// کد مطلب: ۱۶۷۰۷۵

پیکاب بهمن G۹

متقاضیان خرید پیکاپ منتظر بهمن G۹ حتما بخوانند

متقاضیان خرید پیکاپ منتظر بهمن G9 حتما بخوانند
لینک کوتاه کپی شد

بررسی ها نشان می دهد تولید پیکاپ بهمن G9 فعلاً با مشکل مواجه شده است و نباید منتظر حضور پرتعداد این خودرو در بازار کشور باشیم.

به گزارش طلانیوز: در بهار سال ۱۴۰۰ زمزمه هایی از ورود پیکاپ جدیدی با طراحی شبیه به تراک های آمریکایی به بازار ایران توسط گروه بهمن به گوش می رسید. بعدها مشخص شد گروه بهمن به سراغ پیکاپ شریک تجاری چینی خود شرکت ZX AUTO، یعنی G9، رفته است.

اکنون با گذشت دو سال از این موضوع این سؤال مطرح می شود که چرا خبری از این پیکاپ در بازار کشور نیست. در این مدت بارها شاهد رونمایی های متعدد گروه بهمن از پیکاپ G9 در نمایشگاه های خودرویی کشور بودیم، اما به نظر می رسد این رونمایی ها صرفاً جنبه نمایشی داشته و برنامه عرضه این خودرو در حالت نامشخص قرار گرفته است.

در سال های گذشته با ورود پیکاپ های متعدد چینی، تب خرید این کلاس خودرویی در کشور بالا رفته است و شرکت ها هم برای حضور در این بازار خودرو و سهم خواهی در بازار پیکاپ ها نسبت به عرضه یک پیکاپ در سبد محصولات خود اقدام کردند.

پیکاپ هایی از جمله کی ام سی T8 کرمان موتور با تیراژ بالا، فوتون G7 ایران خودرو دیزل در جایگاه یک پیکاپ باکیفیت، کلوت مکث موتور در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک، آمیکو آسنا در قامت یک پیکاپ فول سایز در سال های اخیر در بازار خودرو با هم به رقابت پرداختند. به تازگی هم کرمان موتور پس از موفقیت T8 به سراغ برادر بزرگ‌تر آن پیکاپ T9 رفته است.

اما به نظر می رسد گروه بهمن از این کارزار جا مانده و نتوانسته است در این بازار سهمی را برای خود کسب کند، چراکه تنها تعداد محدودی از پیکاپ G9 تنها از طریق نمایندگی ها در بازار عرضه شده است که این تعداد به عدد ۱۰۰ هم نمی رسد.

با توجه به عدم حضور G9 در نمایشگاه خودرو شیراز، پیگیری های اسب بخار حاکی از آن است تأمین قطعات تولید این خودرو از ZX AUTO با مشکل مواجه شده و تولید این پیکاپ را در هاله ای از ابهام قرار داده است. در ضمن، طبق قانون ارزی وزارت صمت، گروه بهمن برنامه دارد خودروهایی را که قیمت ارزی کم‌تری دارد در برنامه تولید قرار دهد. آیا باید شاهد خداحافظی پیکاپ بهمن G9 قبل از ورود به بازار کشور از سبد محصولات این خودروساز بخش خصوصی باشیم؟

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه