// کد مطلب: ۱۶۸۰۲۳

واردات خودرو | تعرفه واردات خودرو

احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در دولت پزشکیان

احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در دولت پزشکیان
لینک کوتاه کپی شد

براساس شنیده ها، رئیس جمهور در یک جمع خصوصی از میزان حقوق ورودی خودروها به کشور انتقاد کرده است. با توجه به موضع گیری وی در مناظرات به نظر می رسد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در دولت پزشکیان به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش طلانیوز: دور جدید واردات برخلاف تصور و همچنین ادعای وزارت صمت، نه تنها به سمت کاهش قیمت ها حرکت نکرد، بلکه با حرکت لاکپشتی و عرضه های قطره چکانی به نوعی به پایه جدید برای قیمت گذاری خودروهای وارداتی بدل شدند. در کنار ناتوانی از تحقق وعده ها، افزایش حقوق ورودی خودروهای صفرکیلومتر یکی از اصلی ترین دلایل این مسئله به شمار می آید.

مسعود پزشکیان نیز در خلال مناظرات انتخاباتی به این موضوع اشاره کرد و ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: «خودرویی را که ۲۰ هزار دلار قیمت دارد، به مردم ۱۰۰ هزار دلار می‌فروشیم، آن هم به مردمی که حقوق‌شان در ماه ۱۰۰ دلار است. اگر لندکروز با قیمت واقعی خودش وارد کشور شود ۲ میلیارد تومان قیمت دارد، در حالی که، در این مملکت آن را ۲۰ میلیارد تومان می فروشند؛ مردم چه گناهی دارند که با آن‌ها این کار را می‌کنیم و آن ها را مجبور به استفاده از تولیدات داخلی می‌کنیم؟ این در حالی است که اگر مرز را باز کنند تا خودرو وارد شود این اتفاق نمی‌افتد.»

در این شرایط برخی معتقد بودند که این موضوع صرفاً یک بحث منظراتی است و بعدها فراموش خواهد شد، اما با توجه به برخی اخبار، گویا این موضوع برای رئیس دولت چهاردهم فقط در یک بحث مناظراتی خلاصه نشده است و به کاهش تعرفه ها اعتقاد جدی دارد.

براساس شنیده ها، پزشکیان در جمعی خصوصی از بالا بودن تعرفه ها گلایه کرده و پس از گفتن جمله «این دیگر تعرفه نیست باج گیری است» تاکید کرده است در دولت جدید باید کاهش تعرفه واردات خودرو هم سریعاً اعمال شود.

با توجه به این اظهارات به نظر می رسد پس از استقرار دولت چهاردهم کاهش تعرفه واردات خودرو به سرعت در دستور کار دولت قرار بگیرد. در صورت عقب نشینی دولت از حقوق ورودی خودروها به داخل کشور می توان امیدوار بود که از یک سو، قیمت های بازار کاهش پیدا کرده است و بخشی از حباب شکل گرفته تخلیه شود و از سوی دیگر، بازار شاهد رقابت جدی خواهد شد.

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه