// کد مطلب: ۱۶۷۷۴۷

پژو ۲۰۷ صندوقدار | پژو ۲۰۷ صندوقدار اتومات

آیا با ۷۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ صندوقدار اتومات بخریم یا نه؟

آیا با ۷۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ صندوقدار اتومات بخریم یا نه؟
لینک کوتاه کپی شد

در این محتوا قصد داریم ببینیم آیا پژو ۲۰۷ صندوقدار با بودجه ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان، ارزش خرید دارد یا خیر.

به گزارش طلانیوز: پژو ۲۰۶ و مشتقاتش از جمله همین ۲۰۷ صندوقدار را می توان همواره از محبوب ترین خودروهای بازار ایران قلمداد کرد. خودرویی که با ورود به ایران توانست طیف گسترده ای از مشتریان را به سمت خود بکشاند. این طیف گسترده اما یک نقص داشت و آن هم کمبود مشتریانی از جنس خانوار بود، چراکه صندوق بار ۲۰۶ اصلاً مناسب سفرهای خانوادگی نبود. به همین سبب ۲۰۶ اس دی و پس از آن با روی کار آمدن نسخه ۲۰۷i، نمونه صندوقدار ۲۰۷ نیز به بازار آمدند تا به این ترتیب ۲۰۶ و مشتقاتش یکی از محبوب ترین خودروهای بازار ایران برای همه مشتریان باشند.

 

داستان یک صندوق

پس از موفقیت چشم‌گیر پژو ۲۰۶ هاچ‌بک در بازارهای مختلف، جای خالی یک نمونه صندوقدار از آن که استفاده خانوادگی بیش‌تری داشته باشد، حسابی خالی بود. بر این اساس در دهه هشتاد شمسی، ایران خودرو به صورت مشترک و کاملاً تحت نظر پژوی فرانسه، پروژه صندوقدار کردن پژو ۲۰۶ را کلید زد، اما صندوقدار کردن ۲۰۶ همانا و تولید سبد محصولات جدید بر مبنای این فرزندِ مشترک ایران و فرانسه، همانا.

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار

رانا را می توان یک فیس لیفت از پژو ۲۰۶ اس دی دانست که با هدف ایجاد خودرویی با برند مستقل و تحت مالکیت شرکت ایران خودرو شکل گرفت و پس از گذشت حدود یک دهه شاهد تولید نمونه فیس لیفت رانا با پسوند پلاس هستیم (فیس لیفت در فیس لیفت).

اما تمام ماجرای پژو ۲۰۶ به همین‌جا ختم نشد؛ در اواخر دهه هشتاد، ایران خودرو که به دنبال فیس لیفت پژو ۲۰۶ بود، به سراغ شعبه برزیلی پژو رفت و نسخه ۲۰۶ پلاس را برای عرضه در ایران برگزید (البته با نام ۲۰۷i) و در دهه نود با توجه به آماده بودن بستر، برای تولید نمونه صندوقدار ۲۰۷ اقدام کرد.

 

مشخصات فنی ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار

در پژو ۲۰۷ صندوقدار از پیشرانه TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر استفاده شده است. یک گیربکس ۴ سرعته خودکار هم وظیفه انتقال قدرت را در این خودروها برعهده دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۶ ثانیه و مصرف ترکیبی آن نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر است. پژو ۲۰۷ صندوقدار دارای حجم باک و حجم صندوقی به ترتیب برابر با ۵۰ و ۴۰۰ لیتر است.

 

امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار

از جمله امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار می توان به مواردی نظیر دو عدد ایربگ، ترمزهای ضد قفل، ترمز EBD، تهویه اتوماتیک تک کاناله، سنسور دنده عقب، ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی، دماسنج، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، آینه تاشوی برقی، فرمان کمکی برقی، مانیتور، بازکن صندوق عقب از داخل کابین، بال عقب اشاره کرد.

 

مزایا و معایب پژو ۲۰۷ صندوقدار

مزایای پژو ۲۰۷ صندوقدار

برخورداری از برندی به نسبت معتبر در بین مردم

بازار فروش به نسبت خوب

امکانات مناسب

طراحی جدیدتر نسبت به ۲۰۶ و ۲۰۶ اس دی

معایب پژو ۲۰۷ صندوقدار

قطع تولید

فضای ردیف عقب بسیار کم

گیربکس ۴ سرعته

 

سخن پایانی

در کل می توان گفت اگر به طراحی خوب و جوان پسند، امکانات به نسبت خوب، چالاکی پیشرانه، راحتی راندن با گیربکس اتومات در ترافیک های شهری‌، منسجم بودن داشبورد و ادوات کابین و مواردی از این دست اهمیت می دهید و فضای ردیف دوم چندان برای‌تان مهم نیست، پژو ۲۰۷ صندوقدار اتومات در بازه ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان (بسته به سال ساخت، میزان کارکرد و تمیزی خودرو) می تواند حتا نسبت به خودروهایی همچون سورن پلاس، پارس، رانا پلاس معمولی و حتا جک J4 کارکرده، گزینه ارزنده تری به حساب آید.

 

سوالات متداول

پژو ۲۰۷ صندوقدار چه مشخصاتی دارد؟

در پژو ۲۰۷ صندوقدار از پیشرانه TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر استفاده شده است. یک گیربکس ۴ سرعته خودکار هم وظیفه انتقال قدرت را در این خودروها بر عهده دارد.

پژو ۲۰۷ اس دی چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار می توان به مواردی نظیر دو عدد ایربگ، ترمزهای ضد قفل، ترمز EBD، تهویه اتوماتیک تک کاناله، سنسور دنده عقب، ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی، دماسنج، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، آینه تاشو برقی، فرمان کمکی برقی، مانیتور، بازکن صندوق عقب از داخل کابین، بال عقب اشاره کرد.

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه