// کد مطلب: ۱۶۶۳۹۷

رپرتاژ اگهی /

طلا بخریم یا سکه پارسیان؟

طلا بخریم یا سکه پارسیان؟
لینک کوتاه کپی شد

کمتر کسی است که نداند پس انداز کردن یکی از راهکارهای موثر برای تامین آینده مالی است. پس انداز کردن با روش های مختلفی امکانپذیر است که خرید طلا و سکه جزء آن ها به شمار میروند. یکی از سوالات بسیاری از افراد این است که طلا بخریم یا سکه پارسیان؟ اگر شما نیز برای پس انداز یا سرمایه گذاری بین این دو مردد هستید این مطلب را دنبال کنید.

مزایای خرید سکه پارسیان

سکه های پارسیان که در واقع سکه ‌های طلا با وزن‌ های پایین هستند در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. افرادی که به سرمایه گذاری در سکه تمایل دارند این روزها علاقه زیادی به سکه های پارسیان نشان می دهند. دلیل محبوبیت بالای این سکه ها تنوع وزنی و قیمت مناسب آن ها است اما مزایای خرید سکه های پارسیان به این موارد خلاصه نمی شوند. در ادامه مهم ترین مزایای خرید سکه پارسیان را بیان میکنیم.

  • عدم وجود حباب

یکی از مهم ترین مزایای خرید سکه پارسیان عدم وجود حباب در قیمت آن است. همانطور که میدانید حباب به مفهوم اختلاف قیمت واقعی سکه با قیمت بازار است. سکه های بهار آزادی عموما حباب زیادی دارند و خرید آن ها نسبت به سکه های پارسیان پر ریسک تر است. سکه های پارسیان به علت تنوع وزنی و قدرت نقدشوندگی بالایی که دارند فاقد حباب قیمتی هستند.

  • نقدشوندگی بالا

سکه پارسیان از نقدشوندگی بالایی برخوردار است. شما به راحتی و بدون محدودیت می توانید این سکه ها را در طلافروشی ها به فروش برسانید و در این زمینه با محدودیتی مواجه نخواهید بود. این موضوع به دلیل تنوع وزنی و قیمت مناسب این سکه ها است.

  • هدیه ای مناسب

در پاسخ به این سوال که طلا بخریم یا سکه پارسیان اگر قصد هدیه دادن به شخصی را دارید با توجه به قیمت بالای طلا خرید سکه پارسیان برای شما مقرون به صرفه تر است. از سکه های پارسیان می توانید به عنوان هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار برای مناسبت های مختلف استفاده کنید.

  • ریسک‌پذیری پایین

طلا همیشه یک کالای بسیار با ارزش و امن بوده است. سکه پارسیان نیز نوعی از طلا به شمار میرود به همین دلیل خرید آن ریسک بالایی ندارد. با خرید سکه پارسیان می توانید به حفظ سرمایه خود در طولانی مدت کمک کنید.

  • نگهداری آسان و قابل حمل بودن

سکه های پارسیان وزن های سبکی دارند به همین دلیل نگهداری و حمل آن ها آسان است. شما می توانید این سکه ها را در صندوق امانات بانک یا منزل خود به راحتی نگهداری کنید.

  • تنوع در طرح و نقش

سکه های پارسیان در طرح ها و نقش های متنوعی تولید می شوند. این تنوع باعث می شود که شما بتوانید سکه ای با طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

29

مزیت خرید سکه

معایب خرید سکه پارسیان

خرید سکه پارسیان در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز هست که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. قیمت تمام شده بالاتر از طلای خام

یکی از معایبی که در مورد خرید سکه پارسیان وجود دارد قیمت تمام شده بالاتر از طلای خام است. در تعیین قیمت سکه پارسیان 7 درصد سود فروشنده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته می شود.

  1. عدم تناسب با اهداف سرمایه‌گذاری بلندمدت

به دلیل عیار پایین تری که سکه پارسیان نسبت به طلا دارد رشد سرمایه‌گذاری بلندمدت آن کمتر خواهد بود. اگر به دنبال رشد سرمایه‌گذاری بلندمدت بیشتری هستید خرید طلا برای شما گزینه بهتری است.

  1. نوسانات قیمت طلا

همانطور که میدانید بازار طلا همیشه با نوسان همراه است. این نوسانات قیمتی طلا می توانند روی قیمت سکه پارسیان نیز تاثیر بگذارند.

  1. عدم ضمانت توسط بانک مرکزی

سکه بهار آزادی توسط بانک مرکزی ضمانت می شود اما این موضوع در مورد سکه پارسیان صدق نمیکند. اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شود بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی را در قبال آن قبول نمیکند.

مزایای خرید طلا

در راستای پاسخ به سوال طلا بخریم یا سکه پارسیان شما را با مزایا و معایب خرید سکه پارسیان آشنا کردیم. اکنون قصد داریم در مورد مزایای سرمایه گذاری در طلا با شما عزیزان صحبت کنیم.

  • حفظ ارزش پول

بسیاری از افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به سرمایه گذاری در طلا می کنند. با خرید طلا شما می توانید ارزش پول خود را در مقابل تورم حفظ کنید.

  • نقدینگی بالا

طلا یک دارایی بسیار ارزشمند محسوب می شود و نقدینگی آن بالا است. شما به راحتی و در کمترین زمان می توانید طلای خود را به پول نقد تبدیل کنید. این موضوع باعث شده که طلا یک گزینه بسیار جذاب برای سرمایه گذاران باشد.

  • تقاضای جهانی

طلا هم به عنوان یک کالای سرمایه گذاری و هم به عنوان یک آیتم زینتی استفاده می شود. این مسئله موجب شده که تقاضا برای خرید آن در سطح جهان بسیار بالا باشد. در پاسخ به این سوال که طلا بخریم یا سکه پارسیان باید بگوییم که اگر قصد استفاده از طلا به عنوان کالای زینتی را دارید سکه پارسیان انتخاب مناسبی برای شما نیست و بهتر است پول خود را در طلا سرمایه گذاری کنید.

  • ماندگاری بالا

طلا در دسته فلزهای بسیار بادوام قرار می گیرد و ماندگاری بالایی دارد. طلا به سادگی خراب نمی شود و اگر به دنبال دارایی های ماندگار هستید طلا یک گزینه ایده آل برای شما محسوب می شود.

  • تنوع در طرح ها و مدل ها

اگر سری به طلافروشی ها بزنید قطعا با مدل های متنوعی رو به رو خواهید شد. طلا در طرح ها و مدل های متفاوتی تولید می شود و این تنوع آن می تواند سلیقه های مختلف را راضی کند.

معایب خرید طلا

 

برای اینکه بهتر در زمینه خرید طلا یا سکه پارسیان تصمیم بگیرید بد نیست کمی با معایب طلا نیز آشنا شوید.

  1. نوسانات قیمت

یکی از معایب سرمایه گذاری در طلا نوسانات قیمت آن است. بازار طلا نوسانات بسیاری دارد و این نوسانات می توانند باعث ضرر سرمایه گذاران کوتاه مدت شوند. این موضوع موجب شده که طلا یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب شود.

  1. ریسک‌های سیاسی و اقتصادی

قیمت طلا به طور مستقیم تحت تاثیر ثبات سیاسی و اقتصادی کشورها قرار می گیرد. این مسئله موجب می شود که قیمت آن مدام در حال تغییر باشد.

  1. هزینه‌های نگهداری

اگر قصد نگهداری طلا در مکان هایی مانند صندوق امانات بانک را داشته باشید هزینه هایی را برای شما در پی خواهد داشت. از آن گذشته بیمه کردن طلا در مقابل سرقت یا آسیب دیدگی نیز می‌تواند به هزینه‌های نگهداری آن اضافه کند.

  1. مالیات

در برخی از کشورها برای خرید و فروش طلا مالیات در نظر گرفته شده است. این مسئله می تواند در کاهش سود سرمایه‌گذاری موثر باشد.

 

 

30

معایب سرمایه گذاری در طلا

کدامیک برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟ طلا یا سکه پارسیان؟

 

در این متن در مورد مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه پارسیان با شما عزیزان صحبت کردیم. اینکه طلا بخرید یا سکه پارسیان تا حد زیادی به میزان بودجه و هدف شما از سرمایه گذاری بستگی دارد. اگر بودجه کمی در اختیار دارید سکه های پارسیان انتخاب های مناسب تری برای شما هستند.

 اگر در زمینه بودجه محدودیتی ندارید می توانید اقدام به خرید طلا کنید. چنانچه هم قصد سرمایه گذاری و هم استفاده به عنوان کالای زینتی را دارید طلا گزینه خوبی برای شما به شمار میرود به دلیل اینکه از سکه پارسیان تنها میتوان در جهت سرمایه گذاری و هدیه دادن استفاده کرد.

در زمان سرمایه گذاری در طلا با تنوع زیادی رو به رو هستید. به عنوان مثال می توانید در طلای زینتی، طلای دست دوم، شمش طلا، سکه طلا و گواهی سپرده سکه طلا سرمایه گذاری کنید. سکه های پارسیان نیز در تنوع وزنی زیادی موجود هستند که این موضوع دست شما را برای خرید با هر بودجه ای باز گذاشته است.

سخن آخر

سرمایه گذاری در طلا و سکه همیشه یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران بوده است. طلا یک فلز گرانقیمت است که روز به روز نیز ارزش آن افزایش پیدا میکند. با سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا می توانید ارزش پول خود را در مقابل تورم حفظ کنید بدون اینکه نیاز به آموزش های خاصی در این زمینه داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم شما را با مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه پارسیان آشنا کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید باید به روشنی هد‌فتان از سرمایه‌گذاری را مشخص نمایید.

اگر برای سرمایه گذاری در طلا و سکه به مشاوره نیاز دارید می توانید از کارشناسان حرفه ای تیم آقای سرمایه کمک بگیرید.

سوالات متداول

  • خرید کدامیک نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارد؟ طلا یا سکه پارسیان؟

خرید طلا نسبت به سکه پارسیان به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

  • عیار سکه پارسیان و سکه بهار آزادی چقدر است؟

عیار سکه پارسیان 18 و عیار سکه‌ بهار آزادی 22 است.

  • مهم ترین نکات در خرید سکه پارسیان کدامند؟

برای خرید سکه پارسیان باید به نکات مختلفی توجه کنید. از میان این نکات میتوان به مواردی مانند میزان کیفیت، اعتبار برند، خدمات پس از فروش و قیمت اشاره کرد.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه