندی های خارج جاده نسبی تیگو ۸ پرومکس با مبلغ پرداختی کمتر را نیاز دارند.


 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه