// کد مطلب: ۱۶۷۷۶۷

تعرفه واردات خودرو | واردات خودرو | واردات خودرو کارکرده

تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر خواهد بود؟ + جدول

تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر خواهد بود؟ + جدول
لینک کوتاه کپی شد

تعرفه واردات خودروهای کارکرده هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است، اما این امکان وجود دارد که تعرفه‌ها طبق مصوبات مجلس در خصوص واردات خودروهای کارکرده تعیین شود.

به گزارش طلانیوز: مجلس شورای اسلامی سال گذشته تعرفه واردات خودروهای کارکرده را بین ۲۰ الی ۱۷۰ درصد تعیین کرد که کمترین تعرفه مربوط به خودروهای بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی و بالاترین مربوط به خودروهای بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی است.

این در حالی است که در آیین‌نامه جدید واردات خودروهای کارکرده، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع اعلام شده است.

در نتیجه در صورت عدم تغییر تعرفه‌های مربوط به واردات خودروهای کارکرده، با جدول ذیل روبه‌رو خواهیم بود:

تعرفه واردات خودرو

علاوه بر این هزینه‌های دیگری از قبیل هزینه حمل و نقل نیز شامل حال واردکنندگان خودروهای کارکرده خواهد شد که این موضوع می‌تواند نرخ نهایی این خودروها را به صورت جدی افزایش دهد.

این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه جدید واردات خودروهای کارکرده، پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای کارکرده وارداتی توسط کمیته موضوع ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب ۱۳۷۳ با اصلاحات بعدی به هیئت وزیران به نحوی خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای یادشده از شکل گیری هرگونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان جلوگیری شود.

چنان چه این موضوع مورد توجه قرار گیرد، این امکان وجود دارد که تعرفه گمرکی با کاهش مواجه شود؛ چرا که در غیر این صورت واردات چندان تأثیری در بازار خودرو نخواهد داشت.


/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه