// کد مطلب: ۱۶۸۸۳۰

قیمت خودرو | قیمت خودرو وارداتی

ریزش قیمت وارداتی ها تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؟

ریزش قیمت وارداتی ها تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

این روزها قیمت بازار آزاد خودروهای وارداتی دائماً ارزان می شود، حال سوال این است که این روند کاهشی تا چه زمانی گریبان گیر وارداتی ها خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز: خوشبختانه مدتی است که بازار خودرو رو به پایین شده و شاهد کاهش روزانه قیمت های اعلامی تمامی خودروها اعم از تولیدی، مونتاژی و وارداتی هستیم. ادامه دار بودن این جو کاهشی در بازار پرتلاطم خودرو موجب می شود تا احتکار کنندگان و سوداگران از ترس بیشتر متضرر شدن، چوب حراج به دارایی ها خود بزنند و آن ها را با قیمت های پایین تری نسبت به ماه های قبل به فروش برسانند.

حال اما سوال اصلی و مهم این است که روند کاهشی قیمت های اعلامی در بازار خودروهای وارداتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مناسب ترین زمان برای خرید وارداتی ها چه موقعی فرا می رسد؟

 

ریزش قیمت وارداتی ها تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که با توجه به موجود بودن تعداد زیادی از وارداتی ها در گمرکات کشور و انبار واردکنندگان، به زودی شاهد متوقف شدن نرخ نزولی بازار خودروهای وارداتی نخواهیم بود چرا که تحویل آن ها شدت گرفته و تعداد فروشندگان نیز نسبت به قبل بیشتر شده.

به دنبال این قضیه میزان عرضه از تقاضای موجود در بازار پیشی می گیرد و همین امر نیز موجب می شود تا قیمت ها همچنان افت کند.

البته ناگفته نماند که ادامه دار شدن سیر نزولی قیمت وارداتی ها در صورتی خواهد بود که تنشی در منطقه به وجود نیاید و نوسان هیجانی نیز قیمت ارز را تهدید نکند.

 

خودروهای وارداتی چه زمانی گران می شوند؟

اما نکته مهم در مورد ارزانی خودروهای وارداتی، زمان کمیاب شدن و سپس گران شدن آن هاست. با توجه به بسته شدن ثبت سفارش خودرو و دیگر کالاها توسط یک مقام وزارت صمت که مدتی است مشکلاتی را برای وارد کنندگان به وجود آورده، احتمالاً عرضه بعدی خودروهای وارداتی به زودی اتفاق نیافتد.

در نتیجه می توان گفت که عدم عرضه مداوم و با برنامه خودرو در سامانه می تواند باعث افزایش میزان تقاضا و رشد مجدد قیمت ها شود.

بنابراین می توان حدس زد که کمتر ۲ ماه دیگر، پس لرزه های بسته شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بازار را تکان خواهد داد.

 

مناسب ترین زمان برای خرید وارداتی ها کی فرا می رسد؟

با توجه به نکات گفته شده می توان پیش بینی کرد که بهترین زمان برای خرید خودروهای وارداتی دقیقاً هنگام عرضه بعدی سامانه یکپارچه است. زیرا در آن موقع افراد جدید نیز قادر به ثبت نام خودرو می شوند و افراد کمی برای خرید خودروی وارداتی به بازار مراجعه می کنند. لذا با کاهش تقاضا در بازار، وارداتی ها کمترین قیمت خود را تجربه می کنند تا زمان مناسب برای خرید آن ها مهیا شود.

 

سوالات متداول

ریزش قیمت وارداتی ها تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؟

با توجه به موجود بودن تعداد زیادی از وارداتی ها در گمرکات کشور و انبار واردکنندگان، به زودی شاهد متوقف شدن نرخ نزولی بازار خودروهای وارداتی نخواهیم بود چرا که تحویل آن ها شدت گرفته و تعداد فروشندگان نیز نسبت به قبل بیشتر شده.

 

خودروهای وارداتی چه زمانی گران می شوند؟

عدم عرضه مداوم و با برنامه خودرو در سامانه می تواند باعث افزایش میزان تقاضا و رشد مجدد قیمت ها شود. بنابراین می توان حدس زد که کمتر ۲ ماه دیگر، پس لرزه های بسته شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بازار را تکان خواهد داد.

 

مناسب ترین زمان برای خرید وارداتی ها کی فرا می رسد؟

بهترین زمان برای خرید خودروهای وارداتی دقیقاً هنگام عرضه بعدی سامانه یکپارچه است. زیرا در آن موقع افراد جدید نیز قادر به ثبت نام خودرو می شوند و افراد کمی برای خرید خودروی وارداتی به بازار مراجعه می کنند.

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه