// کد مطلب: ۱۶۴۳۲۰

رپورتاژ آگهی/

دامیننس بیت کوین چیست؟ راهنمای جامع+کاربردها

دامیننس بیت کوین چیست؟ راهنمای جامع+کاربردها
لینک کوتاه کپی شد

دامیننس بیت کوین، ابزاری برای تشخیص ارزش بیت کوین نسبت به کل بازار است. با بررسی این نمودار، می‌توان فهمید که بیت کوین چه تاثیری روی سایر ارزها و میزان معامله آن‌ها دارد. علاوه‌‌بر این، برای تحلیل‌های بلند مدت و طراحی استراتژی‌های استکینگ، نمودار دامیننس بیت کوین اهمیت بسیاری خواهد داشت. به‌ همین دلیل بسیاری از تحلیل‌گران و معامله‌گران، برای پیش‌بینی جهت بازار و قیمت بیت کوین، به سراغ استفاده از دامیننس بیت کوین می‌روند.

البته که برای بررسی دامیننس بیت کوین‌، حتما باید به سراغ مارکت کپ‌های معتبری بروید تا اطلاعات اشتباه، مسیر شما را عوض نکند! برای آشنایی با این منابع و نحوه استفاده از دامیننس کوین، فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید. 

دامیننس بیت کوین؛ نموداری از سلطه پادشاه کوین‌ها

دامینسس بیت کوین شاخصی است که نشان می‌دهد چه مقدار از ارزش کل بازار، در اختیار بیت کوین است. به‌عنوان مثال اگر میزان سلطه بیت کوین 30 درصد است، یعنی 30 درصد از ارزش کل بازارهای ارز دیجیتال در سلطه بیت کوین است و 70 درصد دیگر را سایر ارزها تشکیل می‌دهند. ابزار Bitcoin Dominance برای درک روند قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها بسیار مفید خواهد بود.

به‌عنوان مثال زمانی که سلطه بیت کوین در بازار در حال افزایش است، سایر آلت کوین‌ها دچار روند نزولی می‌شوند. به زبانی ساده‌تر، ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست می‌دهند. اما زمانی که دامیننس بیت کوین در حال کاهش باشد، ارزش سایر آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین بیشتر خواهد شد. اگر از سرمایه‌گذاران آلت کوین‌ها باشید، این نمودار به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌گذار‌ی‌های دقیق‌تری انجام دهید. 

37

بررسی ارتباط مارکت کپ و دامیننس بیت کوین با یک فرمول جادویی!

برای محاسبه دامیننس بیت کوین در بازار کریپتو، به دو عامل مهم که ارزش بیت کوین و ارزش کلی بازار است نیاز داریم. به‌صورت کلی، بیت کوین به‌عنوان مهم‌ترین ارز در بازار، تاثیر بسیاری روی جهت بازار دارد؛ زیرا اولین و مهم‌ترین رمز ارز دنیای کریپتو است. برای محاسبه شاخص مارکت کپ، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید: 

مارکت کپ ارز دیجیتال = قیمت فعلی هر توکن * تعداد کل توکن های استخراج شده

علاوه‌بر این، برای به دست آوردن دامیننس بیت کوین که یک عدد درصدی است، باید مارکت کپ کل بیت کوین را تقسیم بر کل مارکت کپ کنید. سپس این عدد را ضربدر 100 کرده تا حاصل نهایی به دست آید. این عدد به سرمایه گذاری بهتر شما کمک می‌کند و استراتژی را به سمت کسب درآمد سوق می‌دهد. 

دامیننس بیت کوین چطور روی سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد؟

فرض کنید فردی قصد خرید 10 بیت کوین و استیک آن را برای مدت طولانی دارد. ارزش این ارز همواره بالاست، اما با این سرمایه هنگفت می‌توان به سراغ ارزهای مهم‌تری رفت؟ برای پاسخ به این سوال مهم و انجام یک سرمایه گذاری موفق، فقط کافی است دامیننس بیت کوین را بررسی کنید. این شاخص به شما می‌گوید که در‌حال‌حاضر بیت کوین چه سهمی از بازار را دارد و چقدر احتمال دارد طی چند روز آینده، ارزش آن بیشتر شود. 

38

بررسی معایب دامیننس کوین؛ از امکان دستکاری تا احتمال کنار گذاشته شدن!

دامیننس بیت کوین نیز مانند بسیاری از شاخص‌ها در دنیای ارز دیجیتال، در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد. برای مثال این نمودار از بازار ارزهای سنتی وارد کریپتو شده است، در‌نتیجه کاملا قابل‌اعتماد نیست. برای مثال در بازار سنتی، برای فهمیدن ارزش یک شرکت با محاسبه قیمت سهام آن در کل انتشار سهام، از فرمول‌های متعددی استفاده می‌شود، اما معادله در بازار بیت کوین متفاوت است. 

در بازار کریپتو، ابتدا باید ارزش کل بیت کوین بررسی شود و سپس مقدار بیت کوینی که در حال خرید و فروش است. از طرفی ممکن است تعدادی از بیت کوین‌ها به دلیل خطای شبکه‌های بلاکچینی در شبکه گم شده باشند. ‌به‌ همین خاطر نمی‌توان ارزش را کاملا دقیق مشخص کرد، اما در بازارهای سنتی به‌ دلیل کنترل متمرکز روی سهام، میزان ارزش نسبت به بازار کاملا واضح است. 

با دو منبع معتبر برای بررسی دامیننس بیت کوین آشنا شوید

سایت‌های بسیاری نمودار دامیننس تتر یا بیت کوین را ارائه می‌دهند، اما کلیه آن‌ها معتبر نیستند. این نمودارها ممکن است قدیمی باشد و شما برای تدوین استراتژی، نیاز به نمودار لحظه‌ای و دقیق دامیننس بیت کوین دارید. دو وب‌سایت Coinmarketcap و Tradingview منابع معتبری برای بررسی نمودار بایننس کوین هستند. در این سایت‌ها علاوه‌بر بررسی دامیننس بیت کوین،‌ می‌توانید اطلاعات دیگری برای طراحی استراتژی استخراج کنید. 

دامیننس بیت کوین؛ شاخصی مفید برای تعیین استراتژی‌ها

دامیننس بیت کوین ابزاری کاربردی برای تحلیل میزان ارزش بیت کوین نسبت به بازار است؛ اما بهتر است برای تدوین استراتژی، موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید. هرچه از ابزارهای تکنیکال بیشتری استفاده کنید، احتمال شکست خوردن استراتژی کمتر می‌شود و به سمت کسب درآمد سوق پیدا خواهید کرد. علاوه‌بر این، در کنار دامیننس بیت کوین می‌توانید از دامیننس تتر نیز کمک بگیرید؛ زیرا این دو ارز رقبای یکدیگر محسوب می‌شوند. 

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه