// کد مطلب: ۱۶۴۲۵۴

رپرتاژ اگهی /

بررسی صرافی های ارز دیجیتال جایگزین: DEXها، CEXها، و فراتر از آن

بررسی صرافی های ارز دیجیتال جایگزین: DEXها، CEXها، و فراتر از آن
لینک کوتاه کپی شد

بازار ارزهای دیجیتال در طول سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. امروزه انواع مختلفی از صرافی‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند که هر کدام خدمات و قابلیت‌های متفاوتی را به معامله‌گران ارائه می‌کنند.

برای اینکه یک معامله‌گر بتواند در این بازار معاملات موفقی انجام دهد پیشنهاد می‌شود بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کند.

صرافی‌های انواع مختلفی دارند، برخی از آنها کاربری آسانی ارائه می‌دهند درحالی‌که برخی از آنها طراحی پیچیده‌تری دارند و برای معامله‌گران حرفه‌ای ساخته شده‌اند.

انواع صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال در حالت کلی به ۶ دسته تقسیم می‎‌شوند. هر یک از این صرافی‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و خدمات خوبی به کاربران خود ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه اولین گام شروع معاملات ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی رمزارز دیجیتال معتبر است، بهتر است مطمئن‌ترین صرافی را انتخاب کنید.

صرافی های غیرمتمرکز (DEX)

43

هیچ نهاد واحدی مبادله ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های غیرمتمرکز کنترل نمی‌کند. این نوع پلتفرم به‌صورت خودکار و از طریق قراردادهای هوشمند روی بلاک‌چین اجرا می‌شود. Uniswap یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های صرافی غیرمتمرکز است که ۰.۰۰۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. از آنجایی که هیچ واسطه‌ای در مبادلات رمزنگاری غیرمتمرکز وجود ندارد، کارمزدها کمتر بوده، امنیت بالاتر بود و شما از حریم خصوصی بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

صرافی های متمرکز (CEX)  

صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کنند و خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌کنند. با استفاده از یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال، باید به شخص ثالثی برای مدیریت پول خود اعتماد کنید. این نوع صرافی به فیات امکان تبادل ارزهای دیجیتال را می‌دهد و حتی ممکن است شما را در برابر سرقت بیمه کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از صرافی‌های متمرکز، دسترسی به پشتیبانی مشتری است که از تجارت کریپتوها مهم‌تر است. بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته باز است و ممکن است نیاز به مشاوره داشته باشید.

صرافی های ترکیبی (HEX)

صرافی‌های ترکیبی از بهترین ویژگی‌های صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز برای ایجاد یک پلتفرم با کاربری آسان است سود می‌برد. معمولاً سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و افرادی که با معاملات کریپتویی آشنایی دارند از صرافی‌های ترکیبی مانند Qurrex استفاده می‌کنند.

بروکرها (brokerage)

بروکرهایی مانند Robinhood در دسته چهارم انواع صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارند که ابزارهای مالی سنتی مانند سهان و ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تعداد ارزهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها محدود است و کارمزدهای بالایی دارند.

صرافی P2P

صرافی‌های P2P یا صرافی‌های همتا به همتا به شما این امکان را می‌دهند که ارزهای دیجیتال را مستقیماً با یکدیگر مبادله کنید. در این نوع مبادله، خریداران و فروشندگان قادر به مذاکره با یکدیگر هستند. صرافی طیف وسیعی از روش‌های پرداخت را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما باید یک فروشنده قابل‌اعتماد با بررسی‌های خوب پیدا کنید.

صرافی‌های متمرکزی مانند Binance وجود دارند که معاملات P2P را نیز ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند مستقیماً از طریق پلتفرم با یکدیگر فوتبال خریداری کنند.

صرافی های OTC

44

صرافی‌های OTC یا پلتفرم‌هایی که برای مشتریان با ارزش خالص طراحی شده‌اند، مقادیر زیادی ارز دیجیتال را به تصویر می‌کشند. صرافی‌های OTC به مؤسسات پشتیبانی کامل از مشتری و راه‌حل‌های مشتری ارائه می‌دهند.

جمع بندی

بیش از ۷۰۰ صرافی در سراسر جهان وجود دارد که انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال را کمی سخت می‌کند. این پلتفرم معاملاتی قابلیت‌های متفاوت و ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را با ابزارهای مختلف بخرید و بفروشید. ممکن است آنها را کمی شبیه به هم بیابید، اما باید تفاوت‌ها را بدانید تا بهترین پلتفرم را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه