// کد مطلب: ۱۶۸۵۴۸

نمایشگاه آفرود | نمایشگاه آفرود تهران

جمعه بازار یا نمایشگاه؟ | ایران مال به جمعه بازار خودرو تبدیل شد؟

جمعه بازار یا نمایشگاه؟ | ایران مال به جمعه بازار خودرو تبدیل شد؟
لینک کوتاه کپی شد

هفتمین نمایشگاه آفرود و کمپینگ ۱۴۰۳ ایران مال در تهران در حالی قرار است طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مردادماه جاری برگزار شود که با توجه به سابقه برگزاری این نمایشگاه، بهتر است به جای نمایشگاه کمپینگ و آفرود با نام جمعه بازار کمپینگ و آفرود برگزار شود.

به گزارش طلانیوز: طی سال های اخیر، کمپینگ و آفرود علاقه‌مندان زیادی به خود پیدا کرده است. این علاقه را می توان از افزایش تولید و برندهای مختلف پیکاپ به راحتی مشاهده کرد.

در حال حاضر، کم‌تر خودروسازی را می توان پیدا کرد که حداقل یک پیکاپ در سبد محصولات خود نداشته باشد. این نوع خودرو در این سال ها توانسته است به خوبی جای خود را در دل علاقه‌مندان باز کند. دوست‌داران طبیعت و یا همان طبیعت گردان براساس قابلیت های خودرویی که در اختیار دارند، نقاط مختلفی از کشور با طبیعت متفاوت را برای گشت و گذار انتخاب می کنند.

به طور طبیعی این رشته، ابزار و امکانات خاص خود را لازم دارد. در واقع خودروهایی که برای آفرود انتخاب می شوند باید قابلیت های مناسبی داشته باشند که بتوانند از مسیرهای آفرودی عبور کنند، پس باید قابلیت و ابزار مناسبی داشته باشند. در کنار افزایش قابلیت های خودرو، وسایل و امکاناتی نیز برای کمپ کردن لازم است. در این شرایط با توجه به تعدد و افزایش بازیگران، برندها و شرکت های زیادی به این حوزه اضافه شده اند. هر کدام نیز سعی می کنند هم ضریب نفوذ خود را افزایش بدهند و هم سهم مناسبی از بازار داشته باشند.

به همین دلیل در سال های اخیر، نمایشگاه هایی به نام کمپینگ و آفرود برگزار شده است، اما برخلاف تصور و آن‌چه واقعاً در این نمایشگاه ها باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد، به نظر می رسد هدف فقط و فقط فروش محصولات است. براساس تجربه سال های گذشته هیچ کاری در راستای افزایش دانش و اطلاعات آفرودرها دیده نمی شود. بسیاری از برندهای حاضر در این رویداد فقط تلاش می کنند تا بتوانند فروش بیش‌تری داشته باشند. نکته قابل توجه این است که این افراد تغییر و تحولات بازار ارز را به برگزاری کلاس های آموزشی ترجیح می دهند. در واقع قیمت محصولاتی که عرضه می شود با نرخ روز ارز متناسب سازی می شود.

به بیان ساده تر، آن‌چه برای برگزارکننده این رویداد اهمیت دارد، صرفاً کسب درآمد است. این که بتواند در جریان روزهای برگزاری این رویداد فروش هرچه بیش‌تر را ثبت کند، اهمیت بیش‌تری دارد. مهم فروختن انواع تجهیزات کمپینگ از جمله چادرها، کیسه‌های خواب، اجاق‌های قابل‌حمل، ظرف و ظروف پخت‌وپز و میز و صندلی های قابل حمل است.

در این شرایط به نظر می رسد برگزارکننده این رویداد به جای برگزاری نمایشگاهی با عنوان کمپینگ و آفرود، باید کمی شجاعت و صداقت داشته باشد و صراحتاً بگوید که هدف برگزاری چیزی شبیه به جمعه بازار است. باقی اهداف و برنامه هایی که ذکر می شود برای کلاس کار است و تا امروز و پس از برگزاری ۶ دوره نمایشگاه، هنوز هیچ کلاسی برگزار نشده است. با این تفاسیر آیا نمایشگاه کمپینگ و آفرود چیزی جز جمعه بازار می تواند باشد؟

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه