// کد مطلب: ۱۶۷۶۰۴

مقایسه ری را و جک S۳

مقایسه ایران خودرو ری را و جک S۳

مقایسه ایران خودرو ری را و جک S3
لینک کوتاه کپی شد

در این محتوا به سراغ مقایسه خودروی ری را با جک S3 آمده ایم؛ یک کراس اوور ایرانی در مقابل همتای چینی.

به گزارش طلانیوز: چند روز پیش بود که برای نخستین بار و به صورت عملی توانستیم تا هرچند کوتاه اما تا حد امکان کارآمد و مفید با ری را رانندگی و درواقع تست درایو داشته باشیم؛ نخستین کراس اوور ملی که از استاندارد های جهانی این سگمنت پیروی می کند و طبق تعاریف جهانی به نوعی می توان آن را نخستین کراس اوور رسمی ایرانی نیز قلمداد کرد، چراکه تابحال اگرچه خودروهایی چون کوییک، اطلس و آریا عرضه و رونمایی شده اند اما هر سه ی آن ها نه در دسته ی یک کراس اوور واقعی بلکه در دسته هاچبک-کراس ها جای می گیرند. اما در طرف دیگر این مقایسه یک کراس اوور کوچک، بسیار بی دردسر و میدان دیده ی چینی به نام جک S3 را داریم که بسیاری آن را در برابر ری را حریفی از پیش شکست خورده می پندارند. آیا واقعا جک S3 هیچ حرفی در برابر حریف ایرانی نخواهد داشت؟

 

طراحی ظاهری ری را و جک S3

مقایسه ری را و جک S3

مقایسه ری را و جک S3

در بخش ظاهری نخست به سراغ رقیب ایرانی می آییم. طراحی ری را را می توان ترکیبی از چند خودرو دانست. نمای جلوی آن شما را به یاد هیوندای سانتافه و کونا می اندازد. در این نما پکیج دو قسمتی چراغ ها اگرچه یکی از ترند های روز محسوب می شود اما به جز قسمت دی لایت های لبه کاپوت که بسیار زیبا طراحی شده اند، پکیج اصلی چراغ ها که متصل به شبکه جلوپنجره هستند، بی تردید جای کار بسیار بیشتری داشته اند. سپر نیز می توانست بجای آنکه عضلانی جلوه کند، کمی اسپرت تر و ظریف تر و درووقع مناسب برای کراس اووری در این سایز طراحی شود.

مقایسه ری را و جک S3

در نمای کناری ری را، به خصوص از گلگیر جلو به بعد، تمام خطوط و برش های بدنه مشابه نسل جدید پژو ۲۰۰۸ و اوپل موکا هستند. در بخش عقب ری را هم یک قاب مشکی رنگ، چراغ ها را در بر گرفته و شکل و شمایلی به‌روز به خودرو داده است. این قاب مشکی رنگ بی شباهت به محصولات جدید پژو نظیر همان ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ نیز نیست. به طور کلی با در نظر گرفتن تمام نقد های بالا، بازهم می توان ری را به روز ترین و شاید جذاب ترین محصول داخلی برشمرد که به واقع به لحاظ ظاهری و سگمنت، به خوبی توان رقابت با چینی ها را داراست.

مقایسه ری را و جک S3

مقایسه ری را و جک S3

در سمت دیگر میدان، جک S3 را داریم. کراس اووری که اندکی سالخورده شده و طبق شنیده ها کرمان موتور قصد دارد نسخه جدید S3 را با پکیج دو قسمتی چراغ ها، باز طراحی کامل نمای عقب و داشبورد جدید جایگزین آن نماید.

در جک S3 با یک کراس‌اوور کامپکت تورینگ مواجه هستیم که برای بزرگ شدن فضای داخلی، تا حد ممکن اتاق کشیده طراحی شده است و به همین دلیل، کاپوت خودرو کوتاه تر از حد معمول است. نمای جلوی S3 با طرحی آشنا و شبیه به محصولات هیوندای نسل قبل، اگرچه کمی تکراری به نظر می‌رسد اما زیباست. نمای کناری خودرو به دلیل سبک طراحی، که پیش تر ذکر شد، زیبایی چندانی ندارد و در نهایت، در بخش عقب خودرو نیز با طرحی شبیه هیوندای مواجه می‌شویم که چیدمان داخلی چراغ ها کاملاً از مد افتاده به نظر می‌رسد.

در کل باید گفت این نسل از S3 در بخش ظاهری حرف چندانی برای گفتن ندارد و کرمان موتور اگر قصد دارد این بخش از بازار را به صورت کامل به مدیران خودرو و محصولاتی نظیر X33 کراس و X55 پرو و همچنین ایران خودرو و دو محصول هایما S5 و ری را واگذار نکند، می بایست به سرعت به سراغ نسخه جدید S3 برای جایگزینی برود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

مقایسه ری را و جک S3

ایران خودرو تلاش کرده است تا حد توان، امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای مدرن را که موردپسند و نیاز مشتری است در ری را پیاده‌سازی کند. رینگ های ۱۸ اینچی دورنگ، نورپردازی داخلی، صندلی‌ها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات رفاهی و تزیینی این خودروست.

ری را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید. ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهلد، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، چهار عدد کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان‌، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، ۹ عدد اسپیکر، آینه داخلی الکتروکرومیک و… نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری را به شمار می‌رود.

مقایسه ری را و جک S3

از امکانات ایمنی و رفاهی جک S3 می‌توان به مواردی همچون سانروف، فرمان برقی، دو عدد ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، مانیتور، تریم داخلی چرمی، دی لایت، رینگ های آلومینیومی، جلوپنجره کرومی و… اشاره نمود. در زمینه امکانات نیز برتری با ری را است اما فضای کابین چطور؟

فضای کابین دو خودرو در بخش جلو خوب است اما وقتی به ردیف دوم بروید تازه فسلفه ی طراحی S3 را درک خواهید کرد. در این ردیف جک S3 نسبت به ری را برتری دارد و این برتری بیشتر در خصوص فضای پا نمود پیدا میکند.

 

مشخصات فنی دو خودرو

مقایسه ری را و جک S3

محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه ری را و جک S3

جک S3 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر بهره می‌گیرد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک سی وی تی است. جک S3 در بخش فنی اگرچه قدرت و گشتاور کمتری را نسبت به ری را ارائه می دهد اما بهره گیری آن از پیشرانه تنفس طبیعی و عدم درگیری این پیشرانه با بنزین های بی کیفیت وطنی سبب شده که کمترین میزان خرابی را در بین هم سگمنت های خود داشته باشد. ضمن اینکه ترکیب این پیشرانه با گیربکس سی وی تی سبب شده است که مصرف سوخت S3 نیز عدد مناسبی باشد.

 

 

سوالات متداول

ری را چه مشخصاتی دارد؟

محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است

 

جک S3 چه مشخصاتی دارد؟

جک S3 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر بهره می‌گیرد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک سی وی تی است.

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه