// کد مطلب: ۱۶۸۷۹۶

رپرتاژ اگهی /

آموزش خرید بیت کوین با ویزا کارت (Visa card) برای ایرانیان

آموزش خرید بیت کوین با ویزا کارت (Visa card) برای ایرانیان
لینک کوتاه کپی شد

خرید بیت کوین با ویزا کارت (Visa card) از داخل ایران نیز ممکن است. بیت کوین و ارزهای دیجیتال، طی چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای ار تجربه کرده‌اند و همین امر، سبب‌ساز استقبال بی‌نظیر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سراسر جهان از این دارایی‌ها شده است.

در ایران نیز در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از مردم تمایل به خرید بیت کوین و ارز دیجیتال دارند اما برخی محدودیت‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی برای آن‌ها دردسر‌ساز شده است. با‌این‌حال، روش‌های خریدی مثل خرید بیت کوین با ویزا کارت چندان هم پیچیده و غیر‌ممکن نیست و شما می‌توانید در صورت دسترسی به این کارت‌های اعتباری، به‌راحتی بر اساس روش‌هایی که در ادامه آموزش خواهیم داد بیت کوین خریداری کنید.

برای خرید بیت کوین با ویزا کارت شما می‌توانید از صرافی‌های غیر‌متمرکز ارز دیجیتال، پل‌های کیف پول‌های ارز دیجیتال یا ولت‌ها، صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال با برخی الزامات و ملاحظات و همین‌طور برخی وب‌سایت‌های خاص استفاده کنید که در ادامه، به تفصیل در مورد همه آن‌ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. با وجود تمامی توضیحات، خرید بیت کوین از صرافی ایرانی، بهترین روش برای انجام آن است.

مروری کلی بر بیت کوین و نحوه خرید آن

قبل از این‌که در مورد نحوه خرید بیت کوین با ویزا کارت صحبت کنیم، شاید بد نباشد ابتدا نگاهی کوتاه، گلی و گذرا به ماهیت ارز دیجیتال بیت کوین، دلیل ارزشمندی و محبوبیت بالای آن و همین‌طور روش‌های خرید آن، به‌ویژه در کشور تحت‌تحریم ایران بیندازیم.

بیت کوین (Bitcoin) با نماد اختصاری BTC، اولین ارز دیجیتال دنیا است که در سال ۲۰۰۹ میلادی، یعنی در بحبوحه بحران مالی جهانی و بی‌اعتمادی به سیستم‌های مالی و بانکداری سنتی پا به عرصه وجود گذاشته است.

مهم‌ترین وجه تمایز بیت کوین با سایر دارایی‌ها و ارزها، رمزنگاری‌شده‌بودن یا غیر‌متمرکز‌بودن آن است. بیت کوین، به گفته خالقِ ناشناسِ آن یک «پول الکترونیکی همتا‌به‌همتا» است که برای نقل‌و‌انتقال نیازی به هیچ‌گونه واسطه شخص ثالث ندارد و توسط هیچ‌گونه نهاد مرکزی نیز کنترل یا نظارت نمی‌‌شود.

همین غیر‌متمرکز‌بودن و همتا‌به‌همتا‌بودن، باعث شده است تا بیت کوین در طول عمر حدوداً ۱۵ ساله خود بیش از هر ارز یا دارایی دیگری رشد کند. در حال حاضر، از نظر قیمت‌گذاری هیچ دارایی به‌پای این ارز دیجیتال نمی‌رسد و از نظر ارزش بازار نیز آن را در نزدیکی اونس جهانی طلا، یا بالاتر از بسیاری ارزهای فیات بزرگ مثل روبل روسیه می‌بینیم.

غیر‌متمرکز‌بودن بیت کوین باعث می‌شود تا شما برای خرید‌و‌فروش این ارز دیجیتال‌، نیازی به سیستم‌های مالی متمرکز مثل بانک‌ها نداشته باشید. در حال حاضر، کاربران ایرانی شاید بیشتر از هر کس دیگری در سطح دنیا با مقوله تحریم و محدودیت‌های رگولاتوری و چالش های مرتبط با آن مأنوس باشند.

کاربردهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال

عموم کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی:

  • قادر به پرداخت‌های برن‌مرزی و دلاری نیستند
  • به کارت‌های اعتباری و پرداخت بین‌المللی مثل مسترکارت و ویزا کارت دسترسی ندارند
  • امکان دریافت حقوق و دستمزد خود به‌صورت دلاری از مشاغل فریلنسری بین‌المللی را ندارند
  • در خرید‌و‌فروش دلار کاغذی دچار چالش هستند و ریسک سرقت، کلاهبرداری و غیره همواره با آن‌هاست
  • امکان خرید کالا یا دریافت خدمات از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های بین‌المللی را ندارند
  • و مواردی بسیاری از این دست...

که به لطف بیت کوین و ارزهای دیجیتال، بخش عمده‌ای از این محدودیت‌ها و چالش‌ها برطرف شده است.

شما اکنون می‌توانید به‌راحتی و به‌دور از هرگونه چالشی، بیت کوین یا تتر (USDT) – یک استیبل‌کوین که قیمت آن ثابت و همواره معادل یک دلار ایالات متحده آمریکا است – خریداری کرده و به‌جای دلار کاغذی نگهداری کنید و از این طریق، یک سرمایه‌گذاری ایمن، بدون‌خطر و پرسود داشته باشید. از نظر نقد‌شوندگی نیز خیال‌تان راحت باشد که هر لحظه خواستید، می‌توانید آن را به ریال تبدیل کرده و نقد کنید؛ آن هم به‌صورت آنلاین فقط با چند کلیک ساده!

شما اکنون این فرصت را دارید که واریز و پرداخت بین‌المللی داشته باشید، بدون این‌که نیاز به حضور فیزیکی در بانک داشته باشید، چالش ّای نظارتی و قانونی آن را تحمل کنید، فرم‌های متعددی را پر کرده یا بازخواست شوید! تنها کافی است یک آدرس عمومی از مقصد دریافت کرده و با بیت کوین یا تتر، پرداخت‌های خو را به‌صورت همتا‌به‌همتا انجام دهید. در مورد دریافت‌های برون‌مرزی نیز همین‌طور است.

در مورد خرید از وب‌سایت‌ها یا فروشگاه‌ها، دریافت خدمات و مواردی بسیاری از این دست نیز بیت کوین کارتان را بسیار راحت‌تر کرده است.

اما نکته این‌جا است که چطور می‌توان این بیت کوین را خریداری کرد؟ آن‌هم در شرایط کنونی که کشور تحت تحریم است و اغلب بازارها و پلتفرم‌ها برای کاربران ایرانی محدودیت دسترسی دارند؟!

روش‌های خرید بیت کوین

در حالت کلی، منابعی که می‌توان با استفاده از آن‌ها، چه با ویزا کارت و چه سایر روش‌های پرداخت بیت کوین خریداری کرد به شرح زیر هستند:

  • به‌صورت مستقیم از ماینرها و فروشنده‌های بیت کوین
  • به‌صورت همتا‌به‌همتا از افرادی که حاضرند بیت کوین به ما بفروشند
  • پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تبدیل بیت کوین یا خرید آن در‌صورتی که قابل‌اعتماد باشند
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، در‌صورتی که مشکل احراز هویت در آن‌ها را نداشته باشیم
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکز در‌صورت دسترسی به روش‌‌های پرداخت بین‌المللی
  • از طریق پل‌های کیف پول‌های ارز دیجیتال یا ولت‌های کریپتویی
  • یا از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

قابلیت خرید بیت کوین از ماینرها و فروشندگان، بیشتر به صورت نقدی است و خیلی نمی‌توان برای خرید بیت کوین با ویزا کارت روی این روش حساب باز کرد. از طرفی، این روش از نظر کلاهبرداری و تقلب خیلی پر‌ریسک است و اساساً توصیه نمی‌کنیم از آن استفاده کنید.

در خرید همتا‌به‌همتا از کاربران دیگر نیز اگر‌چه ممکن است در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی افراد زیادی را ببینید که حاضر به فروش بیت کوین به ‌شما در ازای پرداخت نقدی و ریالی هستند، اما این‌که این فروشنده‌ها در ازای وجه پرداختی شما واقعاً بیت کوین به کیف پول‌تان واریز خواهند کرد یا نه، یا این‌که ارزهای دیجیتال انتقالی تقلبی نباشند، جای بحث بسیاری وجود دارد. از این رو، باز هم توصیه می‌کنیم قید این مورد را هم برای حفظ امنیت اطلاعات و دارایی‌هایتان بزنید!

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، ‌بهترین و امن‌ترین گزینه برای خرید بیت کوین در ایران هستند. این صرافی‌ها:

  • معمولاً از امنیت و اعتبار بالایی برخوردار هستند
  • با استفاده از احراز هویت خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال انجام می‌دهند و قابل‌اعتماد هستند
  • ریسک مسدود‌سازی حساب، تحریم، محدود‌شدن یا بلوکه‌شدن دارایی‌ها را ندارند
  • امکان خرید‌و‌فروش اسپات بیت کوین به‌صورت تتری و تومانی را دارند
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی و تومانی در آن‌ها وجود دارد
  • و از پشتیبانی قوی، فارسی‌زبان و جامع برخوردارند

اما یک نکته در مورد خرید بیت کوین از صرافی‌های ایرانی وجود دارد و آن هم این است که این صرافی‌ها، از کارت‌های اعتباری بین‌المللی و خارجی نظیر ویزا کارت پشتیبانی نمی‌کنند.

83

پس اگر دنبال خرید بیت کوین با ویزا کارت هستید، باید به سراغ چهار روش باقیمانده دیگر بروید که پس از مروری کلی بر ویزا کارت و نحوه تهیه آن، مفصل در موردش صحبت خواهیم کرد.

مروری کلی بر ویزا کارت و نحوه تهیه آن

ویزا کارت (Visa Card) یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع کارت‌های اعتباری (Credit Cards) در سطح دنیا است که برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران از اقصی نقاط جهان در دسترس بوده و قابل خرج است.

شما کافی است یک کارت اعتباری معتبر مثل ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشید تا از به‌همراه‌داشتن پول نقد و دلار یا یوروی کاغذی در مسافرت‌های خود بی‌نیاز شوید. در عین حال، علاوه بر قابلیت استفاده از ویزا کارت به‌صورت الکترونیکی و دیجیتال یا فیزیکی، امکان خرید از پلتفرم‌ها و وب‌ساتی‌های مختلف نیز با این کارت‌ها وجود دارد.

شما می‌توانید با استفاده از یک ویزا کارت، چه دیجیتال و چه فیزیکی، از سایت‌های سراسر دنیا لباس، لوازم الکترونیکی، وسایل خانه، کتاب، خدمات یا بیت کوین و ارز دیجیتال خریداری کنید.

اما یک نکته بسیار مهم در خصوص کارت‌های اعتباری و ویزا کارت وجود دارد؛ آن هم این است که امکان دریافت این کارت‌ها، بر‌خلاف سایر نقاط جهان، برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به این سادگی‌ها هم نیست! بیایید اول ببینیم که داشتن ویزا کارت چه مزیت‌هایی دارد تا بعد از آن به نحوه خرید این کارت اعتباری در کشور نیز بپردازیم.

کاربردهای ویزا کارت

کاربردها یا مزیت‌هایی که با داشتن ویزا کارت عایدتان خواهند شد به شرح زیر هستند:

  • قابلیت خرید آنلاین، آسان و سریع از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دنیا
  • دریافت تخفیف از فروشگاه‌های سراسر جهان صرفاً به‌واسطه استفاده از ویزا کارت
  • قابلیت انتقال سریع وجه و انجام پرداخت‌‌های بین‌المللی، با سرعت و امنیتی فوق‌العاده بالا
  • قابلیت اتصال به انواع کیف پول‌های دیجیتال – مثل پی‌پال (PayPal) – و تبادل ارزی و خرید‌و‌فروش
  • قابلیت برخورداری از سفرهایی امن و ارزان به‌واسطه امنیت ویزا کارت و تخفیف‌های آن
  • قابلیت خرید‌‌و‌فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی
  • قابلیت اتصال به کیف پول‌های ارز دیجیتال، مثل تراست ولت (Trust Wallet)
  • و مواردی از این دست...

اما ببینیم که چطور می‌توان ویزا کارت گرفت؟!

روش‌های دریافت ویزا کارت

در حالت کلی، اگر در یکی از کشورهای خارجی سکونت داشته باشید و دارای شهروندی یا مدارک هویتی خارجی باشید – کشوری که تحت تحریم نباشد – دریافت ویزا کارت برای شما مثل آب خوردن خواهد بود! کافی است به یکی از شعب بانکی مراجعه کرده و درخواست کارت اعتباری یا ویزا کارت دهید. البته، به‌صورت آنلاین هم امکان دریافت ویزا کارت فراهم شده است.

اما در مورد کاربران ایرانی که تحت تحریم هستند، شما به برخی راه‌کارهای پیچیده‌تر نیاز دارید تا بتوانید ویزا کارت بگیرید. دو روش معمول برای گرفتن ویزا کارت در ایران عبارتند از:

  • دریافت ویزا کارت از پلتفرم‌های واسطه
  • دریافت ویزا کارت از طریق بانک‌های ترکیه

استفاده از شرکت‌های واسطه ارائه دهنده خدمات کارت اعبتاری بین‌المللی مثل ویزا کارت و مستر کارت، از جمله یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید.

در این روش، کافی است یک وب‌سایت یا پلتفرم ارائه‌دهنده خوب، قابل‌اعتماد و امن پیدا کرده و حساب ویزا کارت خود را که اغلب از نوع پری‌پید (Prepaid) است در آن افتتاح کنید. اگر‌چه اغال ویزا کارت‌ّایی که به این روش صادر می‌شوند از نوع دیجیتالی و مجازی هستند، اما در صورت تمایل قابلیت سفارش ویزا کارت فیزیکی نیز در این پلتفرم‌ها فراهم شده است.

در روش دوم نیز می‌توانید در یکی از بانک‌های ترکیه، مثل بانک زراعت ویزا کارت دریافت کنید. برای این منظور مدارک هویتی خود را ارائه کرده و با تکمیل فرایندها و فرم‌های خواسته‌شده، یک حساب مادام‌العمر و یک ویزا کارت فیزیکی با اعتبار ۲ الی ۵ ساله در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این ویزا کارت قابلیت آن را دارد که:

  • موجودی اعتباری شما را به ریال تبدیل کند
  • امکان خرید از کلیه سرویس‌ها و پلتفرم‌های پذیرنده را فراهم کند
  • به‌صورت اختصاصی به‌نام شخص خودان صادر شده و از امنیت و اعتبار لازم برخوردار باشد
  • خرید‌و‌فروش کالا، خدمات و ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین را در داخل و خارج از کشور برای شما فراهم کند
  • بدون نیاز به ارائه پاسپورت یا خروج از کشور قابلیت فعال‌سازی داشته باشد
  • تا چند سال قابلیت نگهداری و استفاده داشته باشد (نه همه کارت‌ها)
  • امکان شارژ مجدد داشته باشد (نه همه کارت‌ها)
  • امکان دریافت تخفیف داشته باشد و ...

وب‌سایت‌های معتبری هم که می‌توانید از آن‌ها ویزا کارت دریافت کنید، پلتفرم‌هایی مثل ایرانیکارت، کیف پول من و امثال آن‌ها هستند. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای دریافت ویزا کارت یا هر کردیت کارت دیگری، از صحت و امنیت پلتفرم مورد‌نظر اطمینان حاصل کرده و سپس به سراغ آن بروید.

آموزش خرید بیت کوین با ویزا کارت

بسیار خوب، در مورد بیت کوین و ویزا کارت حساب صحبت کردیم. اکنون نوبتی هم که باشد نوبت می‌رسد به مبحث آموزش خرید بیت کوین با ویزا کارت که قصد داریم کاملاً تخصصی و جز‌به‌جز به آن بپردازیم.

در بخش‌های قبل اشاره کردیم که از بین روش‌های خرید مختلف بیت کوین، مواردی که برای خرید بیت کوین با ویزا کارت عملی و قابل‌اعتماد هستند چهار روش زیرند:

  • پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های واسطه تبدیل بیت کوین یا خرید آن در‌صورتی که قابل‌اعتماد باشند
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، در‌صورتی که مشکل احراز هویت در آن‌ها را نداشته باشیم
  • از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکز در‌صورت دسترسی به روش‌‌های پرداخت بین‌المللی
  • از طریق پل‌های کیف پول‌های ارز دیجیتال یا ولت‌های کریپتویی

برویم و آموزش هر یک از روش‌های فوق و نکات و جزئیات آن‌هار ا باهم مرور کنیم.

خرید بیت کوین با ویزا کارت از وب‌سایت‌های واسطه

در حال حاضر، با توجه به این‌که خرید‌و‌فروش دلاری و پرداخت‌های بین‌ا‌لمللی و برون‌مرزی در ایران به دلیل تحریم‌ها با مشکل روبه‌رو است، طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها روی کار آمده‌اند تا در ازای دریافت کارمزد از شما، خدمات محدود‌شده را در اختیارتان قرار دهند.

دو مورد از محبوب‌ترین و متداول‌ترین وب‌‌سایت‌هایی که می‌توانید به راحتی در داخل ایران از طریق آن‌ها ویزا کارت خود را به بیت کوین تبدیل کنید عبارتند از:

  • وب‌سایت پکسفول (Paxful)
  • وب‌سایت پورس (Purse.io)

به‌عنوان مثال، در ادامه مراحل خرید بیت کوین با ویزا کارت از وب‌سایت پکسفول را با هم بررسی می‌کنیم:

  • وارد وب‌سایت پکسفول به نشانی https://paxful.com شوید
  • در همان صفحه نخست وب‌سایت، روی فیلد دوم یعنی Pay With کلیک کنید
  • از میان گزینه‌های نمایش داده‌شده، گزینه Debit/Credit Cards را انتخاب کنید
  • از میان کردیت کارت‌های موجود، ویزا کارت را انتخاب کنید
  • در فیلد I want to spend مقدار خرید خود را مشخص کنید

84

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این فیلد، به صورت پیش‌فرض روی واحد ارزی دلار آمریکا (USD) تنظیم شده است؛ با این حال شما می‌توانید در صورت تمایل با کلیک روی دکمه USD آن را به سایر ارزها و واحدها نیز تغییر داده و آن‌طور که دوست دارید خرید خود را پیش ببرید.

در‌نهایت، با کلیک روی دکمه Find Offers، کاربرانی که در طرف دیگر آماده فروش بیت کوین به شما در ازای ویزا کارت‌تان هستند را مشاهده خواهید کرد.

در‌واقع، نکته‌ای که وجود دارد این است که وب‌سایت پکسفول یک وب‌سایت فروشنده بیت کوین نیست و مانند بسیاری از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های نظیر خود، صرفاً یک پلتفرم همتا‌به‌همتا (Peer To Peer) برای اتصال سفارش‌های خرید و فروش را به هم است.

هر وب‌سایت دیگری هم که ساز‌و‌کار مشابهی دارد، تقریباً با همین منوال قابلیت خرید بیت کوین با ویزا کارت را برای شما فراهم می‌کند. تنها کافی است وب‌سایت‌هایی را انتخاب کنید که:

  • برای آی‌پی (IP) ایران ارائه خدمات داشته باشند
  • از امنیت و اعتبار کافی برخوردار بوده و سابقه درخشان و پاکی داشته باشند
  • فیدبک‌ها و نظرات کاربران در مورد آن‌ها یا اخبار و حواشی پیرامون آن‌ها مثبت باشد
  • به بهانه تحریم‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی مشکل‌تراشی و محدودیت ایجاد نکنند
  • از بیت کوین و همین‌طور کارت اعتباری مورد نظر شما – ویزا کارت – پشتیبانی کنند

خرید بیت کوین با ویزا کارت از صرافی‌های متمرکز

صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال، نخستین و بهترین ابزارهای فعلی برای خرید بیت کوین هستند. این صرافی‌ها، به دلیل متمرکز‌بودن اغلب از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ریسک‌های رگولاتوری مرسوم در صنعت ارزهای دیجیتال را ندارند. در عین حال، اکثریت قریب به اتفاق پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز ارز دیجیتال نیز از کارت‌های اعتباری مرسومی مثل ویزا کارت و مستر کارت پشتیبانی می‌کنند.

اما نکته بسیار مهمی که کاربران ایرانی باید مد‌نظر داشته باشند، این است که عمده صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز دنیا، حاضر به ارائه خدمات برای کاربران تحریم‌شده ایرانی نیستند!

عمده این صرافی‌ها، برای قابلیت دسترسی به خدمات و خرید بیت کوین با ویزا کارت یا روش‌های دیگر، مستلزم احراز هویت هستند. به عبارت ساده‌تر، احراز هویت در اغلب این صرافی‌ها اجباری است و بدون آن نمی‌توان وارد پلتفرم شده و از خدمات و امکانات آن استفاده کرد.

این در حالی است که با استفاده از مدارک هویتی ایرانی هم نمی‌توانید در اغلب این پلتفرم‌ها ثبت‌نام و احراز هویت کنید. یا اساساً از کشور شما در همان ابتدای کار و تکمیل فرم ثبت‌نام پشتیبانی نمی‌کنند و یا پذیرنده مدارک هویتی ایرانی مثل کارت ملی و پاسپورت نیستند!

در عین حال، این نکته را هم فراموش نکنید که طی سال‌های اخیر، صرافی‌هایی که به‌ یک‌باره و به بهانه تحریم‌های بین‌المللی حساب‌های کاربران ایرانی را محدود کرده یا حتی در مواردی دارایی‌های آن‌ها را بلوکه کرده‌اند نیز کم نبوده است. پس موضوع کاملاً جدی است!!

اما چاره کار چیست؟! استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال خارجی، که هنوز حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی است و آن‌ها را احراز هویت می‌کند، یا دستِ‌کم صرافی‌هایی که احراز هویت‌شان هنوز اجباری نشده است.

توجه داشته باشید که به هر صرافی هم نمی‌توان اعتماد کرد و شما باید در کنار دو موضوع مهم دسترسی و قابلیت احراز هویت، فاکتورهای زیر را هم در انتخاب صرافی مد‌نظر داشته باشید:

  • امنیت، اعتبار و سابقه کاری صرافی مورد‌نظر
  • رده‌بندی صرافی در وب‌سایت‌هایی مثل کوین مارکت (Coin Market Cap)
  • میزان نقدینگی، حجم معاملات و تنوع ارزی صرافی برای اطمینان از نقد‌شوندگی سفارش‌ها
  • خدمات و امکانات صرافی، روش‌‌های واریز و برداشت آن و ابزارهای خرید‌و‌فروش
  • پشتیبانی از مشتریان صرافی و رابط کاربری آن به‌ویژه برای کاربران مبتدی
  • و موارد بسیاری از این دست...

سه صرافی که در عین اجباری‌نبودن فرایندهای احراز هویت‌شان از نظر فاکتورهای بالا نیز در سطح مطلوبی قرار دارند و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها بیت کوین خریداری کنید به شرح زیر هستند:

  • صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی توبیت (Toobit)

با توجه به این‌که صرافی کوینکس (CoinEx) یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های متمرکز خارجی برای کاربران ایرانی است و تعداد ایرانی‌های فعال در آن به گزارش منابع خبری بسیار بالا است، در ادامه مراحل خرید بیت کوین با ویزا کارت از این صرافی را بررسی می‌‌کنیم:

وارد پلتفرم صرافی کوینکس به نشانی https://coinex.com شده و در آن ثبت‌نام کنید

  • وارد تب Buy Crypto شده و از منوی بالای پنل ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید
  • یکی از ارائه دهنده‌های لیست‌شده را انتخاب کرده و روی دکمه Buy کلیک کنید
  • در پنل جدید، مقدار ارز بیت کوین درخواستی خود را در قالب دلار در فیلد اول وارد کنید
  • در صورت تمایل به خرید بر اساس واحد بیت کوین، مقدار آن را در فیلد دوم مشخص کنید
  • در نهایت کردیت کارت خود – ویزا کارت (Visa Card) – را انتخاب کرده و معامله را نهایی کنید

85

با کلیک‌کردن روی دکمه Confirm Purchase‌، سیستم کوینکس یک هشدار در مورد امنیت معامله به شما داده و سپس بار دیگر از شما سوال می‌کند که قصد خرید بیت کوین با ویزا کارت را دارید یا از طریق درگاه‌های بانکی این‌کار را انجام می‌دهید؟!

با تأیید و عبور از این مرحله، اکنون کافی است جزئیات ویزا کارت خود را در اختیار سیستم قرار داده و بیت کوین مورد‌نظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. توجه داشته باشید که حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا فرایند خرید بیت کوین با ویزا کارت در پلتفرم کوینکس تکمیل و نهایی شود.

در ضمن، کارمزد تراکنش و سایر جزئیات آن را نیز می‌توانید پس از مشخص‌کردن حجم معامله، در بخش Trading Fee مشاهده و بررسی کنید.

خرید بیت کوین با ویزا کارت از صرافی‌های غیر‌متمرکز

گزینه بعدی برای خرید بیت کوین با ویزا کارت، صرافی‌های غیر‌متمرکز ارز دیجیتال یا به اصطلاح DEX‌ها – برگرفته از عبارت Decentralized Exchanges- هستند.

در این صرافی‌ها، دیگر خبری از فرایندهای احراز هویت نیست و شما می‌توانید به‌صورت کاملاً غیر‌متمرکز به خرید‌و‌فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال لیست‌شده در صرافی بپردازید. روند کار نیز بسیار ساده است. کافی است نرم‌افزار یا برنامه موبایلی صرافی را نصب کرده، راه‌اندازی کنید، کیف پول ارز دیجیتال – اعم از نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری – خود را به آن متصل کرده و سپس اقدام به خرید بیت کوین با ویزا کارت در آن کنید.

بهترین و محبوب‌ترین صرافی‌های غیر‌متمرکز برای کاربران ایرانی عبارتند از:

  • یونی سواپ (Uni Swap)
  • پنکیک سواپ (Pancake Swap)
  • سوشی سواپ (Sushi Swap)
  • ایپ سواپ (Ape Swap)
  • کِرو (Curve)

معیارهایی که لازم است هنگام انتخاب یک صرافی غیر‌متمرکز مد‌نظر داشته باشید از قرار زیر هستند:

  • تنوع ارزی بالا
  • نقدینگی و حجم معاملات بالا
  • سرعت بالای تراکنش‌ها و راه‌اندازی سریع و ساده
  • امنیت و اعتبار بالای صرافی و نداشتن سابقه هک و سرقت
  • قیمت‌گذاری منصفانه ارزهای دیجیتال، هزینه‌ها و کارمزدهای معاملاتی پایین
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
  • قابلیت نا‌شناس باقی‌ماندن تراکنش‌های صورت‌گرفته در پلتفرم
  • ارائه خدمات و امکانات مختلف مثل استیکینگ و غیره...

از آن‌جا که یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین صرافی‌های غیر‌متمرکز مورد‌استفاده کاربران ایرانی صرافی یونی سواپ  (Uni Swap) است، در ادامه مراحل خرید بیت کوین با ویزا کارت از این صرافی را بررسی می‌کنیم:

  • اپلیکیشن موبایلی یونی سواپ (Uni Swap App) را نصب کرده و راه‌اندازی کنید
  • از صفحه اصلی اپلیکیشن روی گزینه Buy Crypto with card کلیک کنید
  • مقدار ارز دیجیتال درخواستی و نوع آن را مشخص کنید (به دلار آمریکا)
  • و در مرحله بعدی ارائه دهنده مورد‌نظر خود را نیز مشخص کنید

86

توجه داشته باشید که در صرافی یونی سواپ یا هر صرافی غیر‌متمرکز دیگری که برای خرید بیت کوین با ویزا کارت استفاده می‌‌کنید، ممکن است بیت کوین یا سایر ارزهای مورد درخواست شما در پنل خرید وجود نداشته باشد!

در این حالت، معمولاً این راه‌کار در مقابل شما قرار دارد که از طریق کارت اعتباری یا ویزا کارت خود ابتدا تتر (USDT) خریداری کرده و سپس به‌راحتی در بخش سواپ (Swap) یا تبدیل ارز صرافی به بیت کوین یا هر توکنی که دوست دارید تبدیلش کنید.

پس از تکمیل فرایند فوق، وارد پنل خرید ارز دیجیتال خواهید شد که در آن نیز کافی است اطلاعات خواسته را وارد کرده، نوع کارت اعتباری و جزئیات ویزا کارت خود را مشخص کنید تا تراکنش برای شما به ثبت رسیده و نهایی شود.

به همین راحتی، خرید بیت کوین با ویزا کارت در صرافی غیر‌متمرکز یونی سواپ نیز صورت گرفته و بیت کوین‌های خریداری‌شده، پس از گذشت چند دقیقه به کیف پول شما واریز می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورت بالا‌بودن حجم بیت‌کوین‌های خریداری‌شده، بهتر است سعی کنید ترجیحاً از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید تا امنیت دارایی‌های خود را ارتقا داده باشید.

خرید بیت کوین با ویزا کارت از طریق کیف پول‌ها

و اما در نهایت، آخرین گزینه برای خرید بیت کوین با ویزا کارت نیز استفاده از پل‌های تعبیه‌شده در کیف پول‌های ارز دیجیتال یا ولت‌ها (Wallets) است.

در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های ارز دیجیتال در دسترس کاربران سراسر دنیا هستند که در دو نوع:

  • کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم (Software/Hot Wallets)
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد (Hardware/Cold Wallets)

می‌توانید به آ‌ن‌ها دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتر به دلیل امنیت بالایی که دارند مورد‌توجه هستند و کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز اغلب به دلیل سهولت استفاده، سرعت بالا و رایگان‌بودن محبوب شده‌اند. خودِ کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز ممکن است در چهار نوع زیر قابل دسترسی باشند:

  • کیف پول‌های موبایلی
  • کیف پول‌های نرم‌افزایر و دسکتاپی
  • کیف پول‌های افزونه مرورگر
  • کیف پول‌های تحت وب

از میان گزینه‌های فوق نیز اغلب کاربران کیف پول‌های موبایلی را ترجیح می‌دهند که استفاده از آن‌ها راحت‌تر است، روی موبایل نصب شده و همواره همراه کاربر هستند و اغلب رابط‌های کاربری ساده‌ای دارند.

چند کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محبوب و کاربردی برای کاربران ایرانی عبارتند از:

  • کیف پول لجر (Ledger) – سخت‌افزاری
  • کیف پول ترزور (Trezor) – سخت‌افزاری
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) – نرم‌افزاری / موبایلی
  • کیف پول متامسک (Metamask) – نرم‌افزاری / افزونه مرورگر
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) – نرم‌افزاری / دسکتاپی و موبایلی

از آن‌جا که کیف پول تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی و سراسر دنیا است، به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارد و به‌دلیل موبایلی‌بودن استفاده از آن بسیار راحت و ساده است، دارای امنیت بالایی بوده و توسط تیمی معتبر – صرافی بایننس – هدایت می‌شود و غیر‌حضانتی نیز هست، در ادامه مراحل خرید بیت کوین با ویزا کارت در این کیف پول را آموزش خواهیم داد:

  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) را دانلود، نصب و راه‌اندازی کنید
  • از صفحه نخست روی گزینه Buy کلیک کنید
  • ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید
  • مقدار ارز دیجیتال درخواستی خود را مشخص کنید
  • روی Buy With Credit Card کلیک کنید

87

در این مرحله ممکن است روش‌های دیگری برای شما به‌صورت پیش‌فرض فعال باشد که کافی است روی Recommended کلیک کرده و از لیست موجود، روش پرداخت Credit Card و همین طور ارائه‌دهنده مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.

در‌نهایت با کلیک روی Buy With Credit Card به پنل تراکنشی انتقال پیدا می‌کنید که در آن کافی است جزئیات تراکنش و ویزا کارت خود را مشخص کرده و وارد کنید تا خرید بیت کوین شما انجام شده و به تراست‌ ولت‌تان واریز شود. در عین حال، توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است ثبت‌نام اولیه و راه‌اندازی کیف پول تراست ولت نیاز به احراز هویت نداشته باشد، اما در فرایند خرید بیت کوین با ویزا کارت احتمالاً نیاز خواهد بود بخشی از اطلاعات هویتی خود را در اختیار سیستم قرار دهید.

نکات مهم در‌خصوص خرید بیت کوین با ویزا کارت

توجه به چند نکته در خصوص خرید بیت کوین با ویزا کارت می‌تواند شما را از بسیاری ریسک‌ها و چالش‌ها در امان بدارد. برخی از مهم‌ترین و متداول‌ترین این نکات در زیر آمده‌اند:

  • در خلال فرایند خرید بیت کوین با ویزا کارت از ابزارهای تغییر ای‌پی (IP) استفاده کنید تا کارت‌تان غیرفعال نشود
  • هزینه، مراحل و زمان تهیه ویزا کارت از شرکت‌های واسطه مختلف متفاوت است و نیاز به بررسی دارد
  • چه در‌مورد شرکت‌های واسطه ویزا کارت و چه پلتفرم‌های خرید بیت کوین، امنیت و اعتبار پلتفرم را بررسی کنید
  • برای حفظ امنیت بیت کوین‌های خریداری‌شده، آن‌ها را به یک کیف پول امن – ترجیحاً سخت‌افزاری – انتقال دهید

جمع‌بندی

بیت کوین (Bitcoin) با نماد اختصاری BTC، اولین ارز دیجیتال دنیا است که در سال ۲۰۰۹ میلادی، یعنی در بحبوحه بحران مالی جهانی و بی‌اعتمادی به سیستم‌های مالی و بانکداری سنتی پا به عرصه وجود گذاشته است و در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری است. در عین حال، کاربران کشورهای تحریم‌شده‌ای مثل ایران ممکن است برای پرداخت‌های برون‌مرزی خود یا برای دریافت خدمات یا کالا از پلتفرم‌های خارجی نیز دست به دامان بیت کوین و ارزهای دیجیتال شوند.

با وجود این‌که در شرایط کنونی قابلیت خرید بیت کوین به‌راحتی از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی آن هم به صورت ریالی و تومانی وجود دارد، اما ممکن است برخی از کاربران تمایل به خرید بیت کوین با ویزا کارت داشته باشند. یک کارت اعتباری محبوب و معتبر، در متن مقاله به جزئیات و مزیت‌های آن و نحوه دریافتش در ایران پرداخته شده است.

This document was truncated here because it was created in the Evaluation Mode.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه