// کد مطلب: ۱۶۷۶۰۸

فروش مزدا | زمان فروش مزدا | آفتاب خودرو

فروش مزدا با آفتاب خودرو از شهریور آغاز می شود

فروش مزدا با آفتاب خودرو از شهریور آغاز می شود
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل آفتاب خودرو با اشاره به این که فروش مزدا از شهریور آغاز می شود تأکید کرد: «برای جلب نظر مشتریان سخت تلاش خواهیم کرد و غیر از عرضه محصولات باکیفیت، خدمات پس از فروش نیز مزیت رقابتی آفتاب خودرو خواهد بود.»

به گزارش طلانیوز: محمد کاظمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اگر مزدا مانند برخی برندهای دیگر توسط واردکنندگان متعدد عرضه شود، آفتاب خودرو با چه ابزاری رقابت خواهد کرد، توضیح داد: «برای جلب نظر مشتریان سخت کار خواهیم کرد و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب تلاش می کنیم تا بتوانیم سهم مناسبی از بازار کسب کنیم. در کنار عرضه محصولات باکیفیت مزدا، خدمات پس از فروش مزیت رقابتی آفتاب خودرو خواهد بود.»

وی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت این مجموعه در حوزه فروش، و خدمات پس از فروش گفت: «بعد از باز شدن امکان واردات خودرو به کشور، آفتاب خودرو نیز با توجه به زیرساخت هایی که داشت به سمت واردات خودرو حرکت کرده است.»

مدیرعامل آفتاب خودرو اضافه کرد: «مذاکرات شرکت با چانگان از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، چراکه این شرکت شریک تجاری مزداست و از این رو، آفتاب خودرو نیز با چانگان همکاری خود را آغاز کرد.»

کاظمی تصریح کرد: «همکاری ما به صورت مستقیم با دفتر مزدا در چین انجام شده است و مسیر گسترده ای از همکاری پیش روی ما قرار دارد که تأمین، آموزش و خدمات پس از فروش از جمله آن هاست.»

وی ادامه داد: «مدل EZ6 از جمله خودروهایی است که بلافاصله بعد از عرضه در بازار جهانی به کشور وارد خواهد شد. اما اولین محصولی که وارد کشور می شود مزدا ٣ و CX50 است. مدل های دیگر از جمله آراتا و CX50 نیز در برنامه واردات قرار دارند. البته این محصولات با توجه به سقف ارزی برای واردات باید امکان سنجی شوند.

مدیرعامل آفتاب خودرو همچنین با بیان این که قرارداد خرید ۳ هزار دستگاه با چانگان منعقد شده است، توضیح داد: «در حال حاضر نیز ۴۰۰ دستگاه از دو مدل CX30 و مزدا ٣ خریداری شده و در حال بارگیری به مقصد ایران است.»

کاظمی ادامه داد: «این دو مدل اولین محصولاتی هستند که توسط آفتاب خودرو عرضه می شود. از هر مدل نیز ۲۰۰ دستگاه وارد می شود. براساس برنامه ریزی ها نیز اواخر شهریور فروش این محصولات آغاز خواهد شد.»

وی با اشاره به تأکید شرکت بر خدمات پس از فروش بیان کرد: «در ابتدای کار ۶ عاملیت در سطح کشور خدمات مزدا را ارائه می کنند، در ادامه، ١٠ عاملیت جدید نیز به فهرست شبکه خدمات افزوده می شوند. ضمن این که در حال حاضر عاملیت های شرکت در استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و رشت در حال ارائه خدمات هستند و فعالیت دارند.»

مدیرعامل آفتاب خودرو همچنین درباره مشکلات و مسائل مرتبط با  تأمین ارز مورد نیاز برای واردات گفت: «به هر حال، مشکلات ارزی وجود دارد، اما ما کار را متوقف نکردیم و ۴٠٠ دستگاه اول را سفارش دادیم، ضمن این که، در دو سه هفته گذشته گشایش هایی در حوزه اختصاص ارز اتفاق افتاده و ١۵ میلیون دلار درخواست آفتاب خودرو تأیید شده است.»

کاظمی ادامه داد: «البته واردات صرف تنها هدف شرکت نیست. برنامه اصلی آفتاب خودرو تولید این محصول در ایران است. حتا سایت تولیدی هم به وزارت صنعت معرفی مرده ایم و تأییدیه های رسمی را از دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت دریافت کرده ایم که در وقت مقتضی اطلاع رسانی خواهی شد.»

 

قیمت مزدا ۳ و مزدا CX3

وی درباره برنامه آفتاب خودرو برای سال اول فعالیت توضیح داد: «برای سال اول برنامه واردات و عرضه ٣ هزار دستگاه هدف گذاری شده بود، اما بنا به دلایلی از جمله تأمین ارز، برنامه های کمی تغییر کرد. با این حال، چند برند دیگر هم مذاکره کرده ایم، یعنی به رغم برخی مشکلات و چالش ها فعالیت ها متوقف نشده است و همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، فروش مزدا در شهریور ماه را آغاز خواهیم کرد.»

مدیرعامل آفتاب خودرو همچنین درباره قیمت ۲ مدلی که این شرکت در ابتدای کار عرضه خواهد کرد، گفت: «مزدا ٣ با قیمت حدودی ٢.٢ تا ٢.۴ و مدل cx3 با قیمت حدود ٢.٨ تا ٢.٩ عرضه می شوند.»

کاظمی همچنین درباره برخی نوسان ها در تصمیم های کلان و اثر آن ها بر آینده واردات تصریح کرد: «واردات قانون است و هر چند با سرعت کم اما باید اجرا شود. همچنین ما بحث مونتاژ را نیز در این قرار داد جلو بردیم و این به معنای این است که برای شرایط مختلف، برنامه هایی متنوع و متفاوتی را در نظر گرفته ایم.»

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه