// کد مطلب: ۱۶۵۶۹۲

رپرتاژ اگهی /

چطور به بازار مجازی طلا ورود کنیم؟

چطور به بازار مجازی طلا ورود کنیم؟
لینک کوتاه کپی شد

تکنولوژی در این روز‌ها در همه بخش‌های زندگی ما حضور دارد و با استفاده از آن بخش‌های مختلف زیست ما را آسان‌تر می‌کند. برای مثال ما حتی می‌توانیم سرمایه‌گذاری و پس‌انداز خود را به کمک تکنولوژی و از طریق بازار مالی مجازی پیش ببریم که هم سرعت بالاتری دارد و هم شفافیت و دقت در آن بیشتر است. یکی از مهم‌ترین بازارهای مجازی مالی در ایران بازار مجازی طلا است که در این نوشته به بررسی آن می‌پردازیم. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه سرمایه‌گذاری آنلاین طلا داشته باشید و به بازار‌های مجازی طلا ورود پیدا کنید. با ما همراه باشید.

بازار مجازی طلا چیست؟

بازار مجازی طلا تشکیل شده از پلتفرم‌های خرید و فروش طلا است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت غیرحضوری و آنلاین طلا را بخرند و بفروشند. این بازار‌ها تحت نظر سازمان‌های نظارتی مثل اتحادیه طلا و جواهر ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و با مجوز‌ آن‌ها فعالیت می‌کنند و بستری امن را برای تمام کاربران ارائه می‌دهند.

در بازار مجازی طلا انواع مختلفی از طلا خرید و فروش می‌شود؛ از طلای آب شده و شمش گرفته تا طلای زینتی و انواع سکه طلا. ممکن است این پلتفرم‌ها تنها طلا را به فروش برسانند و فرایند خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم کنند یا اینکه بستری برای معاملات را در دسترس قرار دهند.

روش‌های ورود به بازار طلای مجازی

برای اینکه بتوانید به بازار آنلاین طلا وارد شوید چند راه پیش روی خود دارید:

  1. خرید طلای آب شده در سامانه‌های معاملاتی
  2. ورود به بازار بورس و خرید طلا از آن
  3. خرید طلا در فارکس

هر یک از این بازار‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و به همین خاطر در ادامه آن‌ها را به طور دقیق بررسی می‌کنیم.

خرید طلای آب شده آنلاین از سامانه‌های معاملاتی

خرید طلای آب شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و پس انداز در ایران است. این نوع طلا که از ذوب شدن طلاهای شکسته و شمش‌ها به دست می‌آید، دوباره قالب‌گیری می‌شود و در بازار خرید و فروش دارد. مزیت مهم طلای آب شده برای سرمایه گذاری این است که در هنگام خرید نیازی به پرداخت اجرت ساخت ندارید و در هنگام فروش نیز با عیار ثابت آن را به فروش می‌رسانید. بنابراین هیچ هزینه اضافه‌ای در خرید طلا پرداخت نخواهید کرد.

برای اینکه بتوانید طلای آب شده را آنلاین بخرید باید به سراغ سامانه‌های معاملات طلای آب شده معتبر بروید و با دقت شرایط خرید، فروش، تسویه، قیمت‌ها، روند پشتیبانی و قوانین و مقررات آن‌ها را بررسی کنید. پس از ثبت‌نام و احراز هویت در یکی از این سامانه‌ها می‌توانید خرید طلای آب شده را به صورت آنلاین انجام دهید.

مزایا و معایب خرید آنلاین طلای آب شده

مزایا:

  • خرید و فروش طلای آب شده بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار انجام می‌شود.
  • طلای آبشده اجرت ساخت و مالیات بر ارزش افزوده ندارد.
  • می‌توانید طلای آب شده را در وزن‌های بسیار کم خریداری کنید یا با وزن دلخواه خود بفروشید.
  • می‌توانید در سامانه‌های آنلاینی که قابلیت ثبت سفارش دارند، در قیمت خرید یا فروش دلخواه خود طلا را در بهترین زمان خرید و فروش کنید.
  • بیشتر این سامانه‌ها امکان تحویل فیزیکی را هم فراهم کرده‌اند و می‌توانید طلای خود را دریافت نمایید.

معایب:

اگر طلای آب شده را از سامانه‌های معتبر خریداری نکنید ممکن است طلایی با عیار پایین یا بدون کیفیت را بخرید. به همین خاطر لازم است که سامانه‌ای را انتخاب کنید که مجوز‌های لازم را دارد و در صورت وجود اختلالی در سامانه، پشتیبانی آن در دسترس است.

خرید آنلاین طلا در بورس

یکی دیگر از راه‌های ورود به بازار مجازی طلا، ورود به بازار بورس و خرید انواع طلا در آن است. روش‌های خرید طلا در بورس عبارت‌اند از:

  • خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا که نوعی سرمایه‌گذاری مشترک هستند و می‌توانید در آن‌ها سهام بخرید.
  • خرید گواهی سپرده سکه یا شمش که به جای دارایی فیزیکی سندی تهیه می‌کنید که شما مالک آن قطعه شمش یا سکه هستید.
  • استفاده از قرداد‌های اختیار معامله سکه که در آن نیاز به کد مشتقه کالا نیاز دارید.

پیشنهاد می‌کنیم شرایط هر یک از این روش‌ها را به خوبی مطالعه کنید تا بتوانید با سازوکار خرید طلا در بورس آشنا شوید.

مزایا و معایب خرید مجازی طلا در بورس

مزایا:

  • خرید آنلاین طلا در بورس بسیار ساده و سریع است و همه فرایند‌ها در آن شفاف هستند.
  • شما می‌توانید دارایی خود را به صورت غیر فیزیکی داشته باشید و نیازی به تامین امنیت آن ندارید.
  • نقدشوندگی و سرعت تبدیل به پول در روش خرید طلا در بورس بالا است و می‌توانید خیلی ساده دارایی خود را بفروشید.
  • در این روش نیازی به سرمایه زیاد برای شروع ندارید. هم‌چنین مالیات و کارمزد ساخت نیز پرداخت نمی‌کنید.

معایب:

  • همان‌طور که ریسک خرید طلا در بورس بسیار پایین است، از سویی سود دهی زیادی هم ندارد.
  • در این روش باید هزینه‌های جانبی مثل کارمزد کارگذاری‌ها و هزینه انبارداری را پرداخت کنید.

خرید طلای مجازی در بازار فارکس

بازار جهانی فارکس بستری است که روزانه افرادی از سرتاسر جهان در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و امکان خرید طلا در فارکس برای ایرانیان نیز وجود دارد. برای اینکار باید یک بروکر یا کارگزاری را انتخاب کنید که امکان معامله طلا را نیز فراهم می‌کند. پس از ثبت‌نام بازار مد نظر خود را انتخاب نمایید و شروع به سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش کنید.

مزایا و معایب خرید طلا در فارکس

مزایا:

  • معاملات طلا در فارکس، در محیطی بسیار ساده انجام می‌شود.
  • یکی از مزایای این معاملات مشخص بودن قیمت‌ها است. در این بازار قیمت‌ها مشخص‌اند و چانه‌زنی برای کاهش یا افزایش قیمت وجود ندارد.
  • بازار فارکس این امکان را مهیا می‌کند که معامله‌گران با استفاده از اهرم سرمایه اولیه خود را چندبرابر کرده و با پول بیشتری معامله کنند.
  • همچنین در این بازار می‌توان پوزیشن‌های خریدوفروش باز کرد؛ ابزاری که به معامله‌گران این امکان را میدهد که با باز کردن پوزیشن فروش، ‌در نزول بازار نیز کسب سود کنند.

معایب:

بازار فارکس بازای پر نوسان و پیچیده است که کار کردن با آن ممکن است برای بسیاری از افراد ساده نباشد. به همین دلیل باید پیش از شروع در آن به خوبی آموزش ببینید. هم‌چنین بروکر‌های مختلف در این بازار فعالیت دارند و گاهی رقابت آن‌ها بازار و شرایطش را به هم می‌ریزد. هم‌چنین ممکن است محدودیت‌هایی برای تریدر‌های ایرانی به واسطه تحریم‌ها وجود داشته باشد.

نکات ورود به بازار طلای مجازی

تا به حال با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در طلای مجازی آشنا کردیم. در ادامه نکاتی را به شما یادآور می‌شویم که در این راستا به شما کمک خواهند کرد:

  • از سامانه‌های خرید و فروش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا بروکر‌های معتبر استفاده کنید که مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند.
  • سرمایه‌گذاری خود را در بازه‌های زمانی مختلف رصد کنید؛ اما سعی کنید تصمیم‌گیری هیجانی نداشته باشید. بازار طلا همواره نوسان‌های دوره‌ای را تجربه می‌کند و تصمیم‌گیری احساسی می‌تواند باعث ضرر شما شود.
  • سعی کنید به موارد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنایی داشته باشید و دانش خود را در سرمایه‌گذاری طلا بیشتر کنید.

جمع‌بندی

در این نوشته به این سوال پاسخ دادیم که بازار طلای مجازی چیست و چگونه به بازار مجازی طلا ورود کنیم. سپس سه روش مختلف خرید آنلاین طلا در ایران را برای شما توضیح دادیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کردیم. امیدواریم این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه