// کد مطلب: ۱۶۸۱۲۷

نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی

نتایج اولویت دهی خودروهای وارداتی اعلام شد

نتایج اولویت دهی خودروهای وارداتی اعلام شد
لینک کوتاه کپی شد

سایت سامانه یکپارچه دقایقی قبل به روزرسانی شد تا ثبت نام کنندگان قدیمی و جدید بتوانند نتایج انتخاب اولویت خود را مشاهده کنند.

به گزارش طلانیوز: دور اخیر عرضه خودروهای وارداتی از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ تیرماه رقم خورد و مشتریان در این بازه می توانستند با بلوکه سازی وجوه، ثبت نام خودرو را انجام دهند. این آخرین عرضه برای متقاضیانی بود که در اسفند ۱۴۰۱ در اولویت خرید قرار گرفته بودند و مشتریان جدید هم می توانستند در این عرضه شانس خود را امتحان کنند. در این عرضه اولویت اولیه با مشتریان اسفند ۱۴۰۱ بود و به همین دلیل شانس خرید خودروهای وارداتی غیر چینی برای مشتریان جدید بسیار کم ارزیابی می شد. هنوز مشخص نیست در این دو عرضه چند دستگاه خودرو تخصیص داده شده و مدیر سامانه یکپارچه فروش هم جزئیات جدیدی از این عرضه منتشر نکرده است.

در این عرضه ۱۸ خودرو با قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۸ خودرو با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی قابل انتخاب بودند. شرکت های نظیر فرداموتور، آریا کار، ماموت خودرو، راساموتور خاورمیانه، آرین موتور، آذریوردسال، بی ام کارز، نامی خودرو، معین خودرو ایرانیان، پارس ساتر هوشمند، پارسیان موتور، جهان نوین آریا و مکث موتور در این عرضه حضور داشتند و به نوعی پر تیراژ ترین عرضه خودروهای وارداتی را در این دوره داشته ایم.

کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

هنوز مشخص نیست دور جدید عرضه چه زمان خواهد بود اما دیگر خبری از متقاضیان اولویت دهی شده از اسفند ۱۴۰۳ نیست و احتمالا در عرضه های جدید میزان شانس برنده شدن در این لولویت دهی بیشتر باشد. باید دید با روز کار آمدن دولت جدید روند واردات به چه نحو پیش می رود و آیا تیراژ بیشتری را در واردات خودرو خواهیم دید یا نه.

 

پس از گذشت دو هفته بالاخره نتایج انتخاب اولویت ثبت نام کنندگان قدیمی و جدید خودروهای وارداتی بر روی سامانه یکپارچه قرار گرفت. به این ترتیب ثبت نام کنندگان اسفند ۱۴۰۱ و هم چنین متقاضیان جدید خرید خودروهای وارداتی می توانند با مراجعه به سایت saleauto.ir از وضعیت ثبت نام خود مطلع شوند.

در عرضه جاری خودروهای وارداتی برندهای چینی نیز حضور پررنگ تری داشتند و در مقایسه با عرضه قبلی، تنوع محصولات بیشتر شده بود.

به این ترتیب افرادی که در عرضه خودروهای وارداتی اخیر انتخاب اولویت خود را انجام داده اند می توانند متوجه شوند که کدام یک از ۵ خودروی انتخابی شان به آن ها تخصیص داده شد. البته با توجه به استقبال زیاد از این طرح فروش، احتمال عدم تخصیص خودرو به مشتریان نیز وجود دارد.

مشتریان پس از این که نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی مدنظرشان مشخص شد و خودرویی به آن ها تخصیص داده شد می توانند طبق اعلام شرکت وارد کننده، نسبت به پرداخت مبلغ و عقد قرارداد اقدام کنند.

مدل های مختلفی از برندهای تویوتا، هوندا، هونگچی، سوزوکی، نیسان، هاوال، سانگ یانگ و … در فروش جدید سامانه عرضه شده بودند و واجدین شرایط می توانستند اولویت بندی خود را با توجه به مدل های موجود انجام دهند.

البته خودروهای جدیدی نیز مانند هوندا HR-V ، بایک بیجینگ X55 ، ام جی ۴ ، ام جی GT و ام جی ۵ نیز برای اولین با در سامانه عرضه شدند و به فروش رسیدند.

 

شروط ثبت نام افراد جدید

۱- در ۴ سال اخیر از ایران خودرو و سایپا خودرو ثبت نام نکرده باشد.

۲- در ۲ سال اخیر از سایر خودروسازها، واردکننده ها و مونتاژ کننده ها خودرو ثبت نام نکرده باشد.

۳- از پلاک فعالی که به نامش است ۵ سال گذشته باشد.

۴- خریدار باید بالای ۱۸ سال باشد و گواهی نامه رانندگی نیز داشته باشد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه