// کد مطلب: ۱۶۷۸۰۷

رپرتاژ اگهی /

نکات مهم در هنگام فروش طلا

نکات مهم در هنگام فروش طلا
لینک کوتاه کپی شد

طلا یکی از ارزشمندترین و گرانبهاترین فلزاتی است که از دیرباز علاوه بر بحث زینتی و زیبایی، به عنوان یک روش سرمایه گذاری مطمئن نیز استفاده می شده است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به فروش طلای خود دارید، باید برخی نکات را در هنگام فروش به خاطر داشته باشید و با برنامه درست پیش بروید تا دچار ضرر مالی نشوید. در ادامه نکاتی را که می توانند به شما کمک کنند تا بیشترین میزان سود را از فروش طلای خود داشته باشید، در اختیارتان قرار می دهیم.

نکات مهم در هنگام فروش طلا

این روزها مردم علاوه بر اینکه انواع طلا زنانه، مردانه یا کودکانه را به دید زیورآلات زیبا نگاه می‌کنند، از آن در راستای افزایش مطمئن سرمایه خود نیز استفاده می کنند. خرید و فروش طلا نیاز به مهارت و تخصص دارد. تحلیل بازار و آگاهی از وضعیت تورم می تواند در این مورد بسیار کمک کننده باشد.

اگر تصمیم به فروش طلای خود دارید، باید زمان مناسبی برای آن انتخاب کنید تا متضرر نشوید. اگر بتوانید یک سری نکات مهم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را مد نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید، به احتمال بسیار زیاد می توانید بیشترین سود را از فروش طلای خود داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

1. انتخاب یک طلافروشی معتبر و بزرگ

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در فروش طلا، انتخاب یک مرکز طلافروشی بزرگ و معتبر است. این قطعا به سودآوری شما در فروش کمک زیادی خواهد کرد. در هر شهر، مراکز فروش طلای معتبری وجود دارد. به عنوان مثال اگر در تهران هستید، می‌توانید به مرکز خرید طلا در تهران مراجعه کنید. بنابراین در قدم نخست شما باید از میان بیشمار طلافروشی موجود در بازار، معتبرترین و بزرگ ترین آن را شناسایی کنید.

در صورتی که برای فروش طلا به سراغ طلافروشی های واسطه، کوچک و نامعتبر بروید، احتمال اینکه سرتان کلاه برود و طلای شما با قیمت پایینی خریداری شود، وجود دارد. بنابراین سعی کنید، هر چقدر هم که زمان زیادی برای این کار لازم باشد در نظر بگیرید و به دقت در مورد شرایط بازار و طلافروشی های مختلف تحقیق کنید.

معمولا طلافروشی های بزرگ به این جهت که خود صفر تا صد کار را برعهده دارند و با واسطه های کمتری سروکار دارند، پول خوبی برای خرید طلای شما پرداخت می کنند. در زیر لیستی از بهترین و معتبرترین مکان هایی را آماده کرده ایم که می توانید از طریق آن ها، اقدام به فروش طلای خود کنید:

  • طلافروشی های معتبر (طلافروشی های عضو اتحادیه که قیمت روز طلا را از طریق نمایشگرهای خود به اطلاع خریداران و فروشندگان می رسانند.) حتما پیش از فروش طلا از سابقه و تجربه کاری طلافروشی اطمینان حاصل کنید. سعی کنید قیمت روز طلا را از چند طلافروشی مختلف استعلام کنید و فقط به اطلاعات یک طلافروشی اکتفا نکنید.
  • پلتفرم های آنلاین که البته در انتخاب این پلتفرم ها نیز باید کاملا هوشیارانه و محتاطانه عمل کنید.
  • مراجعه به صرافی های معتبر و شناخته شده نیز می تواند برای فروش سکه طلا بهترین گزینه باشد.

2. تحقیق درباره قیمت روز طلا در بازار

نکته بسیار مهم دیگر در فروش طلا این است که قیمت روز طلا را به طور دقیق محاسبه کنید. برای این کار باید حتما از منابع معتبر کمک بگیرید. در این مورد ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما به سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کنید و قیمت لحظه ای طلا را از این طریق جویا شوید. این سایت قیمت عیار طلای خالص را به طور دقیق به شما نشان می دهد. (عیار طلا به معنای میزان خلوص آن است که هر اندازه بیشتر باشد، قیمت طلا نیز به همین میزان بیشتر می شود.)

3. بررسی دقیق نوع طلا

طلایی که در اختیار دارید می تواند ویژگی های بخصوصی داشته باشد. به عنوان مثال در برخی از جواهرات علاوه بر فلز گرانبهای طلا، از سنگ های قیمتی نیز استفاده شده است. برخی از طلافروشان ممکن است در زمان فروش این نوع جواهرات، وزن سنگ های به کار رفته در آن را نیز در قیمت نهایی آن محاسبه کنند. اما در زمان خرید همین طلا از فرد متقاضی فروش، وزن سنگ های تزئینی و نگین های آن را محاسبه نکنند و هزینه کمتری را بابت طلای شما پرداخت نمایند.

از این رو بهتر است پیش از فروش نهایی، طلا یا جواهرات خود را نزد یک فرد متخصص ببرید تا به طور کامل آن را بررسی و ارزیابی کند و ارزش گذاری درستی روی آن انجام دهد. اینگونه می توانید از سوءاستفاده افراد سودجو نیز جلوگیری کنید.

همچنین برخی از طلاجات توسط برندهای بسیار معتبر و گران قیمتی ساخته شده اند که این موضوع روی بهای نهایی آن ها تاثیرگذار است. در صورتی که طلای شما توسط یک فرد متخصص و معتبر بررسی شود، می توانید از میزان اعتبار و ارزش برند آن نیز مطلع شوید و محصول خود را با ارزش بیشتری به فروش برسانید.

4. در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز

یکی از مهم ترین مدارک در زمان خرید طلا، دریافت فاکتور فروش آن است. این فاکتور به شما کمک می کند تا در زمان نیاز به فروش مجدد آن با مشکلی روبرو نشوید. توجه داشته باشید که اگر بدون فاکتور خرید، اقدام به فروش طلا کنید، یا طلافروشان از خرید آن خودداری کرده و یا آن را با قیمت به مراتب پایین تری از شما خرید می کنند. به طور کلی فروش طلا بدون فاکتور شما را با مشکلات متعددی روبرو می کند و یا ممکن است برای نقد کردن پول آن با دردسر زیادی روبرو شوید.

5. از قبل وزن طلای خود را محاسبه کنید

بهتر است پیش از اینکه برای فروش طلا خود به طلافروشی مراجعه کنید، از قبل وزن آن را به کمک ترازو در خانه و یا در طلافروشی های نزدیک محل زندگیتان اندازه بگیرید. اگر چندین قطعه طلا دارید، وزن هر یک را به صورت مجزا اندازه گیری کنید و با اطلاعات کامل نزد طلافروشی های بزرگ بروید تا حین محاسبه وزن طلا توسط فروشنده و استفاده از اصطلاحات رایج طلافروشی، سردرگم نشوید.

در صورتی که احساس کردید یک مرکز طلافروشی داده های درستی در اختیار شما قرار نمی دهد، بهتر است به سراغ چند طلا فروشی دیگر نیز بروید و درخواست کنید تا طلای شما را وزن کنند و برای آن قیمتی تعیین نمایند. اینگونه می توانید با مقایسه اعداد و ارقام گفته شده، تصمیم بهتری برای فروش طلای خود بگیرید و معتبرترین و مطمئن ترین طلافروشی را انتخاب کنید.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه