// کد مطلب: ۱۷۰۴۰۰

واردات خودرو | واردات خودرو نیسان | نامی خودرو

اولین نیسان برقی به ایران آمد | معرفی نیسان آریا در مشهد

اولین نیسان برقی به ایران آمد | معرفی نیسان آریا در مشهد
لینک کوتاه کپی شد

نامی خودرو یک از شرکت های وارد کننده محصولات نیسان است که با یک محصول تمام برقی جدید پا به نمایشگاه خودرو مشهد گذاشته است.

به گزارش طلانیوز: خودرو های برند نیسان از ابتدای شروع دور جدید واردات همواره مورد توجه بوده و تا کنون بسیاری از محصولات این شرکت در سامانه خودرو های وارداتی و سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه شده اند.

با اینکه شرایط عرضه خودرو های برقی بسیار جذاب تر از خودرو های بنزینی است، اما شاهد حضور خودرو های برقی نیسان نبوده ایم. اما در نمایشگاه خودروی مشهد امسال شرکت از یک خودروی تمام برقی نیسان با نام نیسان آریا رونمایی کرده است و احتمالا به زودی شاهد حضور این محصول در خیابان ها هستیم.

واردات نیسان

نیسان آریا یک کراس اوور تمام برقی است که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در بازار های جهانی عرضه شده و از این حیث خودرویی کاملا بروز مدرن محسوب می شود و تا کنون توانسته آمار فروش خوبی را از خود در بازار های جهانی جای بگذارد.

 

مشخصات فنی اولین نیسان برقی بازار ایران

نیسان آریا در بازار های جهانی دارای نسخه ها و تیپ های مختلفی است اما و نمونه ای که قرار است در بازار ایران عرضه شود دارای یک پیشرانه برقی است که می تواند ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیرو را به چرخ های جلو منتقل کند. اولین نیسان برقی بازار ایران قادر است تا با یکبار شارژ مسافتی در حدود ۶۲۳ کیلومتر را پیمایش کند که عدد بسیار خوبی در میان خودرو های برقی به حساب می آید.

واردات نیسان

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله است که سواری نرمی برای سرنشینان به ارمغان می آورد. البته ناگفته نماند شرکت نامی خودرو برنامه دارد تا نسخه دو موتوره و AWD نیسان آریا را نیز در بازار ایران عرضه کند که نمونه ای که به نمایشگاه آمده هم از این نسخه است.

 

طراحی کلی

نیسان آریا در بخش طراحی بیرونی از سبک طراحی خودرو های روز دنیا پیروی می کند و می توان سبک طراحی خودرو های تمام برقی را نیز در نیسان آریا دید. از طرفی سبک طراحی جلو و عقب اولین نیسان برقی بازار ایران، به دلیل استفاده از خطوط شکسته و گوشه های تیز چهره ای به نسبت خشن را به نیسان آریا داده است.

واردات نیسان

اما در طراحی داخل کابین این خودرو خبری از سبک طراحی خشن و عجیب و غریب نیست و با پا گذاشتن به داخل کابین نیسان آریا می توان سبک طراحی به روز و عامه پسندی را مشاهده کرد. یکی از نکات جالبی که در این خودرو دیده می شود این است که اکثر دکمه های این خودرو به صورت لمسی طراحی شده اند. نکته ی دیگری که طراحی اولین نیسان برقی را خاص می کند این است که بخشی از کنسول وسط این خودرو قابلیت باز و بسته شدن دارد که در نوع خود طراحی منحصر به فردی است.

واردات نیسان

 

امکانات ایمنی و رفاهی نیسان آریا

اولین نیسان برقی بازار ایران قرار است با کوهی از آپشن در ایران عرضه شود که از جمله این امکانات می توان به؛ ۶ کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای) ، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پایش وضعیت خودرو های اطراف، رادار خط خوان، سیستم حرکت بین خطوط، اتوپارک، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، ترمز پارک برقی، سیستم پایش هشدار خواب آلودگی راننده و… اشاره کرد.

 

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

 

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

واردات نیسان

 

 

/منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه