// کد مطلب: ۱۶۷۱۱۹

رپورتاژ آگهی/

انواع طلا با اجرت کم برای سرمایه‌گذاری

لینک کوتاه کپی شد

طلا در اشکال فیزیکی مختلف مانند دست دوم، شکسته و آب‌شده، نوعی از سرمایه‌گذاری است که به شما کمک کند تا در برابر تنش‌های اقتصادی از سرمایه‌تان محافظت کنید.

طلا در اشکال فیزیکی مختلف مانند دست دوم، شکسته و آب‌شده، نوعی از سرمایه‌گذاری است که به شما کمک کند تا در برابر تنش‌های اقتصادی از سرمایه‌تان محافظت کنید. انتخاب بین هر یک از این اشکال سرمایه‌گذاری بسته به استراتژی شما، متفاوت خواهد بود. در ادامه بیشتر شما را با سرمایه‌گذاری روی اشکال طلا آشنا می‌کنیم. اگر قصد خرید طلا چه به صورت زینتی مثل زنجیر طلا کارتیه قسطی یا به صورت شمش یا سکه را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

چرا برای سرمایه‌ گذاری طلا بخریم؟

در ادامه، دلایل خرید طلا برای سرمایه‌گذاری را آورده‌ایم:

دسترسی و ذخیره‌سازی آسان و نقدینگی بالا

این فلز به‌راحتی در دسترس و قابل نگهداری است و نقدینگی بالایی دارد؛ زیرا در سطح دنیا معامله می‌شود. طلا را می‌توان به اشکال مختلف درآورد که آن را برای استفاده در جواهرات یا سایر کالاها ایده‌آل می‌کند.

حمل راحت

طلا در اشکال مختلف مانند شمش، سکه، قطعات آب‌شده و جواهرات نگهداری می‌شود. کمیاب، بادوام و دارای ارزش ذاتی است که آن را به یک دارایی فیزیکی مطمئن برای نسل‌های بعدی تبدیل می‌کند. معامله طلا به دلیل کمیاب و باارزش بودن، همیشه آسان است.

یک ارز جهانی

طلا یک ارز جهانی است که به هیچ کشور یا دولت خاصی وابسته نیست و در اکثر کشورهای جهان پذیرفته می‌شود. طلا به دلیل نادر بودن و قابلیت کنترل قیمت بازار، قیمت‌ آن تحت تأثیر میزان تقاضا و تمایل مردم برای خرید تغییر می‌کند.

متنوع‌سازی دارایی‌ها

سرمایه‌گذاری در طلا به‌عنوان تنوعی موثر در سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز بازنشستگی عمل می‌کند. توزیع پول در دارایی‌های مختلف مانند سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات ریسک را به حداقل می‌رساند. طی سال‌های اخیر، قیمت طلا افزایش یافته و آن را به گزینه‌ای مناسب برای تنوع‌بخشی پرتفوی تبدیل کرده است. خرید اقساطی با چک یکی از گزینه‌های مناسب طلا به نظر می‌رسد.

چه نوع طلای کم‌اجرتی را برای سرمایه‌گذاری بخریم؟

طلای آب‌شده

در این روش، طلاهای آسیب دیده و غیر قابل فروش در کوره‌های ریخته‌گری ذوب شده و به طلا آب شده تبدیل می‌شوند. این طلاها بدون هزینه‌های اضافی مانند اجرت ساخت و مالیات قابل خرید و فروش هستند. در نتیجه، عدم وجود هزینه‌های بسته‌بندی و ضرب است که در خرید و فروش شمش‌ها و سکه‌ها معمولا وجود دارد، باعث شده است تا سرمایه‌گذاری در طلای آبشده بسیار مورد استقبال قرار بگیرد.

طلای شکسته

این مدل از طلا به دلیل قیمت کمتر نسبت به طلاهای سالم و نو، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد. با خرید طلای شکسته، می‌توانید با یک سرمایه اولیه کم، مقدار بیشتری از طلا را در اختیار داشته باشید. این امکان برای شما در زمان فروش نیز سود بیشتری می‌دهد.

طلای دست‌دوم

طلا دست دوم به طلایی گفته می‌شود که پس از فروش به مصرف‌کننده و به واسطه مغازه‌دار یا فروشنده دیگری، مجددا به بازار عرضه می‌شود. این روش سرمایه‌گذاری نه تنها به افزایش سرمایه و حفظ ارزش پول کمک می‌کند، بلکه خریدار می‌تواند از آن برای مصرف شخصی خود نیز استفاده کند. از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم می‌توان به عدم وجود اجرت ساخت، عدم محدودیت در خرید و استفاده مجدد از آن اشاره کرد.

 

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در طلا به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله نقدینگی بالا، مقاومت در برابر تورم، حفظ ارزش در زمان تنش‌های اقتصادی، متنوع‌سازی دارایی‌ها و حفظ حریم خصوصی مالی، به عنوان یک گزینه محبوب برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

طلای آب شده، طلای شکسته و طلای دست دوم از جمله گزینه‌های پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در طلا هستند. انتخاب هر نوعی از این طلاها و خرید آن‌ها با انواع وام خرید کالا، بسته به استراتژی سرمایه‌گذاری، ریسک تحملی و هدف خاص اقتصادی افراد متفاوت خواهد بود.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه